Software rompler

dicky rosewater

Ingeburgerd
Ik ben op zoek naar een goede software rompler. Weet iemand wat zo'n beetje de beste vst rompler is? Prijs maakt niet zo veel uit, als hij maar veelzijdig is en er veel geluiden in zitten.

als prijs geen issue is, dan zou ik gaan voor sampletank xl 2

1500 zeer bruikbare sounds, van piano , tot shakuhaci, ook vele drumsounds aan boord.

maar goed, het is geen goedkope softrompler.

Origineel geplaatst door Yawgmoth
Wat voor geluiden zoek je? Er zijn zoveel richtingen!

Ik ben op zoek naar bv. goedklinkende piano's, (pan)fluiten, strings, gitaar etc. Maar ik zal es effe kijken wat die Sampletank precies inhoud. Oja, zoals die Spectrasonics Atmosphere is dat iets?

Origineel geplaatst door dicky rosewater
Oja, zoals die Spectrasonics Atmosphere is dat iets?

Ja, maar vooral voor STRINGS, PADS, FX e.d. ook lekkere synths leads en basses maar niet of nauwelijks accoustisch

Hypersonic: moet je echt eens proberen.

Laag Cpu verbruik, uitstekende geluiden, top bedieningsgemak.

En nog uitbreidbaar met 5 slots ( future-proof)

Take care

EF

Er is ook een software versie van de Roland Soundcanvas. Wordt geloof ik door Edirol op de markt gebracht. Is dat geen handel voor je?

Er zijn ook freeware VSTi's waarmee je soundfonts kan gebruiken.

En die bijv Sampletank 2XL is 500 euro.
Heb ooit versie 1 gehoord en die vond ik erg goed klinken.

Origineel geplaatst door astronaut
He Slipper,

Is er ook een Demo uit van je Mellorack ;)

demo ben ik nu me ebezig. overigens die is niet echt bruikbaar vrees ik. zit namenlijk maar 1 octave per geluid in... dus voor composities is het niet bruikbaar...

testfase is voorbij... heb eindelijk wat dingen nog kunnen verbeteren eraan en hij isnu zo goed als klaar. website is opzich wel klaar moet alleen die links fixen... verder dan nog die demo en de setups verder afmaken... de handleiding is ook al klaar. mja schiet al op toch ;)

Origineel geplaatst door EternalFall
Hypersonic: moet je echt eens proberen.

Laag Cpu verbruik, uitstekende geluiden, top bedieningsgemak.

En nog uitbreidbaar met 5 slots ( future-proof)

Hypersonic is behalve rompler ook een VA synthesizer.

Ik heb heel slechte reviews gelezen maar ik vind zelf dat deze synth/sampler gewoon niet zo goed begrepen wordt. Het is namelijk een zeer breed inzetbare VSTi. De interface doet alleen een beetje simpel aan, terwijl de mogelijkheden ongelimiteerd zijn.

Ook zijn er net een paar uitbreidingen gelanceerd.

Hypersonic vind ik een stuk beter dan die Edirol roland clone en Hypersonic heeft modernere geluiden in huis dan sampletank.

Alleen de drum geluiden vind ik niet zo best. Zowel voor electronische muziek als de 'samples'

cheers

Back