Wat is de beste 303 imitator?

JP8000........ :

Origineel geplaatst door Bass
JP8000........ :

Nee, dit is meer iets wat lijkt op een sh101 ofzo.

De enige echte clone die mij tot nu toe ECHT kan overtuigen is de Audiorealism Bass Line. Vandaag een tijd mee geklooit en ik vind hem verbazingwekkend goed klinken. De Freebee vond ik al sterk, maar daarvan vond ik de square niet helemaal lijken op de originele 303. Dat is met deze plug in wel anders.

Ook lekker dat alle draaiknoppen van de plugin via midi learn toewijsbaar zijn aan je midi controller en dat je de keuze hebt om basslines te programmeren op de plugin zelf of dat je hem lekker bespeelt via midi. Echt een uitkomst voor die mensen die geen echte 303 hebben. Ik heb pas geleden één van m'n 2 303's verkocht, maar met deze erbij ben ik haast net zo blij. Echt zeer overtuigend, dus vergeet je hardware clone of rebirth of weet ik veel wat, dit moet je hebben als je ECHT dicht in de buurt wilt komen. :biertje:

amai wat een hoop brol heb ik hier gehoord zeg :doei:

er is maar een software kloon die et doet en das de die van www.audiorealism.se

er is maar 1 hardware kloon die et deed (met sequencer), en die worden lekker niet meer gemaakt!
www.acidcode.de
(nu ik kijk, ziet het er naar uit dat ze wel nog gemaakt worden... weird)

EDIT: en als hier nog 1 iemand durft beweren dat rebirth de beste kloon is, of dat het verschil onhoorbaar is, dan kom ik hem persoonlijk trakteren op een paar accents tegen het hoofd, gevold door nen slide, een ocatve UPercut, waarna hij Down zal gaan! Yeaaah! stop die tb-heiligheidsschennis! nozems!

De Audiorealism BassLine klinkt hetzelfde als mijn TB-303 :)
... en hij gaat nog getrouwer klinken in de volgende versie ...

Origineel geplaatst door matt second

:confused: Sorry hij klinkt als jou TB-303 en de volgende versie gaat nog getrouwer klinken ?
Dus dan klinkt hij nog niet helemaal zoals jou TB-303 of je 303 klinkt niet als een TB-303 :confused:
Nu snap ik hem zelf ook niet meer :D
Maar goed ik vind zelf idd die van Audiorealism het beste stijgt in elk geval een stuk boven Rebirth uit vind ik.
Maar ja wat liggen we eigenlijk te muggenziften in de mix valt het niet op en het intereseerd het gemiddelde publiek toch niet of het nu een ECHTE TB is of een imitatie als een Teebee,TBS,777 of wat dan ook..

Waah wat een vet nummer!!! Ja idd alleen is het geen ECHTE 303 ! Tja dan is het al wat minder....Ach dit nummer is niks!

Attachments

• statlerwaldorf_s.jpg
    statlerwaldorf_s.jpg
    7,5 KB · Bekeken: 82
Origineel geplaatst door Kevin

Waah wat een vet nummer!!! Ja idd alleen is het geen ECHTE 303 ! Tja dan is het al wat minder....Ach dit nummer is niks!

mhh.. klinkt idd belachelijk

maar heb al zoveel nummers gehoord, die gewoon zwak zijn om dat de 'rebirth' erin als rebirth klinkt./
Het geheel klink erdoor helemaal doods, gevoelloos , jak!

IIG zijn die mensen nog creatief genoeg om in elk geval EEN instrument te gebruiken voor hun bassline en stelen het niet 1op1 van een of andere plaat... daar erger ik me pas echt aan......

tb-303 basjes zelf maken

tb-303 basjes zelf maken

precies, ik gebruik de MAM MB33-mk2

ACID :) !

mvg, R&B.

IIG zijn die mensen nog creatief genoeg om in elk geval EEN instrument te gebruiken voor hun bassline en stelen het niet 1op1 van een of andere plaat... daar erger ik me pas echt aan......

samplen is volgens jouw stelen....dan ben ik meestercrimineel....

is in mijn ogen niet minder creatief....jij pakt een basstone uit een kastje ik van een plaat, sequncen het allebei en maken er ons eigen ding van.....

Origineel geplaatst door Christov

is in mijn ogen niet minder creatief....jij pakt een basstone uit een kastje ik van een plaat, sequncen het allebei en maken er ons eigen ding van.....

er is zoiets als "synthese" en er is dan iets anders genaamd "presets"

trouwens, ik denk dat hij had had over volledige stukken stelen.. niet 1 noot

Origineel geplaatst door Christov

Lees 1 op 1.

vooral in hardstyle waar de bassline heel recht toe recht aan is, kenmerkt het de plaat
1op1 samplen (zelfs met kick erbij) vind ikmeer dan lauw...

Re: tb-303 basjes zelf maken

Re: tb-303 basjes zelf maken

Origineel geplaatst door WarmeBakker
precies, ik gebruik de MAM MB33-mk2

ACID :) !

mvg, R&B.

Deze bak gebruik ik ook en het schijnt dat die net echt super op de 303 lijkt. Maar je heb er wel veel meer synth aan dan aan een 303. Als je de mb33-2 goed mishandeld dan kan ie echt zwaar bruut klinken 8~

Origineel geplaatst door matt second

Vertel... wanneer komt die? De Resonance mag nog wel wat aangepast worden. Als ik die op maximaal zet, is die nog niet helemaal mooi vind ik. Verder echt super!

Back