Danny
DAW-less puzzelaar °1967
Hoi,
Na bijna een jaar lid van het forum te zijn kan ik eindelijk eens iets van me laten horen. Het betreffende stuk heet "Reality versus Dreams" en is een compositie uit 1994.
(deze track is ook terug te vinden onder 'Post hier je Vangelistrack)
Het bestaat uit twee hoofdstukken en een tussenstuk (zoals de titel al laat vermoeden).
In het eerste deel (reality) druk ik het monotone, de sleur van het dagelijkse leven uit. Monotone sequences ondersteund door ingespeelde drums. Daarboven een tapijtje van strings, koor en hier en daar wat e-piano en tubular.
Dan komt de overgang naar het dromen ... zweverige akkoorden, subtiele effecten ... sfeer. Heel anders dan het eerste deel, maar contrasten tussen dromen en realiteit is meestal ook erg groot.
Beluister het maar eens en geef maar kommentaar (hoe meer hoe liever ).
Op iedere volle minuut hoor je een kort geluidje ... dit is geen fout in de song, maar eerder een 'bescherming'. In de originelen komt dit uiteraard niet voor
http://student-kmt.hku.nl/~joost1/Danny/Danny - Reality versus dreams.mp3
Ben eens benieuwd wat jullie ervan vinden ...
(Met dank aan Erik en Joost )

Na bijna een jaar lid van het forum te zijn kan ik eindelijk eens iets van me laten horen. Het betreffende stuk heet "Reality versus Dreams" en is een compositie uit 1994.
(deze track is ook terug te vinden onder 'Post hier je Vangelistrack)
Het bestaat uit twee hoofdstukken en een tussenstuk (zoals de titel al laat vermoeden).
In het eerste deel (reality) druk ik het monotone, de sleur van het dagelijkse leven uit. Monotone sequences ondersteund door ingespeelde drums. Daarboven een tapijtje van strings, koor en hier en daar wat e-piano en tubular.
Dan komt de overgang naar het dromen ... zweverige akkoorden, subtiele effecten ... sfeer. Heel anders dan het eerste deel, maar contrasten tussen dromen en realiteit is meestal ook erg groot.
Beluister het maar eens en geef maar kommentaar (hoe meer hoe liever ).
Op iedere volle minuut hoor je een kort geluidje ... dit is geen fout in de song, maar eerder een 'bescherming'. In de originelen komt dit uiteraard niet voor
http://student-kmt.hku.nl/~joost1/Danny/Danny - Reality versus dreams.mp3
Ben eens benieuwd wat jullie ervan vinden ...
(Met dank aan Erik en Joost )

) zonder die irritante 'plinkjes'.
) zijn een soort kopieerbeveiliging (daarom is de track ook in 112 ipv 128 kbps); die hebben met de originele track dus niets van doen! En juist omdat dit soort tracks, volgens mij, zo op een cd zou kunnen zou zo'n kopieerbeveiliging wel eens nuttig kunnen blijken te zijn. 

de opmerking dat Vangelis nog wat van me zou kunnen leren ... 't zal wel eerder andersom wezen
... ik ben alleen maar een geestdriftig amateurtje