Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Origineel geplaatst door uncle
Sander succes met de verkoop van de plaat. Ik hoop dat de liefhebbers ervan kunnen genieten.
En ik vindt het fijn dat er nog steeds labels bestaan die muziek uit willen brengen waar het grote publiek niet op zit te wachten.
Origineel geplaatst door smackos
DIe lui zijn gewoon helemaal plat geconditioneerd door Veronica & TMF.
Origineel geplaatst door KeesVerkerk
Ik ben niet platgebombardeerd met tmf en veronica en ik vind deze track ook absoluut niet beter dan de gemiddelde track hier.
Als je echte chicago stijl muziek wil maken moet je toch echt betere melodieen gaan verzinnen, ook de geluiden keuze is niet helemaal tof. Dat leadje ligt er niet lekker in. De programming van de beat vind ik niet lekker lopen. Die tamboerein uft maar wat door. Om echt iets goed te maken moet je gewoon beter nadenken over wat je doet. Ik hoor hier geen muzikant maar een lui iemand met leuke spulletjes.
Leg deze track naast een echte Traxx zoals Virgo, Larry Heard en hij blijft zeker niet overeind.
Muziekbeleving?? ik beoordeel deze track aan de criterea die belangrijk voor deze chicago stijl. En ik hoor gewoon dat de beatprogramming niet goed is, de melodie niet pakkend en ook niet goed, de geluidenkeuze passen niet goed bijelkaar etc.
Ik hou zelf bijvoorbeeld niet van trance, maar ik heb op dit forum trancenummers gehoord die kwa compositie en melodie 10x beter in elkaar zitten dan deze track. Dat zijn gewoon objectieve kenmerken aan een nummer ongeacht de muziekbeleving.

Origineel geplaatst door sander
Kees heeft wel 1 goed punt. Ik ben inderdaad lui. Ik kan echt niet lang aan 1 nummer werken. Het moet snel gaan anders gaat het vervelen en stop ik er mee, omdat ik weer verse geluiden/melodien wil horen.

Origineel geplaatst door Yawgmoth
Bericht door een moderator:
Thread opgeschoond. Zinloos gescheld verwijdert, net al discussie underground vs. mainstream. Reageer a.j.b. ontopic!
Kees Verkerk, Heb je wel eens naar nummers van Robert Armani geluisterd-Ambulance-Circus bell, etc etc...wel minimaal maar in de underground scène 90/91 gingen de zalen wel plat op deze platen.
Wel eens geluisterd naar tracks van LNR, ik heb genoeg gezegd..........
![]()
Origineel geplaatst door analogicbear
Kees Verkerk, Heb je wel eens naar nummers van Robert Armani geluisterd-Ambulance-Circus bell, etc etc...wel minimaal maar in de underground scène 90/91 gingen de zalen wel plat op deze platen.
Wel eens geluisterd naar tracks van LNR, ik heb genoeg gezegd..........
![]()
Je wilt toch geen vergelijk tussen Sander (met alle respect) zijn geposte track en iets van Armani gaan maken hoop ik he?
Een paar verschillen:
1: Het gaat ergens over.
2: Het kllinkt goed (beukt!)
3: Het heeft een opbouw.
Dus sorry maar die vergelijking slaat dus echt helemaal nergens op.
Origineel geplaatst door dob
Goed nagemaakt.
)Origineel geplaatst door Beepr
Je wilt toch geen vergelijk tussen Sander (met alle respect) zijn geposte track en iets van Armani gaan maken hoop ik he?
Die Robert Armani had in 90 ook een berg aan gear staan en maakte met behulp van een drumcomputer en een synth/sampler de nummers Ambulance,Trax,Circus bell.
Die nummers staan als een huis, Hiermee wil ik zeggen dat je niet al je gear hoeft te gebruiken om een nummer te maken.
Het is die paar instrumenten die je nodig hebt omdat nummer te maken die je opdat moment voor ogen hebt.
Een kok gebruikt toch ook niet al zijn ingrediënten om een biefstuk te bereiden.
![]()