** Ode aan de Juno-60 **

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Origineel geplaatst door RockSteadyBeat®
Leuk, en ik heb mijn Juno60 gevonden nieuw in een doos bij mijn Opa op zolder :stupid

Kunnen we niet beter over de juno zelf hebben :confused:

Bijv. Heeft iemand een complete lijst met al die EasterEggs van de Juno60???

ow vind je t niet interessant? ik wel hoor
ik heb m in enschede gekocht, van een dame die daar les op had
beetje een rare, maar de juno is perfect
hele eind teruggereden ermee
ik weet nog, toen was de weg afgesloten en moest ik nog tanken halverwege omdat mn zus de auto had geleend en m niet even vol had gegooid
het was wel al donker dus ik heb weinig van de omgeving opgevangen
was een graadje of 10 denk ik die avond
het was ook doordeweeks 's avonds, want overdag werk ik
en ik had natuurlijk geen zin om op het weekend te wachten, ik moest m gelijk hebben
ik kende hem al dus ik wist waar ik op wachtte
ik had net mn juno106 verkocht, omdat ie te ielig was
die juno106 had ik voor net iets meer in amsterdam gekocht
dus over die reis valt weinig te zeggen jammer genoeg
wel dat mn vriendin in de auto bleef omdat we geen kleingeld hadden voor de parkeermeter
dus mochten ze langskomen dan kon zij even wegrijden, super handig
maar goed, de juno60 dus
nadat ik m hierheen heb gehaald is ie eigenlijk nog maar 1 keer verplaatst, meeverhuist naar de nieuwe studio
nu staat ie in zn eentje op een statief, en zn output zit in een input van een bassversterker
dat is eigenlijk best heel leuk
hij heeft 3 roestplekjes en 1 knopje van een schuifje is vervangen door een andere
ik poets m af en toe wel eens en in de studio wordt niet meer gerookt
ik heb schoenmaat 45-46 en ben 2 meter 4
op donderdagavond speel ik vaak in de oefenruimte met 2 gasten..
als ik een snelheidsboete krijg gaat dat gemiddeld om ong 20 km/u te hard
de meeste flitspalen in nl weet ik wel te staan, qua snelwegen
vanuit stilstand kan ik verder springen dan 2-3 meter
bij echt heel helder weer kan je misschien wel 50 km ver kijken

lol:D :dubbel: :halleluja

ik heb m'n juno ook 2e hands gekocht van een vrouwtje uit het noorden van het land die hem in de jaren '80 had gekocht en er toen nog mee in een coverbandje had gespeeld maar aangezien ze geen ritme kon houden schoot het toch niet zo op met haar carriere als toetsenist dus belandde de synth onder het bed waar er natuurlijk weinig muziek meer op gemaakt kan worden daarom besloot ze ook op een gegeven moment hem te verkopen via marktplaats omdat daar allerlei instrumenten verkocht worden en je zo veel kans hebt om zo'n stoffige synth voor een goed prijsje weg te doen aan één of andere electronicafreak van het synthforum die nog wel een lekker polyfoon synthje kan gebruiken in z'n studio dus zo gezegd zo gedaan en ik was toen al bezig om een juno60 te zoeken nadat fjoesz een keer zijn juno60 (zie verhaal hierboven) had meegenomen en we de juno60 door de culture vulture hadden gehaald waardoor die supervet en megabruut klonk en ik zoiets had van heeeee dat ding moet ik ook hebben en ik had toch nog een plekje vrij op m'n keyboardstandaard dus hoefde ik ook niet heel veel moeite te doen om ruimte te maken al moest ik er nog wel effe eentje vinden want fjoesz wilde niet zijn exemplaar aan mij geven dus toen ben ik maar op marktplaats gaan snuffelen en kwam ik een advertentie van een vrouwtje uit het noorden van het land tegen die er eentje verkocht en die heb ik toen een mailtje gestuurd van yo ik wil die synth kopen weetje en toen ging zij terugmailen van joh hoeveel geef je ervoor dan dus toen zijn we op een prijsje gekomen en kwam zij die synth brengen met de auto van haar man op een mooie regenachtige middag ergens eind vorig jaar toen ik net zat te wachten tot zij aan zou komen om de juno60 te brengen.

Wat wel stom is bij die Juno is dat de pitchbend maar tot 10 gaat, das wel bij meer synths, maar das toch wel vervelend, is dat technisch net niet haalbaar ofzo dat ze dat nooit deden bij Roland synths?

Origineel geplaatst door smackos
Wat wel stom is bij die Juno is dat de pitchbend maar tot 10 gaat, das wel bij meer synths, maar das toch wel vervelend, is dat technisch net niet haalbaar ofzo dat ze dat nooit deden bij Roland synths?

Kan toch wel met die stelschroefjes BENDER -ADJ en +ADJ als je hem openklapt? (vlak boven de volumknop)

Vaak is het bij de DCO synths dat deze technisch al aan z'n maximale bereik zitten en daardoor parameters zoals transpose en pitchbend een limiet hebben.

Analoog is er niet veel aan te tunen, het adjusten geeft niet ineens een extreem groter bereik. Een andere potmeter heeft ook geen zin, omdat de huidige als spanningsdeler functioneert.

Origineel geplaatst door organix
Vaak is het bij de DCO synths dat deze technisch al aan z'n maximale bereik zitten en daardoor parameters zoals transpose en pitchbend een limiet hebben.

Analoog is er niet veel aan te tunen, het adjusten geeft niet ineens een extreem groter bereik. Een andere potmeter heeft ook geen zin, omdat de huidige als spanningsdeler functioneert.

Ze doen niet veel inderdaad :P Maar je krijgt wel zin om aan al die schroefjes te draaien als je 'm zo open hebt liggen. Vet om te zien vind ik 8D
(een heel slecht plan volgens mij... ;) )

offtopic: ik had een ouwe platenspeler en als je daar het printplaatje van de pitchbend uithaalde kon je m bijna helemaal stilzetten of 100 toeren per minuut laten draaien met de stelschroefjes die er binnen inzaten. Dus.

Origineel geplaatst door organix

:geslaagd:

Ah dat verklaart ook die rare transpose functie over de chord memory van maar een octaaf

zit er in de juno 60 ook z,on batterij die kan gaan lekken ?, had dat met een korg poly61,..allemaal batterij smurrie over de printplaat....."niet goed"

de juno60 heeft idd een batterij voor de geheugenplaatsen.
Ik ken weinig gevallen van dat die is gaan lekken.
Ik heb er een reserve bij bestelt via ebay voor het geval dat, kosten $5

Heb ze va mijn juno's nooit vervangen. Zagen er altijd nog prima uit.
Je kan ze gewoon met de elctronica hobby zaak kopen. Zijn 3 van die knoopcellen opelkaar met een hulsje eromheen. 3.6V hoogstwaarschijnlijk.

hulde aan de juno60, elke keer weer, HULDE
met kenton prodcb, HULDE HULDE ^ 2

Die chorus zit er toch op :D
Dus ik stel die vraag niet eens, want juno60 zonder chorus is geen juno60
Moet er niet aan denken dat die chorus kapot gaat :bekdicht: (afkloppen)

en dit is voor mij ook een uitzondering naar Enya toe.

Enya met Boadicea
http://nl.youtube.com/watch?v=kEzpfpaNJfY

Uber vet, een heel nummer met alleen een juno60 en stem+harmonischer?:halleluja

Was al genoemd in deze thread (deadlink weleenswaar, maar toch).
Die juno zorgt iig deels voor het sfeertje, sfeertje is goed neergezet.
Jaren geleden een les op een muziekschool verzorgd over "hip hop". Oa als voorbeeld Enya en de Fugees (mbt sampling) gebruikt. Blijkbaar vond ik de juno toen al erg lekker klinken :D

Ode aan de juno6 trouwens!!! (traploos filter }:|)

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back