De lo-fi monsterbeats van Arrested Development

Origineel geplaatst door MadR
volgens mij heeft moodyman er geen maar ik kan me vergissen
ik dacht dat moodyman met een emu sampler werkte maar geen sp ...

dat 45 truukje is iig om sampletijd te besparen .. met 10 sec kan je dat soms wel goed gebruiken

Ik heb twee Emax 1`s gehad en die klonk redelijk hetzelfde als de SP .
Sampelde toen ook op 45 toeren omdat de Emax en een Atari mij enige gear waren .
Is ook een erg leuke bak kan echt als een analoge synth klinken maar mist de vette seq van de SP .

Origineel geplaatst door dextah
Ik zal morgen even wat loopjes uppen .
Hier nog even een plaatje van mijn SP op de operatietafel bij DR BoemtsjaK naast zijn tweeling broer .

Hee op die tafel heb ik 's 2 Linndrums naast elkaar zien liggen :D

Ik bedenk me net iets ..
De 1200 klinkt ranziger dan de 12 .
The sample rate was reduced from the SP-12 27,500 Hz to 26,040 Hz, to enable the 384 Kbytes of memory to take 10 seconds of samples.
Het is dus vooral de 1200 .

Origineel geplaatst door dextah
Zo klinkt ie dus alleen als je de sample helemaal naar beneden pitched .
Normaal beukt dat apparaat . . echt niet normaal !

Maar hoor ik nou samples? Ik dacht dat die SP12 alleen vaste geluiden had....

Hee ja nou lees ik op internet dat je ook een stukkie kan samplen.... jummy! 8~

Origineel geplaatst door dob
Maar hoor ik nou samples? Ik dacht dat die SP12 alleen vaste geluiden had....

Nee joh !
Ik heb de Turbo en die kan zelfs 4.2 seconds samplen ! ;)
Je kan zelfs die vaste geluiden wissen en je eigen sounds daar plaatsen .
Op de SP1200 moet je alles op een disk saven en in de SP12 kan je ze opslaan .
Het is echt een te gekke bak .

ik ben mijn muziekkennis wat aan het uitbreiden en ben onder andere naar arrested development en cypress hill aan het luisteren, (en de la soul) maar wat heeft arrested development een heerlijke sound, en een heerlijk stijl muziek, niet zo als die shit muziek van nu (imho) echt heerlijk,

de sound van cypress hill en de la soul is ook geweldig, dat is nu lekker muziek om dagen achter elkaar naar te luisteren,
:kimono: :okdan: :koffie: :biertje: :mega: :yamaha: :kroon: :dj: :W 8> 8o :P *D 8~ :)

Origineel geplaatst door enyo-dog
wat heeft arrested development een heerlijke sound, en een heerlijk stijl muziek, echt heerlijk,

de sound van cypress hill en de la soul is ook geweldig, dat is nu lekker muziek om dagen achter elkaar naar te luisteren,

AMEN ! :halleluja

enyo> eigenlijk ben je gewoon een jaar of 10 te laat geboren :D

Origineel geplaatst door enyo-dog
ik ben mijn muziekkennis wat aan het uitbreiden en ben onder andere naar arrested development en cypress hill aan het luisteren, (en de la soul) maar wat heeft arrested development een heerlijke sound, en een heerlijk stijl muziek, niet zo als die shit muziek van nu (imho) echt heerlijk,

:kimono: :okdan: :koffie: :biertje: :mega: :yamaha: :kroon: :dj: :W 8> 8o :P *D 8~ :)

Luister ook eens naar a tribe called quest,biz markie,3th bass,big daddy kane,oude jungle brothers,en niet te vergeten,the ultramagnetic mc's en eric b and rakim.

Erg gaaf spulleke!... imo veel beter dan die lome blow hiphop van tegenwoordig.

Origineel geplaatst door Christov
cypress was toen al lome blow hiphop :D

en is die levelloc wat dob?

Als ruis, glitch, analoog, dof, lo-fi en "sound" fan kan ik je melden heel content te zijn met deze level-loc: it's alive :D

Als ruis, glitch, analoog, dof, lo-fi en "sound" fan kan ik je melden heel content te zijn met deze level-loc: it's alive :D

had je daar ook niet een topic over gestart ?

heb je nog wat van voorbeelden van wat dat ding doet ?

muchos gracias !

Gahaaaf!

Hoe maak je het signaal nou zwakker? Gebruik je een variable pad, of
stuur je gewoon een heel zwak signaal ernaar toe?

Kan trouwens niet wachten om die phase-switch te horen!

Mvg.

CoolRunning

Euhm.. was er iemand op zoek naar dope lome beats?

Digable Planets - Reachin' (A New Refutation Of Time And Space) - 1993

Origineel geplaatst door trash
Luister ook eens naar a tribe called quest,biz markie,3th bass,big daddy kane,oude jungle brothers,en niet te vergeten,the ultramagnetic mc's en eric b and rakim.

keep m comming g:okdan: :dj:

Back