MPC4000 aux sends?

robnet

Stamgast
Hoi!

Ik ben de user manual aan het doorspitten (kwijl...) en ben er nog steeds niet van overtuigd of de 4k aux sends naar externe effect apparatuur ondersteunt op de manier zoals ik dat nodig heb. Ik hoop dat jullie dit kunnen opklaren.

Doel: ik wil via één van de effect send busses (Send A - Send D) mijn eigen Lex reverb aanspreken via één van de indiv. outputs van het 8-out boardje, en dus de *interne* effect engine van de 4k op een of andere manier uitschakelen.

Kijk eens naar pagina 59 van de user manual (Chap.7 Effects).
Op het onderste plaatje zie je dat een intern DISTORTION effect is toegekend aan Send A, en dat de ouput van dit effect naar output 1 van het 8-out board wordt gestuurd. Is het nu mogelijk om zoiets als "NONE" of "PASSTHROUGH" als effect type te kiezen, zodat de audio 'as is' door wordt gestuurd naar buiten?

Hoop dat ik duidelijk ben.

- Robert

[offtopic] Waar heb je nou gekocht Rebnet, toch in the UK? [offtopic]

gr. Mario

De mpc4000 is niet zo'n all in one studio solution dat je geen mengtafel meer nodig hebt. Je kan er heeeeeeeeeel veel mee, alleen heb je toch echt een mengtafeltje nodig. Het hoeft geen grote toptafel te zijn. Gewoon een Allen and Heath 16 kanaals of een Mackie is al voldoende.

wat voor mij persoonlijk een groot gebrek is om bij stil te staan is dat je geen equaliser per kanaal hebt. Je kan alleen de eq via de effect sends gebruiken, (of ik moet het mis hebben, ik heb m pas 1 week). Je zal dus echt een tafel nodig hebben om het maximale eruit te halen. Je kan trouwens wel cutten dmv de filters en dat gaat best goed, maar je kan niet boosten.

Origineel geplaatst door nick nova
Heb je geen externe mixer dan, waarop je je indiv. ouputs naar ext. effects kan sturen?

Jawel, maar als ik meer dan 8 parts gebruik gaat het fout, er zijn niet zoveel outputs beschikbaar. Bovendien werkt de externe aux-send truc heel handing als je eerst de song hebt gebouwd met de interne reverb. Alle parts hebben de aux send levels al goed staan. Het enige wat ik wil doen dan is de interne engine bypassen en het gemenge aux send signaal wat van alle parts komt doorsturen naar mijn externe Lex.

Moet toch kunnen, zou je denken?

Probleem is dat als dit niet kan, dan heb ik een serieuze showstopper gevonden voor de aanschaf van de 4k.

Origineel geplaatst door mario
[offtopic] Waar heb je nou gekocht Rebnet, toch in the UK? [offtopic]

gr. Mario

Ik heb 'm helaas nog niet gekocht. Heb dit weekend een email naar Akaipro.nl gestuurd met de vraag of een mpc gekocht in de UK ook hier in nederland garantie service geniet. Zoniet, dan moet ik nadenken. ;)

Heb mijn winkel gevraagd wat net zo'n kale mpc hier in nederland moet kosten. Denk toch dat die Turnkey versie er een is zonder HD. Die configuratie wordt officieel genoemd bij Akaipro.nl in de prijslijst (met idioot hoge prijzen).

Kortom, afwachten maar. (Niet mijn sterkste punt ;)

Origineel geplaatst door KeesVerkerk
De mpc4000 is niet zo'n all in one studio solution dat je geen mengtafel meer nodig hebt. Je kan er heeeeeeeeeel veel mee, alleen heb je toch echt een mengtafeltje nodig. Het hoeft geen grote toptafel te zijn. Gewoon een Allen and Heath 16 kanaals of een Mackie is al voldoende.

Ik heb een 32 chan Mackie hier staan, dus dat is het probleem niet. De aux send behoefte heb ik net in een vorig mailtje nog eens uitgelegd. En ik verwacht het effect send signaal dan inderdaad in mijn mixer te proppen om het aldaar met mijn reverb(s) te bewerken. Helemaal met je eens dus. ;)

wat voor mij persoonlijk een groot gebrek is om bij stil te staan is dat je geen equaliser per kanaal hebt. Je kan alleen de eq via de effect sends gebruiken, (of ik moet het mis hebben, ik heb m pas 1 week). Je zal dus echt een tafel nodig hebben om het maximale eruit te halen. Je kan trouwens wel cutten dmv de filters en dat gaat best goed, maar je kan niet boosten.

Ik heb nog niets gelezen over EQ in de manual. Ben bang dat het er echt niet in zit. Het ding heeft een berg filter types, zijn er niet een paar bruikbaar als EQ?

En dan is er ook nog de optie om EQ pas toe te voegen tijdens de mix en master fase. Waarschijnlijk komt het er toch op neer dat ik, wanneer de song af is, ik elk mpc spoor opneem in audio in Logic op mijn PC en daar de zaak afrond. Dat is een mooi moment voor EQ. Mijn enige zorg is dat ik de strakke timing verlies, als ik de zaak per track overzet naar Logic.

Gewoon de desgewenste track naar line in op je tafel,,,, deze over de bus,,,,, opnemen in punch in mode,,, hoppa, daar is ie zonder dat je de sequence hoeft te onderbreken, geen timing problemen niks.

Ik maak er een kunst van om de pc zo weinig mogelijk gebruiken en ik kom een heeeel eind,meestal neem ik alleen de eindopname op mn pc op om hem te kunnen branden. (heb geen cdrom-drive)

Soms run ik er een softsynth bij via dat v-stack.

Als je hem in de UK koopt, kan je hem in NL laten servicen, alleen als er iets mee is, zal hij eerst terug moeten naar de winkel in de UK.

Dat is het risico dat je neemt, maar het scheelt je bijna 1000 euro, 50 euro voor ups ritje is weegt dan nog niet op vind ik.

Origineel geplaatst door KeesVerkerk
Gewoon de desgewenste track naar line in op je tafel,,,, deze over de bus,,,,, opnemen in punch in mode,,, hoppa, daar is ie zonder dat je de sequence hoeft te onderbreken, geen timing problemen niks.

En dat doe je om een effect op te nemen? Snap niet goed wat je hier doet, vrees ik.

Als je hem in de UK koopt, kan je hem in NL laten servicen, alleen als er iets mee is, zal hij eerst terug moeten naar de winkel in de UK.

Dat is het risico dat je neemt, maar het scheelt je bijna 1000 euro, 50 euro voor ups ritje is weegt dan nog niet op vind ik.

En de winkel in de UK stuurt 'm dan naar Nederland? Dat klinkt wel raar. Even zien... mpc gaat kapot. Ik stuur 'm naar Turnkey. Turnkey stuurt 'm naar Nederland? Akai stuurt 'm terug naar de UK, en zij sturen 'm weer terug naar mij?

Dit zul je wel niet bedoelen. ;)

Overigens, die 50 euro weegt inderdaad niet op tegen die 1000 euro!

Dat kan je doen om te equen of om fx erover te doen,, wat je maar wilt. Ik heb zelf nog niet die 8 outputs helaas, daar moet ik nog maar even achteraan.

Back