** Ode aan de Juno-60 **

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
JX-10 ken ik niet goed.

Hoe vult een JX-3P een Juno (6/60/106) aan:

-step sequencer
-2 oscillatoren, dus meer geluiden mogelijk
-mogelijkheid tot scherper, agressiever, minder afgerond dan de juno

Op een Juno vult hij dus zeker aan. Juno is dan weer goed voor arpeggio's, heel warme, vettige klanken, ronde organische geluiden.

Bij de JX-3P raad ik wel aan om de programmer erbij te nemen (lekker realtime gaan met die tweakbanaan en heel makkelijk geluiden draaien) en om hem samen met een drumdoos met trigger out te gebruiken, want die sequencer kan dan heel leuke resultaten geven. Hoeft natuurlijk niet altijd zo gebruikt te worden, kàn wel.

Hopelijk kun je iets met deze verwijzingen, en kan je dan voor jezelf uitmaken of de JX10 nog ergens anders ligt. Nogmaals, de 10 ken ik echt niet goed.

De JX-8P vult zeker nog aan op de 3P en Juno, maar dan ga je hem vooral als one trick wonder pads&donkere strings gebruiken.

De JX10 is niks anders als 2 JX-8P's in 1 behuizing. Daardoor dus dubbele polyfonie. Even kort door de bocht zou je dus kunnen zeggen dat ik een Juno 60 en 2 JX8p's heb.
Ik ben eens flink op youtube gaan kijken, maar moet eerlijk zeggen dat ik nog niet echt een filmpje van de JX-3P heb gezien waar ik erg enthousiast van werd. Misschien gewoon het juiste filmpje nog niet gezien.

Deze ook?

Of deze (incl programmer)

In deze opname gebruik ik de JX-3P voor de korte sequence die doorheen heel de track loopt en de bas drones. Gesynct aan een Tr-626 via trigger. Je hoort verder nog een Yamaha SY-22 en Yamaha C-605P orgel (CS PASS technology). Allemaal erg betaalbaar spul dus.

Er zit wat ruis in de opname en Youtube (ik heb teveel geluidscompressie gebruikt voor Youtube waardoor het nog eens clipt ook..., ik ben niet goed in dat soort videogedoe) maakt het er zeker niet beter op wat dat betreft. Ooit eens een denoiser gaan gebruiken...

Maar goed, het ging er mij vooral om te tonen hoe hij voor mij een werkpaardje is in mijn "1 take live recording" setup. O zo makkelijk om er een sequence in te tikken en er dan nog overheen kunnen spelen ook = super. En met de programmer dan ook nog eens tegelijk tweaken is helemaal hemels.

Je track klinkt erg leuk, maar eerlijk gezegd spreekt het geluid van JX-3P me toch niet zo aan. Smaken verschillen.

Het is (deels) heel andere koek dan de rondere Juno en JX-8/10, dus ik kan het begrijpen. Ik persoonlijk vind zo'n 3P sound heel leuk aanvullen op bv mijn VCO's.

Deze thread heeft dan toch al voor 2 personen nut gehad: jij weet dat je niet meteen een 3P moet zoeken voor jouw smaak, en ik heb een belangrijke ruisbron van mijn set gevonden. De hoofdsend naar mijn effectenbak stond vol open, en dat bracht toch wel wat ruis in het geheel. Nog wat gains teruggedraaid ook, en al veel stiller. Ooit nog wat extra kabels solderen en mijn noise gate testen, en dan zal het al heel wat beter zijn. :)

En zo werkt in deze studio dan uiteindelijk ieder knopje en ieder schuifje, met als enige defect: de LED monitor rechts geeft minder aan dan links op mijn mengpaneel, terwijl het wel even luid is. Als het dat maar is. Als ooit de modular af is en alle kabels gesoldeerd zijn, zet ik me daar eens aan. Mogelijk gewoon een stelpotje intern :)

Gaaf dat je ook met een modular bezig bent. Dat delen we in ieder geval. Ik ben ook een modular aan het bouwen. Heb al aardig wat. Maar juist omdat het modulair is komt het nooit af. Je wilt altijd meer.

Ik heb nu een duidelijk design van wat voorlopig "af" moet gaan heten.

Maar dan wil ik nog de bijhorende vocoder en een phaser module en een slew rate limiter en een polyfoon keyboard en misschien een uitgebreidere sequencer en...je kent het.

We gaan lekker offtopic zo, maar wat voor modules heb je? Aangezien je het ook over een vocoder module hebt vermoed ik dat het om doepfer gaat?

JX3P zit dichter tegen JX8P/10/MKS70 dan tegen de Juno60. Hij is wel wat rauwer dan de JX8P/10/MKS70 (de mijne tenminste). Wat Nicolas 2000 zegt, je hebt met de JX3P altijd beet en de progger maakt het leven erg aangenaam. Als je de ruimte hebt: doen. Als -ie tegenvalt kun j'm altijd zo weer kwijt.

Wat een JX3P wat minder strak maakt als een Juno 60 is dat de oscillatoren nooit helemaal precies gelijk getuned lijken te zijn. Dus als je zo'n Juno 60 achtig saw + subosc pulse basje wilt maken, moet je wel altijd ook de oscillatoren syncen anders heeft hij niet de zelfde strakheid als octave divide.

We gaan lekker offtopic zo, maar wat voor modules heb je? Aangezien je het ook over een vocoder module hebt vermoed ik dat het om doepfer gaat?

Ga je mond eens spoelen. ;) ;) Formant met een paar zelfbouwmodules erbij en een step sequencer.

De JX-3P is hyperbetrouwbaar, dat is alvast een pro. Ik hoor wel eens van probleempjes met een 8P, dat samen met een gebrek aan draaiknopjes heeft me ervan weerhouden. En chronisch plaatsgebrek + de wens nog een Juno ook te hebben + 24 volle kanaaltjes op de mixer. :)

hoe is t eigenlijk met die juno voor 75, 100 en 350 euro afgelopen zonder toetsen en pitchbend en weet ik t allemaal

Ben ik ook wel benieuwd naar. Het is verdacht stil aan de kant van Bradley.
Hij mailde me twee dagen geleden via een pb dat hij binnen een half uur een filmpje ging plaatsen op youtube van z'n Juno, maar ik heb nog niks gezien.

ik vrees dat deze situatie weer is geklapt
na 300 berichten per dag ineens 2 dagen niks meer
ik verwacht een nieuwe nick met bijpassend kontverhaal over een dag of 4

ik vrees dat deze situatie weer is geklapt
na 300 berichten per dag ineens 2 dagen niks meer
ik verwacht een nieuwe nick met bijpassend kontverhaal over een dag of 4

Hahaha :halleluja

Spannend dus hé !

je kan niet wachten hé !

;)

idd :D

sommigen kijken soaps op TV, ik graag op SF hehe

nog iets over de juno60:

ik vind m nog steeds zoooooooo fijn!!!!
in combi met de A6 en voyager pcies goe

Laatst gewijzigd:
Ik kon geen filmpje uploaden omdat ik de samsung pc studio niet had(Heb een filmpje gemaakt met de d900)...
ik ben dit progje nu aan het instaleren, heb het geld net gepint, En ga hem morgenavond gelijk halen(En een leuke geluidskaart).

Heb het filmpje geupload(verwacht niet te veel van de Kwaliteit)...
Ik wil morgen ook deze geluidskaart kopen:

PCI 7.1 CREATIVE 24 BIT
35eurotjes, Meer kan ik niet uitgeven(Ja 15 euro extra, Maar of dat veel uitmaakt

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back