Een pittige Korg discussie...

Die software variant -is- al uit (kijk ook naar de datum van het draadje dat u schopt ;) ) en klinkt net zo goed, en is in ieder geval stukken makkelijker te bedienen.

Maar volgens mij zat ik zelf in de ROM-bank te kijken op de Messe (klonk best suf). Die cards zijn ook leuk, maar zitten ze bij de Legacy versie "erbij"?

Ik heb de datum gezien van deze discussie. Tevens heb ik even gezocht of de software variant al uit was, maar kon dit niet zo snel opmaken uit de eerste tien draadjes in de zoekmachine. Toch bedankt voor de info. :W

Origineel geplaatst door metatron
En wat voor sound is dat, heeft ie iets speciefieks wat andere synth`s niet hebben of zo.

misschien de rest van de thread ff lezen? ;)
of deze.
klinkt erg uniek, wazig ergens, en digitaal. heel goed voor 1-vinger soundtracks die de hele tijd blijven evolueren.

hmm mijn eigen thread weer eens :)

Even een dommere vraag over die WS SR. Die bevat dus geen joystick maar ik neem aan wel de capaciteit dat je een midi controller kan gebruiken om het joystickje te emuleren (zoals kan met de software variant...)

Yup, dat deed ik dus met m'n Phatboy. Gewoon even de juiste MIDI cc. opzoeken, één voor de X-as en één voor de Y-as.
Toch vind ik dit niet zo mooi als een écht joystickje. Dan maak je op een veel intuitievere manier gebruik van de 2 controllers tegelijkertijd.

Wat je ook kan doen: er bestaat zo'n leuk computer programmaatje waarmee je een 'echte' joystick kan gebruiken voor het genereren van MIDI CC. Schiet me even niet te binnen hoe 't ding ook al weer heet.

Origineel geplaatst door Hanz
Yup, dat deed ik dus met m'n Phatboy. Gewoon even de juiste MIDI cc. opzoeken, één voor de X-as en één voor de Y-as.
Toch vind ik dit niet zo mooi als een écht joystickje. Dan maak je op een veel intuitievere manier gebruik van de 2 controllers tegelijkertijd.

Wat je ook kan doen: er bestaat zo'n leuk computer programmaatje waarmee je een 'echte' joystick kan gebruiken voor het genereren van MIDI CC. Schiet me even niet te binnen hoe 't ding ook al weer heet.

mja gebruikte die vroeger voor me stuur enzo. kon ik die pedalen ook gebruiken als midi cc's. was van hubi geloof ik... maar idd daar doelde ik dus op :) gewoon joystick aansluiten en op je synth zette en gaan maar ;)

Back