M'n eerste nummer (Geen trance)

ik vind het leuk voor Sander dat hij deze muziek kan uitbrengen zonder dat het :kont: trance is!

Origineel geplaatst door uncle

Sander succes met de verkoop van de plaat. Ik hoop dat de liefhebbers ervan kunnen genieten.
En ik vindt het fijn dat er nog steeds labels bestaan die muziek uit willen brengen waar het grote publiek niet op zit te wachten.

Omdat deze muziek zich zelf verkoopt en dat publiek ook helemaal niet als doelgroep ziet zitten.

Origineel geplaatst door smackos
DIe lui zijn gewoon helemaal plat geconditioneerd door Veronica & TMF.

Ik ben niet platgebombardeerd met tmf en veronica en ik vind deze track ook absoluut niet beter dan de gemiddelde track hier.

Als je echte chicago stijl muziek wil maken moet je toch echt betere melodieen gaan verzinnen, ook de geluiden keuze is niet helemaal tof. Dat leadje ligt er niet lekker in. De programming van de beat vind ik niet lekker lopen. Die tamboerein uft maar wat door. Om echt iets goed te maken moet je gewoon beter nadenken over wat je doet. Ik hoor hier geen muzikant maar een lui iemand met leuke spulletjes.

Leg deze track naast een echte Traxx zoals Virgo, Larry Heard en hij blijft zeker niet overeind.

Origineel geplaatst door KeesVerkerk
Ik ben niet platgebombardeerd met tmf en veronica en ik vind deze track ook absoluut niet beter dan de gemiddelde track hier.

Als je echte chicago stijl muziek wil maken moet je toch echt betere melodieen gaan verzinnen, ook de geluiden keuze is niet helemaal tof. Dat leadje ligt er niet lekker in. De programming van de beat vind ik niet lekker lopen. Die tamboerein uft maar wat door. Om echt iets goed te maken moet je gewoon beter nadenken over wat je doet. Ik hoor hier geen muzikant maar een lui iemand met leuke spulletjes.

Leg deze track naast een echte Traxx zoals Virgo, Larry Heard en hij blijft zeker niet overeind.

Hoe kan je nou zo een oordeel geven over iemand anders zijn muziek beleving???

Ik echt niet snap..

Post jij is een track, kijken of we die ook lekker kunnen afkraken..

Muziekbeleving?? ik beoordeel deze track aan de criterea die belangrijk voor deze chicago stijl. En ik hoor gewoon dat de beatprogramming niet goed is, de melodie niet pakkend en ook niet goed, de geluidenkeuze passen niet goed bijelkaar etc.

Ik hou zelf bijvoorbeeld niet van trance, maar ik heb op dit forum trancenummers gehoord die kwa compositie en melodie 10x beter in elkaar zitten dan deze track. Dat zijn gewoon objectieve kenmerken aan een nummer ongeacht de muziekbeleving.

Fout sfeertje hier in deze topic,

En Smackos, jouw houding in die early hardcore rave topic spreekt mij boekdelen.

Muziekbeleving?? ik beoordeel deze track aan de criterea die belangrijk voor deze chicago stijl. En ik hoor gewoon dat de beatprogramming niet goed is, de melodie niet pakkend en ook niet goed, de geluidenkeuze passen niet goed bijelkaar etc.

Ik hou zelf bijvoorbeeld niet van trance, maar ik heb op dit forum trancenummers gehoord die kwa compositie en melodie 10x beter in elkaar zitten dan deze track. Dat zijn gewoon objectieve kenmerken aan een nummer ongeacht de muziekbeleving.

Het enige aan een track wat objectief te beoordelen is, is de geluidskwaliteit. De rest is ALLEMAAL aan smaak onderhevig.

Wat ik trouwens wel grappig vind, is dat bij dit nr beoordeelt wordt of hij past in het hokje "Chicago stijl". Ik kan iets over het hoofd gezien hebben, maar ik heb nergens gelezen dat de producer dezes zijn brouwsel ook in dat hokje stopt.

En dat "lui iemand met leuke spulletjes".........tsja......daar straalt de subjectiviteit natuurlijk vanaf.

:engel:

Waar kom jij nou weer vandaan,,

Wat is er nou objectiever dan iemands gearlist???:confused:

Fout sfeertje hier, ik ga:doei:

Het is ook elke keer weer raak he, als sendex een trackie online zet.
Ik vind hem best lekker, kan me enigsins wel vinden in Kees zn kritiek.

Kees heeft wel 1 goed punt. Ik ben inderdaad lui. Ik kan echt niet lang aan 1 nummer werken. Het moet snel gaan anders gaat het vervelen en stop ik er mee, omdat ik weer verse geluiden/melodien wil horen.

Ik vindt niet dat elk nummer fantastische melodieen hoeft te hebben. Dat is ook zeker niet het geval bij heel wat goeie ouwe chicago nummers.

Het kan me allemaal ook niet zo veel schelen, ik weet dat de nummer die ik maak door heel veel mensen heel goed ontvangen worden.

De 1 vindt het k*t en de ander vindt:

Amazing classic chicago acid tracks. 5 absolutely stunning tracks from
another time zone. Almost 15 years after the first original trax releases
by farley, jesse saunders dj pierre and marshall jefferson bunker comes
with tracks of the same quality and with the same freshness as 15 years ago
... and we love this shit... we never can get enough of well programmed 808
with solid basslines! this is why house music is still around.... 5 trax to rock
the christmass tree!!

Bericht door een moderator:
Thread opgeschoond. Zinloos gescheld verwijdert, net al discussie underground vs. mainstream. Reageer a.j.b. ontopic!

Origineel geplaatst door sander
Kees heeft wel 1 goed punt. Ik ben inderdaad lui. Ik kan echt niet lang aan 1 nummer werken. Het moet snel gaan anders gaat het vervelen en stop ik er mee, omdat ik weer verse geluiden/melodien wil horen.

Dat heb ik precies ook!

maar Sander, met alle respect voor je track (en omdat je zo'n cute avatar hebt) en afgezien van de compositie,
qua sound, ik denk dat je met jouw gear absoluut wat "vettere" geluiden voor je track kan krijgen?

Ik vind Sander's spul altijd leuk maar het mist inderdaad vaak wel diepgang. Soms denk ik ook als hij nou wat langer aan 1 track zou besteden, dan kan hij toch pas echt vette knijters maken. Maar misschien moet je dat juist niet doen, dan gaat het charmante 'live' gevoel ervan weg? Ik raad zekers aan om Sendex eens live te zien! Dan waardeer je zijn muziek denk ik veel meer. :W

Origineel geplaatst door Yawgmoth
Bericht door een moderator:
Thread opgeschoond. Zinloos gescheld verwijdert, net al discussie underground vs. mainstream. Reageer a.j.b. ontopic!

hmmm, ik vondt het wel lachen hoor dat heen en weer geroep. Kan het niet weer terug. De topic was eigelijk net afgelopen totdat er vandaag weer effe een reply kwam. Dus zonder die reply had het gewoonallemaal blijven staan.
Het is altijd leuk om het over een tijdje weer eens terug te lezen.

Kees Verkerk, Heb je wel eens naar nummers van Robert Armani geluisterd-Ambulance-Circus bell, etc etc...wel minimaal maar in de underground scène 90/91 gingen de zalen wel plat op deze platen.

Wel eens geluisterd naar tracks van LNR, ik heb genoeg gezegd..........
:D

Origineel geplaatst door analogicbear

Kees Verkerk, Heb je wel eens naar nummers van Robert Armani geluisterd-Ambulance-Circus bell, etc etc...wel minimaal maar in de underground scène 90/91 gingen de zalen wel plat op deze platen.

Wel eens geluisterd naar tracks van LNR, ik heb genoeg gezegd..........
:D

Je wilt toch geen vergelijk tussen Sander (met alle respect) zijn geposte track en iets van Armani gaan maken hoop ik he?

Een paar verschillen:
1: Het gaat ergens over.
2: Het kllinkt goed (beukt!)
3: Het heeft een opbouw.

Dus sorry maar die vergelijking slaat dus echt helemaal nergens op.

Origineel geplaatst door dob
Goed nagemaakt.

Nauw ja nagemaakt, kijk als je op 125bpm zit en je een zooi van kastjes gebruikt uit die tijd en je die muziek
van toen ook erg goed vindt, ja dan gaat het er wel wat op lijken. Maar het is niet zo dat ik het echt helemaal probeer na te maken. Het gaat zeg maar automatisch. (heb een goeie smaak :D)

Origineel geplaatst door Beepr
Je wilt toch geen vergelijk tussen Sander (met alle respect) zijn geposte track en iets van Armani gaan maken hoop ik he?
Die Robert Armani had in 90 ook een berg aan gear staan en maakte met behulp van een drumcomputer en een synth/sampler de nummers Ambulance,Trax,Circus bell.
Die nummers staan als een huis, Hiermee wil ik zeggen dat je niet al je gear hoeft te gebruiken om een nummer te maken.
Het is die paar instrumenten die je nodig hebt omdat nummer te maken die je opdat moment voor ogen hebt.

Een kok gebruikt toch ook niet al zijn ingrediënten om een biefstuk te bereiden.

:maffia:

ik moet zeggen dat ik dit het beste vind wat je tot nu toe gemaakt hebt,ga niet in op de discussie over dat releasewaardigheids gedoe...schiet nix op....

ik heb alleen af en toe het idee dat sommige akkoorden niet helemaal passen bij de bassline,maar vind de track toch wel lekker voort kabbelen,die toms vind ik ook lekker,mogen er van mij wel wat eerder in komen al...
ik vind de volume verhoudingen nu eindelijk ook eens erg in orde,wat in de vorige tracks wel eens anders was,het lijkt alsof je er nu meer aandacht aan hebt besteed... ga zo door zou ik zeggen!

Back