dual monitor probleem

Cquence

Stamgast
Ik zit met het volgende probleem:
Sinds kort heb ik weer een dual monitor setup, 1 via agp en 1 via pci videokaartje (S3 Virge).
M'n cubase mixer heb ik op monitor 2 neergegooid.

Nu is het probleem dat m'n geluid kraakt als ik iets op de mixer verander. Weet iemand hier een oplossing voor?
Ik gebruik een Midiman Delta 10/10 LT.

Zo op het eerste gezicht klinkt dit probleem niet zozeer als 'n probleem wat veroorzaakt wordt door je 2e scherm.
Dus m'n eerste vraag: had je dit probleem ook al met 1 scherm ?

Wat ik me wel voor kan stellen, is dat je heibel hebt met je irq's. De simpelste manier om dit uit te testen is wat gaan schuiven met je kaarten tussen de pci-sloten. Probeer je Delta eens in de onderste pci-poort te stoppen en de pci-video in de bovenste ofzo, en test het dan nog eens. Hoe het zit met gedeelde irq's kun je vinden in de manual van je moederbord.

Ik werk ook met 2 videokaarten, en heb er geen enkel probleem mee.

Dit gebeurt idd als je PCI videokaart (2e scherm) en je geluidskaart een IRQ delen maar ik heb het zelf gehad toen ze allebei een eigen IRQ hadden.... Ik heb toen een andere PCI videokaart gekocht en toen was het weg......

Maar zou idd eens proberen met de kaarten te schuiven.

Of koop anders voor een paar euro of zo (tweakers.net > pricewatch) een Radeon 9000 - heel leuk AGP kaartje met 2 uitgangen (en een DVI > VGA convertertje erbij). Kost niks, heb ik hier (de Club 3D versie - wel de 9000 Pro) ook aangeschaft puur omdat 'ie een mooi 2d beeld heeft en IMHO wat easier is om in te stellen.

Matrox

Matrox

De S3 Virge is niet meteen een voorbeeldkaart. Is bv al niet te gebruiken met de Terratec DMX6 Fire geluidskaart. Daar wordt in de handleiding voor gewaarschuwd.
Ik zou een beginnen met een Matrox G550 Millenium. Dual VGA en is regelmatig 2de hands te vinden en geeft 1ste klas beeld.

Back