muziekwinkels in amsterdam

dsa

Ingeburgerd
Afgelopen zaterdag langs een aantal muziekwinkels geweest in amsterdam.
dijkman en dirk witte

Mijn god, wat een stelltetje chagrijnen.

bijna niets staat aangesloten en als je de gezichten ziet van de uitbaters heb je al helemaal geen zin om het een en ander te willen beluisteren,
je hebt het gevoel dat alles ze teveel is.

Eigenlijk ken ik maar 1 zaak in amsterdam waar het nog wel oke is. Midi Amsterdam.
Maar daar staan weer zo weinig hardware synths.

Zijn er nog wel leuke muziekwinkels in amsterdam????

Ik heb louter positieve ervaringen met Dirk Witte.
Ze nemen de tijd voor me, hebben verstand van zaken....en als ze iets niet weten van een apparaat geven ze dat gewoon toe en wordt het opgezocht of desnoods zelfs een telefoontje met de betreffende fabrikant gepleegd.
Qua prijs vind ik ze vaak ook nog interessant.
Met Dijkman heb ik zowel een positieve als negatieve ervaring en andere zaken in Amsterdam ken ik eignelijk niet.

groet

Tom

Hmm, is het geen ideetje om een muziekwinkel review thread te starten??? :)

Origineel geplaatst door d.b.1
safe sound
forumlid errol heb ik daar ooit eens gezien zegt natuurlijk niks over de winkel natuurlijk

http://www.safesound.nl/ linkje

Oh ja??

Hoe lang is dat geleden dan?

Ik ken willem (safesound) al vanaf het moment dat die op de rozengracht een winkelpand deelde met mr music.
Dat is alweer ruim 25 jaar geleden.

De 1 kan goed met willem opschieten, de ander weer niet.

Persoonlijk vind ik willem wel op een bepaalde manier excentriek.
Gaat nooit op vakantie, heeft nog nooit zn zaak een likje verf gegeven, kortom, een aparte man.
Ik kan me best wel voorstellen dat er mensen zijn die niet echt goed met hem door de deur kunnen.
Iedereen heeft wel zn eigen handleiding, ik trouwens ook8)
Zo nu en dan kom ik wel eens bij safesound langs.
Persoonlijk kan ik het wel vinden met Willem. Als ik iets wil uitproberen dan neem ik het mee.

Ik kan me wel voorstellen dat mensen zich niet zo prettig voelen bij winkels als dirkwitte en dijkman.

Met dijkman heb ik alleen maar het gevoel gehad dat je wordt weggekeken. Ooit wilde ik een 12snarige gitaar bij hun kopen en toen ik vroeg of ze een stemsleutel hadden ivm het stemmen van die gitaar, kreeg ik als antwoord:
Dat doen we wel als je hem koopt.
Binnen 5 seconden was ik weg.

Ooit kocht ik een mesaboogie (dirkwitte importeerde dat merk toendertijd) met een gibson SE voor het slordige bedrag van Fl. 10.000,-. Een week later kwam ik daar voor iets anders. Wat mij toen vooral opviel was dat ze me gewoonweg niet meer herkenden.
Desinteresse heb ik altijd een heel sterk punt van de eigenaren van dirkwitte gevonden.

Deze 2 winkels blinken vooral uit van de ongezelligheid. Er is geen muziekje te horen.

We doen nu al een tijdje zaken met midi amsterdam en groovemusic in duitsland.
Dat bevalt ons goed.
Een nadeel van midi amsterdam is dat niet alle bekende merken synths daar staan.
Maar ze hebben weer wel alle bekende software op voorraad staan.

ja willem is een verhaal apart maar dat zijn de meeste in dit vak

midi amsterdam richt zich heel veel op sofware ja en bij hun is het net welke van ze je treft { noem liever geen namen }
de een heeft alle tijd voor je en de ander jaagt je nog net niet uit de winkel om dat je in zijn ogen een"" domme"" vraag stelt
over de andere twee wil ik gewoon niks zeggen . Persoonlijk ik ga nog liever naar utrecht of rotterdam

Origineel geplaatst door Tom 32
Ik heb louter positieve ervaringen met Dirk Witte.
Ze nemen de tijd voor me, hebben verstand van zaken....en als ze iets niet weten van een apparaat geven ze dat gewoon toe en wordt het opgezocht of desnoods zelfs een telefoontje met de betreffende fabrikant gepleegd.
Qua prijs vind ik ze vaak ook nog interessant.
Met Dijkman heb ik zowel een positieve als negatieve ervaring en andere zaken in Amsterdam ken ik eignelijk niet.

Van mij ook niets dan lof voor Dirk Witte. Kom daar al 13 jaar, en altijd goed en vakkandig en vriendelijk geholpen. In het bijzonder Luc kan ik aanbevelen als je goede hulp wilt.

Dijkman kom ik niet meer, want dat was in verleden verschrikkelijk. Hoewel ik heb begrepen van mensen dat ze hun service verbeterd hebben.

Origineel geplaatst door shortwave
Van mij ook niets dan lof voor Dirk Witte. Kom daar al 13 jaar, en altijd goed en vakkandig en vriendelijk geholpen. In het bijzonder Luc kan ik aanbevelen als je goede hulp wilt.

Dijkman kom ik niet meer, want dat was in verleden verschrikkelijk. Hoewel ik heb begrepen van mensen dat ze hun service verbeterd hebben.

Zo zie je maar weer hoe persoonlijk een winkel voor je kan zijn.

Ik had alleen maar moeite met die 2 broertjes.
Zo ongeinteresseerd totdat er een bekend iemand kwam. Dan werden ze ineens heel vrolijk.

Daar kan ik nog steeds niets mee.

Midi Amsterdam vind ik echt een nare zaak. Die kerel daar heeft mij volgens mij eens verschrikkelijhk opgelicht met een reparatie van mijn sampler, maar dat verhaal heb ik vorig jaar al eens hier verteld. Verder ook gewoon een norse vent die daar staat, kan geen enkel antwoord geven op je vragen. Veel van die mensen die in muziekwinkels werken die durvan niet te toe te geven dat ze veel dingen niet weten, zo lijkt het, en dan verzinnen ze een of ander kloteverhaal waar niets van klopt.

Bij die andere zaken, Dijkman en Dirk Witte, zijn ze af en toe wel vriendelijk, maar op een of andere manier lijkt het alsof ze je niet echt willen helpen als je hulp noidig hebt met iets. Wat dat betreft zal er over muzikanten of mensen die iets met muziek te maken hebben altijd een air van autisme hangen... :P

Origineel geplaatst door Fokov
Midi Amsterdam vind ik echt een nare zaak. Die kerel daar heeft mij volgens mij eens verschrikkelijhk opgelicht met een reparatie van mijn sampler, maar dat verhaal heb ik vorig jaar al eens hier verteld. Verder ook gewoon een norse vent die daar staat, kan geen enkel antwoord geven op je vragen. Veel van die mensen die in muziekwinkels werken die durvan niet te toe te geven dat ze veel dingen niet weten, zo lijkt het, en dan verzinnen ze een of ander kloteverhaal waar niets van klopt.

Bij die andere zaken, Dijkman en Dirk Witte, zijn ze af en toe wel vriendelijk, maar op een of andere manier lijkt het alsof ze je niet echt willen helpen als je hulp noidig hebt met iets. Wat dat betreft zal er over muzikanten of mensen die iets met muziek te maken hebben altijd een air van autisme hangen... :P

hee - die vent van midi amsterdam waar jij het over hebt - is dat een hele lelijke vent die scheel kijkt? Die heb ik nog een keer in zijn winkel bijna op zn smoel geslagen (scheelde echt niet veel) - wat een ongelooflijke zak was dat zeg. Ik zet nooit meer een stap in die winkel
Van dat autisme kan ik me ook in vinden - de ene keer is het okee de andere keer kijken ze je weg bij de andere amsterdamse zaken.
Enige leuke zaak die ik ken is the music house in utrecht. Probleem met die zaak is echter dat de verkopers niet objectief naar je kijken - ze zijn enorme mpc en clavia freaks en proberen ze ook alleen die synths aan je te slijten - terwijl ik soms echt in een ander apparaat geintereseerd ben. Terwijl je dan de rs7000 aan het testen bent omdat je daar in geintereseerd bent - blijven ze doorzeuren hoe beter de mpc is...lastig..lastig..

Als ik mijn eigen ervaringen bekijk en alles wat ik op het forum tegenkom dan zou je toch zeggen dat er markt is voor een gezellige muziekwinkel waar vriendelijk en enthousiast personeel werkt.

Ach ja.... mensen beginnen ook een winkel om er van te kunnen leven. Daarvoor moet je nu eenmaal wat verkooptrucks toepassen, hoewel een aardig gesprek daar ook bij hoort. Ik gok dat 80% van de klanten gewoon noobs zijn en gewoon met een apparaat wat bij hun wensen past naar buiten willen lopen en niet eerst alles willen uitproberen.

Er is hier wel eens een thread geweest over kennis van de verkoper en de klant. Dat doet me hier ook een beetje aan denken omdat wanneer een klant meer weet dan de verkoper, de verkoper eigenlijk niets te doen heeft.

Wel vindt ik het erg fijn als je een apparaat gewoon lekker kan uittesten, zonder dat er iemand bij staat en je in de gaten houdt. Ook als dat uittesten langer dan 2 minuten mag duren. In Arnhem was ik een keer in een muziekzaak (heette iets van live-music ofzo) en daar kreeg ik gewoon een koptelefoon, hij legde de basis van het apparaat uit en de boodschap: roep me maar als je meer wilt weten. Was wel relaxed.

Origineel geplaatst door BananaWorld
In Arnhem was ik een keer in een muziekzaak (heette iets van live-music ofzo) en daar kreeg ik gewoon een koptelefoon, hij legde de basis van het apparaat uit en de boodschap: roep me maar als je meer wilt weten. Was wel relaxed.

Ik ben van Dirk Witte niet anders gewend.

:W

Origineel geplaatst door omc
Als ik mijn eigen ervaringen bekijk en alles wat ik op het forum tegenkom dan zou je toch zeggen dat er markt is voor een gezellige muziekwinkel waar vriendelijk en enthousiast personeel werkt.

Dat denk ik ook wel eens.

Maar vergeet niet dat klanten ook ontzettende assholes kunnen zijn.
Je zou er maar een paar hebben gehad op een dag, dan ben je ook niet zo vrolijk meer die dag.

Bij midi amsterdam zie ik ook wel eens mensen naar binnen komen die zo ongelooflijk veel de aandacht trekken van die jongens dat ik me echt wel kan voorstellen dat je daar chagrijnig van wordt.

ER zitten altijd 2 kanten aan een verhaal.

Midi amsterdam,daar werkt Guus toch? die vroeger bij helios(haarlem) werkte?
Helios vond ik een fijne zaak,dat mag dan ook wel ff gezegd worden.
Is eigenlijk geen muziek zaak maar een Pro audio broadcast en recording.
Erg pro,wel duur,maar ook een puike service.

Origineel geplaatst door Mensch-Maschine Terwijl je dan de rs7000 aan het testen bent omdat je daar in geintereseerd bent - blijven ze doorzeuren hoe beter de mpc is...lastig..lastig..

Fotootje van een studio met een MPC hier meepikken van hier op 't forum, uitprinten op glanspapier en in je beurs naast de liefhebbende echtgenote en kids duwen. Dan voor z'n neus houden als ze er over beginnen. "Ik heb er al een" werkt best goed :).

Origineel geplaatst door Yoozer
Fotootje van een studio met een MPC hier meepikken van hier op 't forum, uitprinten op glanspapier en in je beurs naast de liefhebbende echtgenote en kids duwen. Dan voor z'n neus houden als ze er over beginnen. "Ik heb er al een" werkt best goed :).

Ja, dat zou ik ook wel vervelend vinden.

Ik zou mischien zeggen dat ik ze allemaal had:D

Origineel geplaatst door omc

...en die zijn er toch echt !!!!!

Mijn "dealer" is er zo1 ! (en nee, ik ga geen reclame maken.....toko zit trouwens ook niet in a'dam)
Daar zit op zaterdagmiddag een man of 4-5 op het gemakje onder het genot van een peukje en 'n bakkie koffie te jammen.

Mijn ervaringen :

Safe Sound ; is een leuk zaakje...die vent ( ik lees net dat ie Willem heet..) heeft me altijd goed geholpen,ook als ik niks kocht....jammer dat zijn assortiment niet zo groot is,wat ie weer goed maakt met af en toe bijzondere occasions......

Dijkman ; Hebben veel,maar zijn vaak erg duur ( altijd prijsonderhandelingen voeren )....je moet altijd wachten voordat je fatsoenlijk geholpen wordt,maar over het algemeen zijn ze wel behulpzaam....

Dirk Witte ; Persoonlijk schrik ik altijd van het kleine aanbod....werd wel altijd uitgebreid geholpen,als het niet te druk was...probeerden naar mijn mening ook te veel om je iets te verkopen waar je niet voor kwam....

Midi Amsterdam ; Niets bijzonders....kreeg wel vaak het idee dat ik als 'minderwaardig' werd behandeld,totdat ik duidelijk liet weten dat ik iets echt ging kopen....ze leggen naar mijn mening wel de nadruk het meest op software...

En ach...in de meeste gevallen ligt het ook aan je eigen instelling hoe je behandeld wordt...

Ik vind Willem van Safesound een zeer geschikte vent, die ook nog eens flink
zijn best voor je doet. Ook is het leuk eens iemand achter de balie aan te treffen
die zelf een synth openmaakt om 'm te repareren. Hij heeft mij in ieder geval een paar
goeie tips gegeven om een open hart-operatie uit te voeren op een synth van fl.10.000,-.

Zelf heb ik ook in twee muziekwinkels gewerkt (gitaarzaken met ook wat MIDI etc. erbij).
Ik weet niet of het ook in de keyboardssector zo is, maar van sommige klanten wordt je niet zo
vrolijk......zeiken, zeiken...niets kopen en dan niet een, twee of drie uur ...nee voor zes uur
draaien ze hun hand niet om.
In sommige gevallen kan zo'n muziekzaak toch echt in een hangplek voor pubers & zwervers
ontaarden.....wat dan weer ten koste gaat van geïnteresseerde klanten, die serieuze vragen
hebben en misschien wel bereid zijn iets aan te schaffen.
Dat is inderdaad geen reden om mensen te bruskeren of te negeren, maar als je dat dag in,
dag uit meemaakt is het moeilijk om niet af te stompen.
Andere klanten kunnen eigenlijk niet kiezen tussen twee items en blijven steeds
hetzelfde vragen ...... dat is weer een ander probleem. Uiteindelijk willen ze dat jij de keuze voor ze maakt.
Dan hoeven ze zichzelf niet de schuld te geven als het onderhavige item teleurstelt.

Het is een harde wereld in de frontlinie,
ISPderuiter

Back