Moby - Go (remix) download in bijlage

bakkerij.......

Stamgast
ik heb een remixje gemaakt van go van moby. nah heb ik ff snel gemaakt. de beat heb ik gemaakt met een jomox airbase en de melodie met een novation a- station.

Ik dacht zelf eigenlijk eerder aan "wheppa! wheppa!". Nou vind ik "Go" ook niet zo'n mooie plaat - heel kil, koud en onpersoonlijk. Maar misschien is dat juist de charme ervan voor generation x in de urlie nainties.

Deed mij ook al denken aan sunclub - fiesta. Die fluit achtige geluidjes op het einde passen qua tuning niet zo mooi in het geheel. Verder.....tja....sunclub sound vind ik eerlijk gezegd ook niet zo passen bij Go, ik vond die mooie strings net zo mooi!

Origineel geplaatst door Mike Rockmore
Die jongen draait nog niet zo lang meer hier op het forum :), anders had ie wel gemerkt dat remixen ongeveer heiligschennis is hier :D;)

:luv:

klopt, en om precies te zijn: op 2 dagen na 4 maanden langer als jou :D

Ik ga deze track vanavond toch echt even tsjekken. Het origineel is zo idioot goed dat het me moeilijk lijkt om het totaal
te verkrachten.

Origineel geplaatst door Mike Rockmore
Die jongen draait nog niet zo lang meer hier op het forum :), anders had ie wel gemerkt dat remixen ongeveer heiligschennis is hier :D;)

:luv:

Mwah, op zich niet. Mits je het wel goed doet!!

Okee, hierbij dan mijn review:

Wat ik niet voor mogelijk hield, is je toch gelukt ! Je hebt dit prachtige nummer totaal verkracht !

Wat details betreft, kan ik me geheel aansluiten bij de vorige posters ivm timing/tuning van het fluitje en de brakke sunclub-achtige beat.

=(

hey nog een remix van bakkerij, hmm vond die van gigi dagostino toch wel een stuk beter klinken....

Origineel geplaatst door gemmetje
Okee, hierbij dan mijn review:

Wat ik niet voor mogelijk hield, is je toch gelukt ! Je hebt dit prachtige nummer totaal verkracht !

Wat details betreft, kan ik me geheel aansluiten bij de vorige posters ivm timing/tuning van het fluitje en de brakke sunclub-achtige beat.

=(

:dubbel:

MOby go heeft gewoon die strings gesampled van de serie Twin Peaks,,
Bakkerij heeft de akkoorden van de strings zelf gespeeld. Om dit te kunnen moet je best wel muzikaal gehoor en kennis hebben, duimen omhoog daarvoor.

Ik vind alleen de geest van de akkoorden niet bij de rest passen,, dat chord geluidje is echt fiesta sunclub, terwijl de akkoorden onwijs mineur zijn,

Origineel geplaatst door KeesVerkerk
Bakkerij heeft de akkoorden van de strings zelf gespeeld. Om dit te kunnen moet je best wel muzikaal gehoor en kennis hebben, duimen omhoog daarvoor.

Poeheee......
Voor dit nummer moet je ZEKER 4 hele akkoorden kunnen horen en spelen !!
Petje af hoor !! :gaap:

Ook ik ben iemand die zelf inspelen meer waardeert als het samplen (no offence 2 de verstokte samplers onder ons), maar schokkend goed vind ik dit echt niet !

Ik zie je ook veel op het forum vragen van ''hoe maak ik dit geluid ?'',''hoe maak ik deze beat ?'' of ''hoe maak ik deze bass ?'' En met alle respect maar waarom ga je zelf niet iets programmeren wat nog helemaal niet gedaan is bijvoorbeeld.
Steek de kennis die je hebt in iets van jezelf en niet in 1 of andere vage remix!
Ik heb trouwens niets tegen remixen of remixers maar ik vind dat een remix toch wel iets moet toevoegen van de persoon die hem geremixed heeft en in dit geval heb je (sorry :erm: ) helemaal maar dan ook helemaal niets toe te voegen...
En om heel eerlijk te zijn (maar dat is persoonlijk) zit ik niet echt te wachten op een remix van Go ! en al helemaal niet op een remix van Gigi d'Agostini 8o) (welke ik overigens wel beter vond van je wat betreft remix dan)

Poeheee......
!

hehe, zeker een techisch hoogstandje ja:D

Jongens jongens...rustig aan. Dit is een synthesizer/muziekforum. Jaag nou toch geen mensen weg door bakken slechte kritiek. Vertel n's wat waar de maker wat aan heeft.
Kijk, ik kan nog begrijpen dat je Go van Moby wil remixen maar besef dan dat je jezelf op glad ijs begeeft.
Je onderneemt misschien een goeie poging, maar je bent te snel tevreden en het resultaat is er ook naar. Om brokken te maken moet je een heel stuk verder gaan. Zoeken naar de juiste sounds en het bestendigen van groove factor 9.

De bedoeling is goed, de afwerking laat het afweten. Je zegt het zelf : "nah, heb ik ff snel gemaakt"
Dat is fijn, maar net omdat het zo snel gedaan is en je bovendien niet verder komt dan 30 seconden muziek, geniet je blijkbaar weinig bijval.
Heiligschennis zou ik het niet onmiddellijk willen noemen want Moby zelf heeft de strings (Matrix 12 ) van twin peaks gejat en Massive Attack gebruikte beats van Wally Badarou. Iedereen sempelt van iedereen.

Waarom geen pittig wedstrijdje ?
Maak een remix van Moby Go (net omdat het zo een gigantische klapper was) en post'em !
Er is maar 1 regel : VERBODEN TE SAMPELEN - NO SAMPLING. Wat wel toegestaan is dat je een midi partij, gespeeld door een softsynth in een wavje giet om CPU te sparen, maar dan moet de wavfile vergezeld zijn van de orginele midi-data waarmee de softsynth werd aangestuurd.
Het bewijs hiervan zijn de sequenser/songdata die je samen met de mp3 dient te posten en waar alle tracks en events duidelijk zichtbaar zijn. Haha ! Je moet dus alle beats en partijen zelf programeren.
Alle tracks moeten duidelijk hun eigen naam hebben, inclusief namen van softhsynths en patches vermelden.

1/Bd
2/Bd_low
3/Sd
4/HH_01
5/OHH
6/Clps
7/Bass 1
8/Strng_synth_01
9/ ...

Wie durft ?

Poeheee......

Ook ik ben iemand die zelf inspelen meer waardeert als het samplen (no offence 2 de verstokte samplers onder ons), maar schokkend goed vind ik dit echt niet !

Wat een gelul zeg,, sinds wanneer moeten je nummers hier ongekende klasse zijn om ze hier te kunnen posten??? Ik kan me niet heugen dat ik van jou een briliant meesterwerk heb gehoord dus hou het een beetje leuk hier.

Dat geld voor iedereen die hier op een lompe wijze zn grote voeten neerzet,,, ik weet wel dat ik iiig nooit een track van mij zal laten horen hier als dit de wijze is waarop mensen het bekritiseren.

zo ik ben wel weer vrienden aan het maken in die paar weken dat ik hier post gehgeh,,, wegwezen hiero

:yamaha:

Origineel geplaatst door chrizz
hehe, zeker een techisch hoogstandje ja:D

Ik zou maar niet te hard lachen, want als ik zo de tracks hier luister, zijn er heel veel die nog niet fatsoenlijk 2 akkoordensequenties kunnen verzinnen.

Back