metatron
Sw, Sdshn, Ptch & Rvrb
Nee wel ouwe meuk.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Origineel geplaatst door Cheimoon
Bij deze de tweede dan: mijn XP-30-handleiding is erg goed; daar staat echt álles in beschreven (inclusief pagina's lang elke menufunctie). Tien keer beter dan mijn S90-manual, waar echt ontzettend veel niet, onduidelijk of onvolledig in staat.
Origineel geplaatst door Arv
ehhrrrmm
Wat wil je van ons horen?
Niks,want er is niks vernieuwend.Alles is al uitgeperst uit die synth's,alhoewel ik toch de traditionele preset geluiden hoor uit de meeste synth's.Misschien is het dat we te veel keus hebben tegenwoordig,met die mp3-radio's.Honderd stations die elektronische muziek laten horen.Stilletjesaan hoor ik ook honderden keren hetzelfde.Origineel geplaatst door Arv
ehhrrrmm
Wat wil je van ons horen?
Origineel geplaatst door sinew1958
Vraag me af of talent wel echt in de elektronische muziekwereld zit.
Origineel geplaatst door Frer!k
En ja, er is ook een erg groot aanbod met muzikanten die minder getalenteerd zijn en elkaar na-apen.
ouwe koeien...
Dat is het hé!Spreekt m'n over harmonie,akkoorden,en m'n leest steeds dezelfde nicknamen die er iets van kennen.De anderen kopen die toestellen,omdat m'n weet dat het al kant en klaar afgewerkte klanken,grooves,arpeggio's,etc.bevatten,instrumenten die je de weg tonen en waar m'n geen snars van muziek moet kennen.Maar het resultaat is er dan ook naar.Steeds hetzelfde wederkerende geluiden,grooves,rythmen.....
Eigenlijk zie je dat ook in de tweedehands markt.Geen succes,toestel vlug van de hand(en/of weer een ander),en einde hobby!
Haaaaa ! Een thread naar mijn hart !Origineel geplaatst door sinew1958
XV-serie is prehistorisch tegenwoordig aan het worden.Van de D-juno is ook niks nieuws(gewoon,een naam die m'n hoopt te verkopen met klanken van de xv).De v-synth een samenraapsel van het beste van roland.
Enfin korg met zijn oasys is ook een samenraapsel van al zijn mogelijkheden van de firma korg.Functies in één instrument ,zoveel mogelijk,is het codewoord voor verkoop(en wie gaat er 7000 euro voor geven voor de oasys?).M'n veranderd een naam in iets anders voor hetzelfde.Triton,triton studio,triton ex.,roland rd-700 naar 700 ex,en wat ik persoonlijk hoor niks vernieuwend.Gloednieuw is het niet.
Dus Creativiteit,is talent,en met talent kan je iets bereiken,zonder future technisch stuff!
Origineel geplaatst door apollo
Wat een hersenloos gekreun in deze topic.
Wil je geen 1000 keer hetzelfde nummer horen: luister niet naar de radio.
Wil je geen synths die een samenraapsel zijn: koop ze niet.

Origineel geplaatst door sKeLeTvM
Wil je geen hersenloos gekreun, lees dan niet, reageer dan niet.
Helaas maakt Sinew volgens mij wel een terechte opmerking.
Heel veel (echt...te veel!) muziek (nou ja...) is al jaren voorgekauwde en herkauwde troep !
Dan begin je te geloven dat een generatie conflict met 18 jarige jongeren zich aandient.
Maar nee, echt niet, ik kan nog best mee...
Alleen is de verhouding tussen troep en fijne liedjes de laaste 15 jaar wel helemaal omgeslagen.
Het is nu 80% troep en 20% fijne liedjes, daar waar de charts in 1980 toch nog 80% fijne liedjes waren en 20% troep.
Dat er een gigatische vervlakking is ontstaan is duidelijk. Kijk gewoon eens naar TV...troep troep en nog eens troep.
Uren reality soaps, en de massa slikt het nog ook. Film idem dito. Nu worden er langspeelfilms gemaakt aan de lopende band. Bij 9 op de 10 filmen val ik letterlijk in slaap. Echte goeie filmen mét inhoud, een spannend verhaal en mooie beelden is deze dagen echt een zeldzaamheid ! En begin nou niet over de nieuwste Star Wars...veel effecten, mooie beelden en verder leeg ! Kom nou niet vertellen dat het een sterk verhaal is ! Ideale week-end dvd dus...
Nee meneer, dan was het vroeger allemaal veel beter !
Origineel geplaatst door isnieZot
ga liever iets nuttigs doen ipv steeds weer dezelfde argumenten aan te halen.![]()
![]()
![]()