Fx processor via audio send/audio return

Diversion

Geluid breier
Howdy fokes,

Ik zit te stoeien met mijn Mixer en Fx processor.
Ik heb de Behringer MX1604A met 2x aux sends/returns.
Me fx processor is de Digitech Studio S100.

Als mijn fx processor uit staat heb ik mooi stereo geluid uit bijv: mijn nordrack2/sampler/virusrack maar dan zonder reverb/mod pitch etc.
Als ik de S100 aan zet is het stereo geluid bijna niet meer te horen (ietsjes maar).

Ik heb een paar dingen geprobeert maar geen succes om het stereo geluid weer zo mooi te krijgen alleen dan met fx.

Kleine beschrijving hoe het er nu uit ziet:
Een mono kabel gaat van de 'aux send' naar de 'Mono/left in'.
Van de S100 gaat er een mono kabel terug 'Mono/left out' naar de 'Aux return Left/mono'

Ik heb ook geprobeer om een 'stereo kabel' van de 'aux send' naar de S100 'mono/left & right in'.
En dan weer van de S100 'mono/left & right out' terug naar de 'aux return left/mono & right'.
Maar hier bij was het ook geen succes.

En als laatste heb ik dit geprobeert:
Een mono kabel gaat van de 'aux send' naar de 'Mono/left in'.
Van de S100 gaat er een mono kabel terug 'Mono/left & right out' naar de 'Aux return Left/mono & right'

Hebt iemand dit ook gehad?
Of weet iemand wel ligt een oplossing?

Greetings

Stefan Aka Diversion

P.S.
Ik heb een klein voorbeeldje gemaakt misschien dat dat meer duidelijkheid schept

Attachments

• mijnsetup.jpg
    mijnsetup.jpg
    68,4 KB · Bekeken: 244
Laatst gewijzigd:
Uhm....heb je al geprobeerd om twee mono-kabels uit je Digitech naar de L+R Aux ingangen te fietsen ?:confused:

Hoe staan je effecten ingesteld? Alleen effect, of komt ook het directe signaal weer terug, want dat kan zulke problemen geven. Probeer eens je FX uitgangen op een apart kanaal, dus niet de aux returns, te zetten.

Origineel geplaatst door Bert ten Hove
Hoe staan je effecten ingesteld? Alleen effect, of komt ook het directe signaal weer terug, want dat kan zulke problemen geven. Probeer eens je FX uitgangen op een apart kanaal, dus niet de aux returns, te zetten.

Zal dat eens proberen...volgens mij had een maat van mij dat ook zo gedaan.

Als ik je voorbeeldje goed begrijp heb je de S100 mono aangesloten. Je moet L & R input van de S100 aansluiten op aux 1 & 2. Dan sluit je de L & R output van de S100 aan op de stereo return op je mixer.

Probeer anders eens het signaal dat je naar de aux stuurt wat minder hoog te zetten. Het kan zijn dat je het volledige signaal uitstuurt. Zet ook je returnlevel eens wat lager. Staan deze waarden te hoog, dan hoor je het originele signaal (stereo) nog nauwelijks boven het gemixed signaal uitkomen. Vermits je return een monosignaal terugkrijgt, krijgt je totaalsignaal een monokarakter. Ook al zou het returnsignaal stereo zijn, dan heb je nog steeds een ander soort stereo: panning van een sound met behulp van een LFO zla je bv niet horen doordat de stereo FX-return harder doorklinkt.

Je had het ook over een stereokabel. Kijk eens in de handleiding hoe die kabel gesoldeerd moet zijn. Het kan zijn dat deze verkeerd in elkaar steken en zo een monosignaal doorgeven.

Persoonlijk heb ik de volgende configuratie tussen een M480 en QuadraVerb:
Send 1 : monojack naar mono in Qverb
Output left QVerb naar return L van de M480
Output reight Qverb naar return R van de M480

Send van het geactiveerde kanaal (bv CH1): 70 %
Overall send level: 80%
Overall retrun level: 50%

Dit werkt prima. Als je de percentages verlaagt, komt de stereo van de synth beter door, maar heb je natuurlijk wel minder effect.

Misschien heb je'r wat aan.

:doei:

Origineel geplaatst door Danny
Probeer anders eens het signaal dat je naar de aux stuurt wat minder hoog te zetten. Het kan zijn dat je het volledige signaal uitstuurt. Zet ook je returnlevel eens wat lager. Staan deze waarden te hoog, dan hoor je het originele signaal (stereo) nog nauwelijks boven het gemixed signaal uitkomen. Vermits je return een monosignaal terugkrijgt, krijgt je totaalsignaal een monokarakter. Ook al zou het returnsignaal stereo zijn, dan heb je nog steeds een ander soort stereo: panning van een sound met behulp van een LFO zla je bv niet horen doordat de stereo FX-return harder doorklinkt.

Je had het ook over een stereokabel. Kijk eens in de handleiding hoe die kabel gesoldeerd moet zijn. Het kan zijn dat deze verkeerd in elkaar steken en zo een monosignaal doorgeven.

Persoonlijk heb ik de volgende configuratie tussen een M480 en QuadraVerb:
Send 1 : monojack naar mono in Qverb
Output left QVerb naar return L van de M480
Output reight Qverb naar return R van de M480

Send van het geactiveerde kanaal (bv CH1): 70 %
Overall send level: 80%
Overall retrun level: 50%

Dit werkt prima. Als je de percentages verlaagt, komt de stereo van de synth beter door, maar heb je natuurlijk wel minder effect.

Misschien heb je'r wat aan.

:doei:

Aah kijkerdekijk :)

Ik heb je truckje geprobeert en het werkte :biertje:
Voorheen ging mijn sampler alleen in de S100 maar na de aanschaf van de Nordrack2 (die geen fx heeft) zocht ik een manier via de mixer.
Nu dat ik weer stereo sound heb is er nog 1 probleempie....nu klinkt alles een beetje blikkerig...dat komt waarschijnlijk omdat ik net tussen het geluid zit van stereo en het geluid van de fx.
Ik zal daar nog een beetje aan werken.

Iedereen iedergeval bedankt voor de tips :okdan:

Wat ik ook vaag vind is het volgende...

Als je van de mixer >> main out (L & R) naar de L & R in put van de S100 gaat...en van de S100 (L & R) out naar bijv je speakers...dan heb je perfecte sound zoals het hoort te klinken (stereo enz).
Maar als je Aux send/return gebruikt dan krijg ik het niet voor mekaar omdat zelfde sound eruit te halen.
Dat moet toch kunnen of zit ik er naast?

Origineel geplaatst door Diversion
Wat ik ook vaag vind is het volgende...

Als je van de mixer >> main out (L & R) naar de L & R in put van de S100 gaat...en van de S100 (L & R) out naar bijv je speakers...dan heb je perfecte sound zoals het hoort te klinken (stereo enz).
Maar als je Aux send/return gebruikt dan krijg ik het niet voor mekaar omdat zelfde sound eruit te halen.
Dat moet toch kunnen of zit ik er naast?

als ik dat zo lees,heb je je S100 niet goed ingesteld....als je 'm via de Aux gebruikt,moet ie op 100% wet staan !!
( als je dat niet hebt,mixt de S100 een gedeelte van het originele geluid erbij..)

Origineel geplaatst door dione
als ik dat zo lees,heb je je S100 niet goed ingesteld....als je 'm via de Aux gebruikt,moet ie op 100% wet staan !!
( als je dat niet hebt,mixt de S100 een gedeelte van het originele geluid erbij..)

Dat denk ik ook. Je moet op je S100 de knop <mix/midi>een keer indrukken. Dan verschijnt kortstondig "dr" in het scherm. Dat staat voor Dry Signal. Dan met je Datawheel het Dry Signal op OF (=off) zetten.

Zie ook pag. 9 van de handleiding.

Ja, en let effe op de configuratie, die staat op het paneel van de S100 gedrukt. Je hebt er 5. als je config. 4 gebruikt krijg je rare dingen, dan hoor je engine a uit de linker speaker en b uit de rechter...Je kunt het beste altijd config 5 gebruiken, aux 1 voedt dan engine a en aux 2 voedt dan engine b. Beide engines geven zo op links en rechts het signaal terug en sommige effecten zijn zelfs stereo. WAUW! Die laatste opstelling die je noemt zou ik niet aan beginnen, gewoon aux 1 out aansluiten op (S100) in Left en aux 2 out aansluiten op (S100) in Right en dan S100 Stereo out naar stereo return op de mixer. Inderdaad het "Dry" signaal uitschakelen. Zo stuur je afhankelijk van hoever je de auxknoppen open zet een signaal naar de effectenbak en maakt hij een echo of galm of zo ERBIJ in plaats van ervan. Dit is een heel wat flexibelere oplossing dan die je het laatst noemde.

Back