Slipperman
Rooibosje iemand?
Tja heb met space-robot een pittige discussie over de Korg Wavestation.
Mijn stelling is: Een wavestation is opzich niet zo enorm uniek. De triton, karma, trinity etc. hebben een korg wavestation engine erin zitten. Enige wat een wavestation heeft wat geen enkele andere synth heeft is wavesequencing... Wavestation is niets meer als een PCM bakkie met modulatie mogelijkheden die Vector synthese is. Iets wat yamaha bijvoorbeeld in de SY 35 heeft. En SC in de prophet VS (al is dat wel de 1e bak).
Wavestations zijn daarom ook niet enorm veel waard...
Wavestation: 200-250 euro
Wavestation EX: 250-300
Wavestation A/D: Rond de 350/400
Wavestation SR: rond de 250 euro...
laat de reacties maar komen...
Mijn stelling is: Een wavestation is opzich niet zo enorm uniek. De triton, karma, trinity etc. hebben een korg wavestation engine erin zitten. Enige wat een wavestation heeft wat geen enkele andere synth heeft is wavesequencing... Wavestation is niets meer als een PCM bakkie met modulatie mogelijkheden die Vector synthese is. Iets wat yamaha bijvoorbeeld in de SY 35 heeft. En SC in de prophet VS (al is dat wel de 1e bak).
Wavestations zijn daarom ook niet enorm veel waard...
Wavestation: 200-250 euro
Wavestation EX: 250-300
Wavestation A/D: Rond de 350/400
Wavestation SR: rond de 250 euro...
laat de reacties maar komen...
ik kan voor mijn ensoniq VFX ook wel 1500 vragen. Maar is hij dat dan waard? Lijkt me niet. Kom vaak genoeg mensen tegen die denken iets voor veel te verkopen. Komt omdat ze niet goed op de hoogte zijn wat ze moeten vragen en omdat ze denken van ja dat vang ik er vast nog wel voor. Zo stond er laatst een S2000 voor enorm veel aangeboden. Nah zat 32 mb bij that;s it... Dat soort dingen. Veel mensen onderschatten hun apperatuur in waarde... Hier ook goed voorbeeld. De TR909. Waar iemand hem hier voor 1115 aanbied en 2 dagen later iemand voor 800... Tja verschil is groot... de ene verkoopt em de andere verkoopt veel vaker dingen en weet dus wat de prijzen zijn...
)
)