Moby - Go (remix) download in bijlage

pfff wat een gezeik laat die jongen nou toch gewoon zn remix maken :kont:

Nog meer heiligheidsschennis door mezelven, moby's Go meets acid tek-No !
enkel vocale samples... de rest ingespeeld.. en nee ik weet geen zak van akkoorden, maar die akkoorden van twin peaks zijn zo voor de hand liggend dat je er bijna over struikeld bij het pingelen op je keyboard (zo is mijn remix ontstaan)..
Enjoy (or not)
Rvooh meets Go!

Origineel geplaatst door KeesVerkerk
Ik zou maar niet te hard lachen, want als ik zo de tracks hier luister, zijn er heel veel die nog niet fatsoenlijk 2 akkoordensequenties kunnen verzinnen.

bepaalde muziek past dat niet bij... ;) ( ik weet nu niet of je het over een track van mij hebt...)

kvind het ook niet netjes dat die kerel zo wordt afgebroken,als je geen opbouwende kritiek kan geven kan je beter je bek houden !

Remixen is dikwijls ideaal om van te leren, daar is toch niks mis mee ?

owja... linkje naar een tread met een trackje van mij waarin ik een overduidelijk Moby sample gebruikte (op SF gevonden trouwens).

link hier

:Z

Post je een track dan kun je zowel negatieve als positieve feedback krijgen en als je dat niet kunt accepteren moet je het niet postten..

De discussie die hier nu oplaaid is in mijn ogen niet gericht tot Bakkerij maar tegen andere personen die ff aan het zeiken zijn over bepaalde accoorden.......

En het resultaat zal iedereen anders interpreteren/ervaren!

Ik vind het totaal ruk en nergens over gaan maar zoals ik al eerder aangaf was ik eerder gecharmeerd van Bakkerij's L'amour Toujour remiksje dan deze van Moby.Mijn advies was ,probeer eens je creativiteit in een echt eigen compositie te verwerken i.p.v. een Remix van een bepaalde track.
En nu wordt er ook alweer geluld over accoorden en niet briljante meesterwerken :Z iedereen heeft zijn eigen smaak en NEE ik kan GEEN noten lezen en vraag me niets over accoorden of dat soort dingen muziek is bij mij gevoel en het interesseerd me niet welk accoord of wat dan ook en of het nu zo briljant is ja of nee als het maar een gevoel/emotie teweegbrengt en dit kan ook met klankleur en dergelijke..

Maar goed is mijn mening en nu maar weer on-topic voor deze thread ook op slot gezet word..

voor een goeie remix geldt volgens mij dat je het orgineel geheel los moet laten...
dus wel die akkoorden jatten, maar andere sounds gebruiken (waarom nu strings?)...
ander tempo/feel/groove...
zodat je op iets nieuws uitkomt... misschien wel subtiele elementen laten terugkomen
maar niet zo dat iedereen meteen doorheeft dat we hier met een Moby nummer te maken
hebben...

dat zou ik dus als tip willen meegeven...

maar heb gelukkig meer verstand van verzekeren...

:)

Origineel geplaatst door Pjotr G
Deed mij ook al denken aan sunclub - fiesta. Die fluit achtige geluidjes op het einde passen qua tuning niet zo mooi in het geheel. Verder.....tja....sunclub sound vind ik eerlijk gezegd ook niet zo passen bij Go, ik vond die mooie strings net zo mooi!

Volledig mee eens, ook dat 'sunclub-gevoel' kwam al snel naar voren bij het horen van de eerste tonen.

Ik vind dit sowieso veel te kneuterig klinken, gooi ergens nog een snare ertussen en je heb een bubbling remix:erm:

Jongens laten we het asteblieft rustig houden, het gaat nergens meer over idd, ik heb zelf meegedeeld in de malaiase, maar ik vindt dat er op sommige momentem met meer respect moet worden gepraat over een nummer,

ff germixed etc, dat soort dingen, verder snap ik niet dat iedereen zo snoeihard op elk klein detail in springt, lijkt of er enkele mensen wat zand tussen de :kont: hebben, no offence ;), ik snap jullie allemaal wel maar laten we het wat luchtig houden de stemming hier, en reageer hier nou niet al te hevig op je weet dat ik het goed bedoel *D

Grtz Mike

Laten we trug ontopic en de thread starter van wat nuttige info voorzien :)

hey ik ben nog niet zo heel lang bezig en heb weinig apparatuur. en aangezien ik eigenlijk nog nooit serieus een software synthersizer heb gebruikt, is de aanschaf van harde waren aardig duur voor mij op 19 jarige leeftijd. Ik maak remixen gewoon voor de grap en meer niet, dus jullie hoeven niet bang te wezen dat er een remix van moby of gigi d'agostino in de winkel ligt. Dat gebeurt zowiezo niet. Die remixen zijn alleen maar leerzaam.

hummm vraag onze mening en trek je er dan niks van aan.....sterk

doe er je voordeel mee! wat er gezegd wordt is niet zomaar allemaal bullshit hoor

hummm vraag onze mening en trek je er dan niks van aan.....sterk

sorry hoor... als iemand een mening vraagt is dat wel in de hoop OPBOUWENDE kritiek te krijgen en dat was hier duidelijk NIET MEER HET GEVAL... was gewoon een potje afbreken... kritiek moet je kunnen slikken maar je moet er ook iets aan hebben... dit gezegt hou ik me er verder buiten :L

Met alle respect hij heeft hier ook wat aan, want hij weet dat ie volgende keer het iets anders moet stellen om serieuze kritieken te krijgen lijkt mij ? Ik heb niets tegen die jongen, vin hem sympathiek maar ik kan me ook voorstellen dat mensen wat raar opkijken met even een remixje etc, ben het er wel mee eens dat opbouwende kritiek de basis van dit forum moet zijn, niet bot gezeik, damit bin ik het eens jah toll.

Grtz Mike

Origineel geplaatst door Waveglider
sorry hoor... als iemand een mening vraagt is dat wel in de hoop OPBOUWENDE kritiek te krijgen en dat was hier duidelijk NIET MEER HET GEVAL... was gewoon een potje afbreken... kritiek moet je kunnen slikken maar je moet er ook iets aan hebben... dit gezegt hou ik me er verder buiten :L

Eigenlijk vind ik dit dus gewoon onzin.......
Kritiek is per definitie opbouwend, al is het alleen maar omdat je er altijd van kunt leren ! Of het nou is wat je voortaan wèl moet doen, of wat je voortaan beter kunt laten.
En als je zegt dat dit een potje afbreken was, wil ik toch graag weten wat je daarmee bedoelt. Als je bedoelt dat het nummer afgebroken is, heb je gelijk, en als daar redenen voor zijn om dat te doen, zij het zo. Iedereen maakt wel eens een klote-track, zelfs de meest bekende, gewaarde artiest. Als je echter bedoelde dat de maker persoonlijk afgebroken werd, ben je onzin aan het verkopen. Ik heb iig nergens gezien dat de skills van de maker in twijfel werden getrokken, het ging puur & alleen om dit nummer.

Spijt me geweldig hoor, maar als het k*t is, is het k*t, en niet anders. Volgende keer beter, en dat gaat niet lukken als een track die het luisteren amper waard is, de hemel ingeprezen wordt.

:)

als je zegt dat het kut is zeg dan hoe hij het kan beter maken... dat noemen ze opbouwende kritiek... maar ik weet dat voor veel mensen soms moeilijk is...

maar laat anders maar vallen, geen zin om hier nog verder over uit te wijden...

Wil je het er toch nog verder over hebben laten we dan een aparte tread maken over opbouwende vs afbrekende kritiek in een sectie van het forum dat niet op de main page komt... hoort zoiezo in feite niet in deze tread.

Back