** Ode aan de Juno-60 **

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Vandaag mijn Juno60 opgehaald en daarnet nog even wat gespeeld. Mijn god wat een heerlijke sound!! Hulde hulde! :mega:

maar dan kan ik bijna net zo goed een 60 ergens scoren..en mijn 6 de deur wijzen, snik.

Ja das waar. Alleen als je gewoon zelf een dcb aansluiting kan maken was het nog te doen, maar om nu zoveel te dokken voor die kenton en dan ook nog een converter is echt te veel geld.

Kersvers forumlid is blij!

Kersvers forumlid is blij!

Sinds gisteren de trotse eigenaar van de Juno 60 (met orginele data tape:)). En oh wat komt daar een fijn geluid uit.

De PWM switch is helaas afgebroken (werkt wel gewoon). En die zijn naar mijn beste weten niet erg makkelijk te verkrijgen. Mocht iemand er een te koop hebben dan ben ik een en al oor.
Ook kraakt de volumeknop iets maar dat is niet zo belangrijk en waarschijnlijk vrij eenvoudig op te lossen door hem goed schoon te maken.

Ik had nog wel even een vraag aan al de Juno 60 lovers.

In Arpeggio Mode speelt hij niet altijd de volledige Range en speelt ipv de hoogste noot de vorige (zelfde).
En dat begint bij Range 3 al bij E4, en vanaf E5 hoor je nog maar 1 noot.
Bij Range 2 vanaf E5.
Dit lijkt me niet normaal. Of wel?
(Het probleem is wel te verhelpen dmv de Octave Transpose Switch.)

oh ja nog een vraagje: Ik had onlangs ook al een 106 aangeschaft en de sliders lopen daar erg soepel. Op mijn Juno 60 lopen ze redelijk stroef. Is dat vuil of is de juno 60 nou een maal wat stroever? En als het vuil is, kan ik de sliders gewoon met contact spray soepeler laten lopen?

thanx

In Arpeggio Mode speelt hij niet altijd de volledige Range en speelt ipv de hoogste noot de vorige (zelfde).
En dat begint bij Range 3 al bij E4, en vanaf E5 hoor je nog maar 1 noot.
Bij Range 2 vanaf E5.
Dit lijkt me niet normaal. Of wel?
(Het probleem is wel te verhelpen dmv de Octave Transpose Switch.)

Ben zelf niet in het bezit van een Juno-60, maar dit is wel te verklaren. Dit heeft te maken met het maximale bereik van dit type DCO. Noten die buiten het bereik vallen, worden automatisch een octaaf lager getransponeerd.

En als het vuil is, kan ik de sliders gewoon met contact spray soepeler laten lopen?

Ik zou nooit van mijn leven ergens contactspray op gebruiken tenzij ik heel heel heel zeker zou weten dat het geen kwaad kon.

geen contactspray erin spuiten!!!!
Als die meuk er langs loopt en op de print komt kan dat heel vervelend worden voor je juno.

Je zou evt de sliders eruit kunnen solderen,
schoonmaken en dan evt een beetje deoxit ofzo gebruiken

Hmja, geen contact spray dus.

Maar aan solderen waag ik mij voorlopig nog niet omdat ik dat nog nooit heb gedaan. Ik zou het wel graag willen leren, maar mijn Juno 60 wordt geen proefkonijn.

Als je het zou laten doen kost dat waarschijnlijk ook weer een paar honderd euro of niet?

Damn... Nou moet ik mij dus ook nog eens gaan verdiepen in electrotechniek. Wel leuk op zich als je je eigen gear kan onderhouden. Heeft er iemand tips voor een beginneling?

Als je je sliders wat vaker beweegt worden ze dan weer wat losser? Zo nee waren ze waarschijnlijk ook niet vies. Als je sliders hebt die geen rare parameterjumps geven dan zou ik er misschien liever van af blijven.

No problem..

Ene ik zou een busje "pers lucht" kopen bij de (betere) elektronika zaak
of online bij Conrad.
Dit doet het zelfde als 100 keer alles open en dicht draaien enkel met meer (onschuldige) kracht.

Let op!!! nou niet lekker de compressor uit de schuur halen en een paar BAR vol door de Juno jagen.... das niet goed, lucht uit een compressor is vermengd met olie van de compressor zelf, zodat de zuigers "gesmeerd" lopen zeg maar.

Maar nooooit kontakt spray, vergeet dat produkt, het werkt "eventjes" omdat het alles wegvreet daarna ook het koper dus

Turbo

De PWM switch is helaas afgebroken (werkt wel gewoon). En die zijn naar mijn beste weten niet erg makkelijk te verkrijgen. Mocht iemand er een te koop hebben dan ben ik een en al oor.

Probeer ff bij forum lid Senso:
http://www.vintageplanet.nl/

en die krakende volume knop mag je best wel een heel klein beetje contactspray(wel de goede) in doen hoor maar beter is gedestilleerde alcohol 98%. En dan de slider flink heen en weer bewegen een tijdje.
En de puristen gaan nu zeggen dat je die slider uitelkaar moet halen en schoonmaken met water. Maar ja das meer werk he.

juno 60 is coming alive

juno 60 is coming alive

Ik weet niet wat het precies is, maar ik heb het idee dat dit beestje te lang niet is gebruikt. Met wat liefde en aandacht (lees bespelen en poetsen) lijkt hij het steeds beter naar zijn zin te hebben, de volumeknop kraakt al bijna niet meer.

Morgen even kijken of ik hem met wat perslucht grondig kan gaan ontstoffen.

Wil em ook nog wel met midi aan kunnen sturen. Ik dacht aan een Kenton midi to dcb converter. Heb ik hier al goede verhalen over gelezen op dit forum.
Het lijkt me nog leuker om er een Kenton Retrofit in te zetten, maar die kost meer dan dat ik voor mijn Juno betaald heb. 323 GBP!
Waar ik wel benieuwd naar was; is zo'n retrofit een beetje makkelijk om zelf te installeren? Heeft er iemand ervaring mee?

bedankt voor alle tips alvast :okdan:

kenton pro DCB MkIII

kenton pro DCB MkIII

Ik heb de Kenton Pro DCB MkIII aangeschaft voor mijn Juno 60
Ongelooflijk snelle levering. Woensdag eind van de middag besteld en vrijdagmiddag al in mijn bezit.
Hij werkt als een zonnetje. Aanrader.

Ik weet niet wat het precies is, maar ik heb het idee dat dit beestje te lang niet is gebruikt. Met wat liefde en aandacht (lees bespelen en poetsen) lijkt hij het steeds beter naar zijn zin te hebben, de volumeknop kraakt al bijna niet meer.

Morgen even kijken of ik hem met wat perslucht grondig kan gaan ontstoffen.
pure alcohol doet wonderen..

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back