Wat doe jij met je Atari?

Wat doe jij met je Atari?

• Ik gebruik um als sequencer

Stemmen: 18 22,0%
  • Ik gebruik um niet, maar doe um ook niet weg

Stemmen: 27 32,9%
  • Ik heb um verkocht / ga um verkopen

Stemmen: 17 20,7%
  • Ik heb um ingeleverd bij de gemeentelijke recycle-dienst

Stemmen: 11 13,4%
  • Ik gebruik um als bijzettafel / opleuking studio

Stemmen: 9 11,0%

• Totaal aantal stemmers
    82
Ik heb een Flacon030/16Mb met notator logic 1.7 nieuw gekocht. Laatst heb ik hem weer eens aangezet en kreeg steeds ZES BOMMETJES................:( . eruit!!!!!!!!!!!!!!!, nu staat er een Mac 8600/250 met logic.:D

Origineel geplaatst door Dobre
hoe heette die editor nou ook alweer? :confused:

Toevallig Sounddesigner?
Een programma wat eigenlijk van de Mac afkomstig was?

ZeroX zou evt ook nog kunnen.
Briljante looping tool overigens, die ook nog in PC vorm is verschenen.

Origineel geplaatst door Bass
Atari bestaat niet meer maar is nog lang niet dood...
Daar kunnen PC's nog een puntje aan zuigen...eens kijken welke PC na 15 jaar nog goed functioneert!:duivels:

Atari heeft maar 1 midi in/out. Of met midex 3 in 5 uit.
Kan geen audio (behalve met een Falcon en dan nog maar 8 sporen)
Heeft geen VSTi/VSTfx.
640x480 ZWART WIT
En ook nog eens géén betere midi timing met wat ik nu heb.

Maw zwaar verouderd. Maar als jij nog minder met een PC kan dan met een Atari is jouw manco.

En als je een goede sequencer wilt hebben dan kun je net zo goed een hardware sequencer gebruiken. Of een MPC/RS7000 of zo.

En heb de mijne verpatst of weggegeven. En als ik last krijg van nostalgische gevoelens dan start ik wel STEEM op en gebruik ik m'n Logitec optical wel (waarvan de DSP die erin zit meer CPU power heeft als die MC68000 CPU) om te muizen ipv die kollosale vierkante muis.

goh,en het lijkt net gister

Ik ging van een hardware sequenser naar atari,in het begin heel leuk,maar na 2 jaar kwam dat ding me strot uit:D
Heel vaak songs over moeten doen omdat de boel vast liep.
Dus hier niet zo'n hele goeie herrinneringen aan dat grijs ding.

Origineel geplaatst door trash
Dus hier niet zo'n hele goeie herrinneringen aan dat grijs ding.

Dus een erg grijs verleden voor jouw :D

Lache hoor die atari, had vroeger een 1040STF met 2 monitoren kleur een zwart/wit met zo'n switchbox er tussen.

Was vroeger ook lid van de Atari Club in hoorn.. :D haha

Gebruikte hem weleens voor muziek destrijds.. maar meer om te gamen ;) ik vergeet nooit meer:

Lotus Turbo Esprit
Outrun
International Karate
Titus the Fox
Space Ace
Alle Larry's , kingsquest , Spacequest , policequest etc etc..
Rickdangerous 1 en 2

Geweldig die tijd!! :)

Eraz.

Ik ben geen atari freak ,maar voor zo af en toe eens wat op te nemen en sounds te laden zonder al te veel poespas werkt ie prima.

Ik heb eigenlijk weinig zin om heel google af te struinen,maar weten jullie zo of er nog andere leuke site's voor de atari 1040st zijn? buiten de midi world page om dan.

ghe fuse is goed op weg :) chill man :mega:

ik heb nooit een Atari ST gehad, maar zag m'n muziekdocent op de HAVO er destijds mee werken.

Misschien wel gaaf om er eens aan te schaffen. Apparaten kosten geel drol meer, en als die sequencer echt zo strak is scheelt dat veel geld. Even een n00b vraag. Er zit een MIDI interface in het apparaat of moet ik iets parallels bij aanschaffen? Naja stuur me maar een PBtje dan vervuilen we de topic niet.

juist omdat midi ingebouwd zit

juist omdat midi ingebouwd zit

is het zo'n succes in de studio's geworden EN ZAL DAT ALTIJD WEL ZO BLIJVEN
Ik kan niet zo goed tegen mensen die roepen dat iets dood is. :(
Iets leeft zolang je er zelf om geeft:engel:
En ik heb lekker al heel veel met mijn Atari's gedaan en zal dat ook blijven doen.
Wat dan? Editors, lekker stil gebruik, snel etc.
Maar we hadden toch een week of wat ook al zo'n discussie hier???:Z

Ik heb nog een atari met een originele Prophet 2002 editor van Steinberg
Ben van plan hem ooit te gebruiken. Misschien wanneer ik met pensioen ben

Gebruik de Atari momenteel weer als sequencer met Cubase en heb in het verleden
ook de editor synthworks voor de D20 gebruikt.
Ben via de thread `waarom een Atari´ na 10 jaar erachter gekomen dat je de HD gewoon uit kan zetten als Cubase eenmaal opgestart is...wat een rust!
Ga weer een PC gebruiken met Cudase en Midex/8.
Zal ik het nog eens goed vergelijken : PC/Midex8 en Atari/MAV-8 ;)

Me eerste computer was een Atari met Edit Tracks, en die had ik alleen om via midi me zooi aan te sturen, maar ik zou nooit meer terug willen naar een Atari.
Moet je inene zoveel missen als je cubase SL bent gewend met al die adio mogelijkheden, en dat een Atari strakker en stabieler is, ik doe alles op deze PC en om nou te zeggen dat ik veel gezeik met windhoos heb, niet meer dan met me Atari.

M'n Atari ligt idd ergens in een doos op zolder, maareh terugdenkend aan het rommelen met Cubase etc. vroeger ... werd ik toen niet afgeleid door allerlei dingen die niks met muziekmaken te doen hebben (Youtubefilmpjes,Twitter,gratis downteloaden AU, 267995 nog niet gehoorde presets per softsynth) dus misschien was het vroeger toch eh beter allemaal?!

Of ben ik tegenwoordig gewoon te lui geworden om iets fatsoenlijks inelkaar te zetten... hmmm:stupid

Atari is dood.

Heheh... hiero ook dood. Maar dan meer letterlijk. Heb ook nog ergens de printer. Ken je je sequences uitprinten. Odude studio stond er eentje... kweet nie waar die gebleven is.

Nou ik r over denk,.

Er waren bij ons op een gegeven moment een stuk of 5 atari's in de studio
Die staan allemaal in kratten in een kelder.
Heel soms krijgt 1 van ons een anti-pc-attack en wordt er 1 tevoorschijn getrokken.
Dit duurt dan maar even meestal. Maar toch fijn dat ze t gewoon blijven doen voor dit soort sentimentele momenten.

Heb trouwens nog floppen met k1, k4 en d50 editor,.. iemand? Wel snel wezen want donderdag zijn ze weg ivm grote opruiming!

TJah, atari.... de goeie ouwe tijd
Heb jarenlang met een ST2 gewerkt. Met externe schijf van 30MB.
Die schijf was net zo groot als de computer zelf :) Heb Cubase en Logic
gebruikt, welke versies weet ik helaas niet meer. Da's te lang geleden.
Hij heeft het wel altijd gedaan, en had ik hem niet weggedaan toen zou
die het waarschijnlijk nog steeds doen. Alleen soms deed ie moeilijk en
verschenen er bommetjes op het scherm ( :) ) en tijdens een gig had ie
het iets te warm (volgepropte disko waar het condens van het plafond
af druppelde)

Heb ook een C64, Amiga 500 en 2000 gehad, maar dat is offtopic.

Mooie herinneringen. Had ik nu maar weer zo'n ding in mijn studio. Gewoon
voor de nostalgie. Een c64 staat er al :)

p.s. atari is niet dood (pagina 1). op eindhoven airport staat er een kantoorgebouw
met toch wel duidelijk het bekende embleem op het board voor de deur ;)

Bij mij ligt dat ding stof te verzamelen op zolder. Ik weet nog niet wat er met mijn woning gaat gebeuren. Of renoveren of platgooien. Ik hoop het laatste, kan ik een woning krijgen met betere verwarming en dan een aparte kamer maken waar alle muziekspul komt, MET Atari.

Nooit een Atari gehad (behalve een Atari Lynx 8) ) , was altijd een Amiga man. En daarvan heb ik er nog twee (A500 en A1200) werkend in een kartonnen doos op zolder.

Dat wil zeggen, ze werkten nog toen ik ze voor het laatst probeerde. In 1998.

Grappig dat die oude draad weer opgestart is. Ik heb mijn Ataris op zolder staan (STE, 2 Mega STE's en een Falcon 030). Dacht er net aan om de Falcon met TFT in mijn studio een plaats te geven.

Maar eerlijk gezegd doe ik er niet veel meer mee. Via STeem (Atari Emulator voor de PC) gebruik ik wel wat synth editors. Ik vind het Electronic Cow spul wel leuk en de ACE softsynth voor de Falcon.
Ik heb een heel goede Logitech muis voor Atari. Werkt net zo lekker als moderne muizen. Ook zijn er mouse adapters zodat je moderne muizen kunt gebruiken. De originele Atari muis is een prehistorisch onding.

Sequensen doe ik echt alleen nog met Cubase 5 en Ableton Live voor PC. In 2004 ben ik definitief gestopt met Atari sequensen.

Oh ja, en ik loop af en toe nog rond in Atari T-shirt. :)

Back