Ik had een vraagje over EQ. Ik geef maar even een voor beeld van een base line en een kick. Soms heb je wel eens echt zo'n hele dikke baseline waar je kippenvel van krijgt. uiteraard gaat deze je kick in de weg zetten. Dus EQ je de baseline zodat de kick weer naar voren komt.maar dan klinkt hij natuurlijk niet meer zo dik op de stukken dat je geen kick heb lopen. Gebruiken jullie dan automation's om de EQ bij te draaien als de kick er in komt? ik werk zelf met Cubase SX en VST instrumenten en gebruik dus ook softwarematige Plugins. Wat natuurlijk top zou zijn is een Compressor met side chaining maar, die heb je dus niet omdat Cubase dat niet ondersteund. Of doe ik iets verkeerd en kan dit wel? Want dan kan je namelijk de baseline even weg drukken als de kick tekeer gaat en als de kick er dan niet is, is hij weer lekker modder vet. Of zijn er hele andere technieken waar ik het bestaan niet van af weet? En horen dit soort technieken eignelijk bij het afmixen? Mijn dank is zeer groot als jullie me hier mee kunnen helpen.