[Roland] Koopt er eigenlijk iemand nieuwe Rolands?

Misschien hebben jullie wel gelijk qua geluid, niet altijd een eigen sound. Maar de Rolands liggen altijd wel goed in de mix. Soms hoef je er niet veel aan te doen en staat de mix als een huis. Weet niet of iemand ervaring heeft met de Vocals kaart, maar dat zijn toch echt wel mooie geluiden met een eigen sound. Als ik ergens een mix moest maken en er waren Rolands bij betrokken was ik toch altijd wel blij. Had ik trouwens ook bij Korg en Kurzweil. Met de meeste Yamaha's moest je toch wel meer gaan prutsen of ze beter in de mix te laten liggen. Ik heb nog geen ervaring met de Motif's, die schijnen wel super te klinken. Ik heb ook wel eens gehad dat we een Q8 van Alesis als basis hadden, en moesten een mix maken van een pop nummer. Na een dag hebben we toch maar een Roland gehaald en ging het mixxen een stuk sneller. Ze hebben dan niet altijd een eigen sound maar zijn ideale all-rounders. Ik heb nu een Proteus 2000 voor dat werk. Maar gaat toch over op Roland of Korg. Allebei misschien wel saai, maar ze doen hun werk perfect. Is maar net waar je ze voor gebruikt.

Origineel geplaatst door Cheimoon
Bij deze de tweede dan: mijn XP-30-handleiding is erg goed; daar staat echt álles in beschreven (inclusief pagina's lang elke menufunctie). Tien keer beter dan mijn S90-manual, waar echt ontzettend veel niet, onduidelijk of onvolledig in staat.

Manual van mijn RS-9 (identiek aan RS-5) is ook ruim voldoende. En heb daar ook een NL-vertaling van gekregen, wel lekker. De JV1010-manual was een lachertje, totdat ik op de bijbehorende CD-rom (waar ook Sound Diver op staat) een patch parameter guide (html-document) vond. Was prettig, jammer dat ik het CD-tje pas anderhalf jaar na de aankoop op waarde wist te schatten. Had me in Sound Diver een hoop geprobeer gescheeld.

Overigens: Roland heeft net als Korg en Yamaha zijn sterke en zwakkere punten. Qua ROMplers is het dus niet extreem erg gesteld. Qua grooveboxen en dergelijke weet ik er niets van.

Als roland het niet meer weet

Als roland het niet meer weet

XV-serie is prehistorisch tegenwoordig aan het worden.Van de D-juno is ook niks nieuws(gewoon,een naam die m'n hoopt te verkopen met klanken van de xv).De v-synth een samenraapsel van het beste van roland.
Enfin korg met zijn oasys is ook een samenraapsel van al zijn mogelijkheden van de firma korg.Functies in één instrument ,zoveel mogelijk,is het codewoord voor verkoop(en wie gaat er 7000 euro voor geven voor de oasys?).M'n veranderd een naam in iets anders voor hetzelfde.Triton,triton studio,triton ex.,roland rd-700 naar 700 ex,en wat ik persoonlijk hoor niks vernieuwend.Gloednieuw is het niet.Dus Creativiteit,is talent,en met talent kan je iets bereiken,zonder future technisch stuff!

Origineel geplaatst door Arv
ehhrrrmm

Wat wil je van ons horen?

Misschien wel muziek die er met genoemde apparatuur prima gemaakt kan worden?

Origineel geplaatst door Arv
ehhrrrmm

Wat wil je van ons horen?
Niks,want er is niks vernieuwend.Alles is al uitgeperst uit die synth's,alhoewel ik toch de traditionele preset geluiden hoor uit de meeste synth's.Misschien is het dat we te veel keus hebben tegenwoordig,met die mp3-radio's.Honderd stations die elektronische muziek laten horen.Stilletjesaan hoor ik ook honderden keren hetzelfde.
Vraag me af of talent wel echt in de elektronische muziekwereld zit.
Enfin je hoort ook in rockmuziek dezelfde akkoorden.
Bad day?

Origineel geplaatst door sinew1958
Vraag me af of talent wel echt in de elektronische muziekwereld zit.

Je zou het ook zo om kunnen draaien, dat juist mensen met talent in deze wereld tot iets vernieuwends kunnen komen met alle mogelijkheden die voorhanden zijn. Neem bijvoorbeeld een gozer als Prefuse of Radiohead of Laurent de Wilde, of weet ik veel...
En ja, er is ook een erg groot aanbod met muzikanten die minder getalenteerd zijn en elkaar na-apen.

ouwe koeien...

Origineel geplaatst door Frer!k

En ja, er is ook een erg groot aanbod met muzikanten die minder getalenteerd zijn en elkaar na-apen.

ouwe koeien...

Dat is het hé!Spreekt m'n over harmonie,akkoorden,en m'n leest steeds dezelfde nicknamen die er iets van kennen.De anderen kopen die toestellen,omdat m'n weet dat het al kant en klaar afgewerkte klanken,grooves,arpeggio's,etc.bevatten,instrumenten die je de weg tonen en waar m'n geen snars van muziek moet kennen.Maar het resultaat is er dan ook naar.Steeds hetzelfde wederkerende geluiden,grooves,rythmen.....
Eigenlijk zie je dat ook in de tweedehands markt.Geen succes,toestel vlug van de hand,en einde hobby!

Dat is het hé!Spreekt m'n over harmonie,akkoorden,en m'n leest steeds dezelfde nicknamen die er iets van kennen.De anderen kopen die toestellen,omdat m'n weet dat het al kant en klaar afgewerkte klanken,grooves,arpeggio's,etc.bevatten,instrumenten die je de weg tonen en waar m'n geen snars van muziek moet kennen.Maar het resultaat is er dan ook naar.Steeds hetzelfde wederkerende geluiden,grooves,rythmen.....
Eigenlijk zie je dat ook in de tweedehands markt.Geen succes,toestel vlug van de hand(en/of weer een ander),en einde hobby!

Wat is het punt van jezelf quote'n? Ow, wacht even: dat is het punt! :D

Maar op zich mag je zelf ook wel op zoek gaan naar originele muziek (kwestie van jezelf vernieuwen, moet je maar denken); radiostations e.d. zijn nl. niet verplicht originele muziek te draaien.

Re: Als roland het niet meer weet

Re: Als roland het niet meer weet

XV-serie is prehistorisch tegenwoordig aan het worden.Van de D-juno is ook niks nieuws(gewoon,een naam die m'n hoopt te verkopen met klanken van de xv).De v-synth een samenraapsel van het beste van roland.
Enfin korg met zijn oasys is ook een samenraapsel van al zijn mogelijkheden van de firma korg.Functies in één instrument ,zoveel mogelijk,is het codewoord voor verkoop(en wie gaat er 7000 euro voor geven voor de oasys?).M'n veranderd een naam in iets anders voor hetzelfde.Triton,triton studio,triton ex.,roland rd-700 naar 700 ex,en wat ik persoonlijk hoor niks vernieuwend.Gloednieuw is het niet.
Haaaaa ! Een thread naar mijn hart !

Roland XV een samenraapsel van het beste ?? Xcuse me ?? Als dat eens het geval was ! Wat ik aan Roland niet snap is dat ze af en toe een goed apparaat maken zoals oa Jupiter 8, JD990, JP8000 om er maar een paar te noemen en die helaas meestal maar kort worden geproduceerd. Erger is dat ze om de haverklap apparaten maken die herkauwde "dingen" zijn van spullen die ze ooit hebben gemaakt. JV1080, JV2080, XV5080...tja zo blijven we bezig.
Als Roland morgen het lef zou hebben om een nieuwe analoge Jup 8 of een System 100 op de markt te brengen die liefst betaalbaar zijn en hedendaagse features hebben, wees er dan maar zeker van dat die synth zou verkopen als warme broodjes !
Maar nee, in tegenstelling tot het feit dat ze beter af en toe een éénvoudige doch echt goed klinkende synth zouden maken komen ze af met een Fantom X V Mega TURBO Sampling VA bak en die verder net zo klinkt als mijn JD990 met wat extra rommel features... Zo van die features met veel lampjes, knopjes en drukdoenerij die in het geheel niks bijdragen aan het maken van muziek.
Roland heeft zijn roots verloochend en heeft massaal afgetuned op de home-users markt met kant-en-klare hap.
Maar spannende synths maken zoals de Nord reeks of Virussen en ION toestanden, dat moet je volgens mij van Roland, Korg of Yamaha niet meer verwachten.

En wat heet of is vernnieuwend in jouw ogen ? Het is niet omdat je zogezegd "nieuwe" sounds onder je vingertoppen krijgt dat je ook leuke muziekjes gaat bouwen. Dat is een misverstand bij heel veel users ! Een misverstand dat hen ook in de eindeloze, doch nutteloze zoektocht naar "de alles oplossende synth" stort! Vandaag een Virus, morgen een Q en overmorgen een JP8000...omdat telkens beloofd wordt dat dit het nieuwste van het beste van het strafste is !
Maak komaf met het juk en de misverstanden die 'de industrie' gortig in de ogen van zijn klanten strooit.
In die zin is jouw citaat hieronder het bewijs van de zoveelste die gelukkig het licht heeft gezien.
Halleluja Sinew 1958 !

Dus Creativiteit,is talent,en met talent kan je iets bereiken,zonder future technisch stuff!

Laatst gewijzigd:
Wat een hersenloos gekreun in deze topic.

Wil je geen 1000 keer hetzelfde nummer horen: luister niet naar de radio.
Wil je geen synths die een samenraapsel zijn: koop ze niet.

Laat gewoon iedereen zijn ding doen en doe zelf ook wat je het leukst vindt. Dan is iedereen blij [behalve sKeLeTvM, want die is altijd anti].

Origineel geplaatst door apollo
Wat een hersenloos gekreun in deze topic.

Wil je geen 1000 keer hetzelfde nummer horen: luister niet naar de radio.
Wil je geen synths die een samenraapsel zijn: koop ze niet.

Wil je geen hersenloos gekreun, lees dan niet, reageer dan niet.}:|

Helaas maakt Sinew volgens mij wel een terechte opmerking.

Heel veel (echt...te veel!) muziek (nou ja...) is al jaren voorgekauwde en herkauwde troep !
Dan begin je te geloven dat een generatie conflict met 18 jarige jongeren zich aandient.
Maar nee, echt niet, ik kan nog best mee...
Alleen is de verhouding tussen troep en fijne liedjes de laaste 15 jaar wel helemaal omgeslagen.
Het is nu 80% troep en 20% fijne liedjes, daar waar de charts in 1980 toch nog 80% fijne liedjes waren en 20% troep.
Dat er een gigatische vervlakking is ontstaan is duidelijk. Kijk gewoon eens naar TV...troep troep en nog eens troep.
Uren reality soaps, en de massa slikt het nog ook. Film idem dito. Nu worden er langspeelfilms gemaakt aan de lopende band. Bij 9 op de 10 filmen val ik letterlijk in slaap. Echte goeie filmen mét inhoud, een spannend verhaal en mooie beelden is deze dagen echt een zeldzaamheid ! En begin nou niet over de nieuwste Star Wars...veel effecten, mooie beelden en verder leeg ! Kom nou niet vertellen dat het een sterk verhaal is ! Ideale week-end dvd dus...:)
Nee meneer, dan was het vroeger allemaal veel beter !

Laatst gewijzigd:
Roland weet goed wat die doet en yamaha ook , dat is keybords en digitale pianos maken .
is een grotere markt dan de synthmarkt.:o:

Tja...

Tja...

Origineel geplaatst door sKeLeTvM
Wil je geen hersenloos gekreun, lees dan niet, reageer dan niet.}:|

Helaas maakt Sinew volgens mij wel een terechte opmerking.

Heel veel (echt...te veel!) muziek (nou ja...) is al jaren voorgekauwde en herkauwde troep !
Dan begin je te geloven dat een generatie conflict met 18 jarige jongeren zich aandient.
Maar nee, echt niet, ik kan nog best mee...
Alleen is de verhouding tussen troep en fijne liedjes de laaste 15 jaar wel helemaal omgeslagen.
Het is nu 80% troep en 20% fijne liedjes, daar waar de charts in 1980 toch nog 80% fijne liedjes waren en 20% troep.
Dat er een gigatische vervlakking is ontstaan is duidelijk. Kijk gewoon eens naar TV...troep troep en nog eens troep.
Uren reality soaps, en de massa slikt het nog ook. Film idem dito. Nu worden er langspeelfilms gemaakt aan de lopende band. Bij 9 op de 10 filmen val ik letterlijk in slaap. Echte goeie filmen mét inhoud, een spannend verhaal en mooie beelden is deze dagen echt een zeldzaamheid ! En begin nou niet over de nieuwste Star Wars...veel effecten, mooie beelden en verder leeg ! Kom nou niet vertellen dat het een sterk verhaal is ! Ideale week-end dvd dus...:)
Nee meneer, dan was het vroeger allemaal veel beter !

Het er (op dit forum bijvoorbeeld) tot in den treuren over hebben, over hoe triest het allemaal niet is gesteld met de "westerse cultuur" gaat natuurlijk ook nergens over.

toch wel een van de grootste clichés die er zijn: "vroeger was het allemaal beter"
zo typisch. de oudere generatie heeft altijd commentaar op de nieuwe, en zo gaat dat al eeuwen lang. het zijn maar loze woorden. ga liever iets nuttigs doen ipv steeds weer dezelfde argumenten aan te halen. :gaap: :gaap: :gaap:

en euhm skelet. jij zit hier weer te zagen over het feit dat de muziek van tegenwoordig crap is. maar heb jij hier niet zo lang geleden een K3 achtige song hier op het forum geplaatst? je gaat me toch niet wijsmaken dat die track bij de 20% van goede liedjes hoort zeker?
de pot verwijt...

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door isnieZot
ga liever iets nuttigs doen ipv steeds weer dezelfde argumenten aan te halen. :gaap: :gaap: :gaap:

Raak.

Back