Van PC naar MC-500

pjeut

Ouwe rot
Hallo,

Ik wil dus m'n MIDI-bestanden op m'n PC omzetten naar de MC-500 (= Super MRC). Daar is een programma voor: MRM. Ik had dit al van Hanz als image-file gekregen. Maar een floppy dat ik hiervan gemaakt heb, werkt niet.
Nou lijkt mijzelf ook de meest logische manier om de MIDI-file gewoon door je PC te laten afspelen en via de MIDI-kabel in de MC-500 te voeren.
Nou is de vraag; kan dit ook met eerdere tracks tegelijk? En zo ja, hoe doe je dat, je zult toch iets moeten voorbereiden, maar daarover kom in de manual niets tegen. Begrijp me goed, het hoeft niet te worden voorgekauwd, maar een duwtje in de goede richting is al goed.

Je kan alle tracks (ik denk dat je bedoelt midichannels) tegelijk opnemen in 1 spoor (ook track genaamd, vandaar de verwarring :)) van de MRC sequencer.
Zie de MRC als bandrecorder: het maakt hem niet uit van welk midi kanaal de noten af komen.
Je kan later evt. selectief filteren om de midi channels te spreiden over de MRC tracks.
Maar het hoeft dus niet...

Tipje: Probeer eerst eens wat gewoon 'gepingel' vanaf je synth oid op te nemen.
Lukt dat, gewoon ipv de synth je computer MIDI OUT aansluiten.
Eenvoudig beginnen, en dan de moeilijke dingen. En natuurlijk gewoon een boel proberen.
Kapot zal 't er niet van gaan...

Back