Het beste voor software recording...

Het beste voor software recording...

• Cakewalk

Stemmen: 4 5,2%
  • Cubase

Stemmen: 26 33,8%
  • Logic

Stemmen: 13 16,9%
  • Cooledit

Stemmen: 11 14,3%
  • Nuendo

Stemmen: 11 14,3%
  • Anders.......

Stemmen: 12 15,6%

• Totaal aantal stemmers
    77
Origineel geplaatst door arnomusicman
En waarom scoort Cooledit zo hoog als je er met MIDI niks mee kunt? En dat op een synthforum?
Het heeft vast ook geen rewire (voor REASON)

(...)

Er schijnen nogal wat mensen dus progs als cooledit op een hardware sequencer aan te sluiten? En hoe synchroniseer je dat zonder MIDI clock?

CEP ondersteund inderdaad geen ReWire (ook geen VST plugins of instrumenten trouwens).

Je kunt CEP wel aansluiten op je sequencer. CEP ondersteund wel SMPTE slave/master.

Verder verbaast het mij inderdaad ook dat CEP zo hoog scoort. Ik denk dat het vooral te maken heeft met het feit dat het een 'gemakkelijk' progje is in vergelijking met Cubase of Logic.

-- HanzZ

Denk dat je de intelligentie van de gemiddelde DSF'er toch wel onderschat dan. Als je met een groovebox werkt of een MPC of zo dan ben je al redelijk technisch bezig en in vergelijk daarmee is Logic of Cubeest ook weer zo moeilijk nie hoor. Misschien dat men dat niet zou verwachten of gewoon wil opnemen en de rest allemaal met hardware oplost.

Je kunt ook alles met een DAT opnemen en da's ook zonder syncing. (ik heb niet zo'n dure die dat wel kan hoor) :)

Hmmmm zit wat in.... ik onderschat graag en veel ;)

Het kan ook zijn dat men wel de kappasitijten bezit om 't allemaal te leren maar dat men gewoon geen zin heeft? Met een 'makkelijker' progje kun je lekker snel aan de slag. Ach ja, ik weet het ook nie. Voor mij was het wel een reden om CEP te installeren :)

-- HanzZ

t ging hier toch om harddisk recording niet om sequencen?

Cooledit prima

Origineel geplaatst door Pjotr G
t ging hier toch om harddisk recording niet om sequencen?

Cooledit prima
EN om het aanschaffen.
Dan is Cool Edit toch leuker geprijsd dan Logic of Cubase 8)

Is er nou NIEMAND die sequencet met een Apple powerPC en Opcode Vision? Werkt als een raket. Vision is te downloaden bij www.opcode.com. Dit is een 30 dagen volledig werkzame versie. Na 30 dagen voor $ 60,- voor jou.
Cake walk voor PC is ook tof trouwens.

Ik heb zelf eerst een jaar met Cakewalk gewerkt, toen een half jaar met Cubase, vervolgens met Sonar (opvolger van Cakewalk) en nu werk ik het afgelopen jaar met Logic Audio :)

Ik vond Cakewalk/Sonar altijd een geweldig pakket. Het werkte snel, overzichtelijk, uitmuntende Soundfont ondersteuning. Zeer goed programma, vooral heel makkelijk te begrijpen!

Cubase vond ik niet zo fijn werken. Het oogde zo chaotisch. Ik vond het er vreselijk lelijk uitzien, al die verschillende kleuren, weinig structuur in de opzet. Daarnaast zat het altijd vol bugs. Het oogt als een schreeuwerig programma dat meer wil dan het kan. Begrijp me goed, je kunt er erg veel mee, maar de afwerking is gewoon naatje (vind ik dan).

Logic audio is nu mijn pakket en dat zal het waarschijnlijk ook nog wel een tijdje blijven ;) Het voelt allemaal zeer professioneel en stabiel aan. Je kunt er vreselijk veel mee (meer dan ik ooit zal weten) en het werkt allemaal heel snel. Het kostte alleen wel even moeite om het onder de knie te krijgen, maar het is zeer de moeite waard. Je ziet nu ook dat de laatste versie van Cubase (sx) ontzettend naar de kant van Logic aan het trekken is.

Bovenstaande programma's zijn zeer geschikt als je naast Audio ook MIDI wil gaan gebruiken. Mocht je alleen audio gebruiken, zou ik je Cool Edit aanraden!

Origineel geplaatst door Beathoven

Ik zweer bij Cakewalk Sonar

... verrek, ik ben de enigste

Zoals ik al zei: Sonar is een geweldig programma :) Zodra me iets niet bevalt aan een ander programma zet ik direct Sonar er weer op :D

Laatst gewijzigd:
Oja?

Oja?

Origineel geplaatst door fuse
Een wijs filosoof van nl'se bodem zou ooit eens:
"Elk voordeel hep z'n nadeel" ;)

uhh...volgens mij zei 'ie: "Elk nadeel hep z'n voordeel"....maar dat terzijde.

Ik gebruik voornamelijk wavelab en cool edit. Dat komt omdat ik niet zoveel met midi-recording in de weer ben, maar vooral aan geluidsbewerking doe.
Wavelab en cooledit zijn overigens ook de eerste recordingprogramma's die ik gebruikt heb op de pc, dus een echte reden heb ik er niet voor. (misschien zijn die andere programma's wel veel beter.....)

nog een vraagje..
werkt de Cubase SX versie nu ook goed met amt van emagic?

SX en amt werkt prima hoor. Het is geen midex (die speciaal voor cubase gebouwt is en er op een speciale manier mee samen werkt omdat het ook van steinberg is) maar het werkt als een tiet.

Alleen is SX nog niet af. Die 1.01 versie is gewoon te erg voor woorden. 01v mixing werkt niet lekker en nog een aantal andere bugs bij het editen van nootjes. Dat hele VST link werkt maar half.
Ik blijf nog even Cubasen op 5.1 want dit is niet leuk meer. En ben ik blij dat bij die upgrade je gewoon die oude sleutel mag houden. ( dus dat was de reden!) Alleen werkt de Reason midi niet meer als je Ableton via rewire ook aanzet. (vreemd is dat)

Trouwens vandaag na een windhoos update nog meegemaakt dat Ableton Live het niet meer deed. En ja, dan word ik behoorlijk kriegel van die sure software die weer eens vet tegen loop te werken.
Toch maar m'n Yamaha EX5 sekwenser gebruiken? Ach nee die zit ook vol met bugs. IRRITANT!

Misschien is toch maar zo'n Yamaha AW4416 toch wel vetter dan al die software sheiss. ;)

je moet gewoon goed met een computer om kunen gaan denk ik wil je goed kunnen opnemen.. en danzorgen dat alles idd strak loopt..

maar hij gebruikt de active midi timing niet? (want dat was men braag, beetje onduidelijk gesteld..sorry :p )

AMT is van emagic en die gasten hebben hun eigen midi controller protocol en volgens Steinbug en Emagic zijn beide protocollen heel anders en zou die actieve midi timing niet met Cubase kunnen werken.
Maar da's gewoon klinkklare onzin IMO. Ze hebben allebei hun hardware en gunnen elkaar het licht in de ogen niet om ondersteuning voor de hardware van de andere partij te geven. Steinbug zou dat eerst nog wel doen bij de Unitor/AMT maar hebben dat weer afgeblazen. Terwijl dat nou een van de redenen was waarom ik die AMT gekocht had. Maar het is een fijn ding en ze kunnen die Midex wel in hun sterretje stoppen.

(die technische stuff had je gewoon op hun websites kunnen lezen, m'n geraaskal niet ;) )

En over computers en kunde. Als je een Terratec EWS64XL hebt en je wilt midi gaan gebruiken ben je een hele knappe jongen wil je de midi timing strak krijgen en houden. (is m'n kenissen en mij nog nooit gelukt nl.)
Want heel vaak is het inderdaad onkunde van de gebruikers waardoor ze de software op de onjuiste manier gebruiken. Maar er zijn ook gewoon dingen niet nooit kunnen werken ook al ben je nog zo'n god met computers.

Origineel geplaatst door fuse

Want heel vaak is het inderdaad onkunde van de gebruikers waardoor ze de software op de onjuiste manier gebruiken. Maar er zijn ook gewoon dingen niet nooit kunnen werken ook al ben je nog zo'n god met computers.

jup..ik krijg mijn isis niet aan de praat op mijn athlon,..daar heb ik em helaas niet in de studio staan.

Ik ga dat ding ook lekker niet wegdoen als ik de waveterminal erin stop, ik hou em lekker als "exta" als het net zo van goeie kwaliteit moet zijn,, die prik ik lekker alle direct outs daarin.

ik geloof dat ik nu eindelijk de verschillen weet tussen de unitor8 en de unitor8 mkII
unitor8 zelf heeft geen active midi timing :frons: das wel minder, maar ik koop em voor 299,- dus das niet zo heel veel..

Ik blijf Pro Tools fan, het blijft 1 van de meest simpel te leren en effectief te gebruiken applicaties. Als je het audio gedeelte van Pro Tools vergelijkt met bv Cubase, dan praat je over het vergelijken van een Opel Kadet met een Ferrari Testarossa. Maar daar betaal je ook flink meer voor natuurlijk. Voor de mensen die er nog niet mee gewerkt hebben, download de gratis versie (voor Mac/PC) en probeer het gewoon eens uit.

Wil niet moeilijk doen of zo. Ben zelf heftig onder de indruk van PT. Maar er zijn zat studios die hun (oudere) PT de deur uitdoen en op Nuendo over zijn gestapt.

Maar PT gebruik je ook als je het terug kan verdienen met gebruik van het programma. En voor de gewone hobbist of gemiddelde muzikant is de prijs simpelweg te veel van wat je er voor terug krijgt.

Dan zou ik de vergelijking Opel Calibra vst Ferrari 328 maken. ;)

ps. Met zo'n ferrari moet je maar in .de gaan wonen want met 300 over de A2 crossen lukt je niet. Anders is er geen klap aan natuurlijk. :)

Ik werkte zelf al sinds 1991 met Cubase, maar ik heb een jaar of 2 geleden de switch gemaakt naar Logic, en dat bevalt nog steeds. Ik vind Logic ook veel professioneler ogen en werken dan Cubase, hoewel SX er wel beter uitziet tegenwoordig, zonder al die snoep-kleurtjes. De preciesie van Logic is toch wat groter, vooral de EQ van Cubase valt mij persoonlijk heel erg tegen.

Maar je kan met allebei wel hetzelfde bereiken, het is gewoon een kwestie van smaak.

Origineel geplaatst door aux
Ik blijf Pro Tools fan, het blijft 1 van de meest simpel te leren en effectief te gebruiken applicaties. Als je het audio gedeelte van Pro Tools vergelijkt met bv Cubase, dan praat je over het vergelijken van een Opel Kadet met een Ferrari Testarossa. Maar daar betaal je ook flink meer voor natuurlijk. Voor de mensen die er nog niet mee gewerkt hebben, download de gratis versie (voor Mac/PC) en probeer het gewoon eens uit.

Ja, maar de midi van protools daarentegen is niet echt om over naar huis te schrijven. Persoonlijk werk ik ongeveer 50/50 met audio/midi in dezelfde composities, dus ik hou het graag in 1 pakket.

Back