Keyboard als midi controller

Tubal Cain

Nieuwkomer
Hallo daar,
ik ben hier nieuw, heb net tweedehands een Waldorf Pulse gekocht en zoek naar een geschikt keyboard om als controller te gebruiken. Dus: waarschijnlijk tweedehands, wel liefst met aftertouch, niet te veel andere rommel erin (niet te zwaar!) en toch wel 4 a 5 octaven. Iets Yamaha/Casio-achtigs op marktplaats?

TC.

http://www.midiman.com/products/midiman/oxygen8.php

oxy8_med.jpg

Edit, 4/5 octaven, niet goed gelezen.

Dan hier ff kijken;
http://www.evolution.co.uk/

Laatst gewijzigd:
yamaha dx11
gebruik ik al jaaaaaaaaaaaaaaaaaren

aanslaggevoelig, aftertouch, breath control, alle standaard pedalen, 5 octaven, heeeeeeeeerlijk toetsenbord, fatsoenlijke pitchbend en modulatiewiel + een 3e controller (data slider) + nog gezellige geluidjes voor weinig geld !

Je kunt ook een masterkeyboard Quickshot van +/- 50 euro kopen. Werkt perfect en is niet duur. Maar is minder geschikt voor een live optreden. maar voor thuis Fantastico grando. En daarnaast ook nog een midi uitgang die rechtstreeks achter in je MIDI/Gameport te pluggen is. Raad ik je echt aan voor thuis gebruik.

Groetjes synthfreak

Ik zelf gebruik een Yamaha CS-1x als midicontroller, veel knoppen die je kunt gebruiken als midicontrollers en het grootste voordeel is z'n gewicht: +/- 7 kg. Heeft alleen geen aftertouch...=( en is vrij duur.

Iedereen is natuurlijk het meest tevreden over wat hij zelf heeft staan :) maar goed. Mijn ervaring:

Als je in de race bent voor lichtgewicht bordje, met pitchbend en mod wheel, aanslaggevoelig is een Evolution keybaord (zie ook link hierboven) een goede koop volgens mij. (type MK149, MK249 of MK261)

Wil je wat meer controle over bijvoorbeeld een 19" synth module via je midi Keybaord, dan is de MK249C een must. Deze heeft 14 te te wijzen knoppen. (Mod wheel, volume slider en 12 draai knoppen) 8P

Ik ben er erg tevreden over! :)

Ik heb een Roland A33 als masterkeyboard. ok geen aftertouch, maar ik vind de semi gewogen toetsen geweldig spelen, en dat is wat telt. Geen geld voor een A37 :(

Back