tweaken van BIOS

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

hansbakker

Audiobakery
Jongens,

Ik blijf maar last hebben van system overloads in Logic 5...onder win2000 met 512 Ram en 2.4 Ghz Athlon...

Ik hoor wel vaker dat je je BIOS kan aanpassen om het allemaal wat soepeler te laten lopen, wat audio betreft...

tips/tricks please!

Je BIOS tweaken om audio beter te laten lopen zal niet zoveel uithalen, tenzij je settings echt verkeerd staan, of je gaat echt overklokken (= vnl. je processor en geheugen sneller laten lopen dan waar ze in eerste instantie voor bedoeld zijn). Specifiek tweaken voor audio is er niet echt bij... je systeem lijkt niet echt verkeerd, ik denk dat je het in een iets andere hoek moet zoeken, waarschijnlijk je software.
Je zou eens hier kunnen kijken voor wat tips: http://www.musicxp.net/
En als je echt wilt tweaken dan verwijs ik je door naar http://www.tweakers.net

Dat gezeik heb ik ook heeeeeeel erg, bij mij was er echt niets dat hielp. Ik heb een AMD 2500mhz en die kan veeeeel minder aan dan hij werkelijk zou moeten kunnen.

Heb je amd toevallig?? Freeze function biedt solaas,,, overstappen op Cubase SX dus

ja, ik heb ook amd athlon...

ik vind SX alleen veel minder prettig werken..dus ik blijf sowieso wel bij Logic..

De snelheid van je RAM geheugen is belangrijk, misschien daar ook maar eens naar kijken..maarja,
als arme student heb ik veels te veel wensen om het te kunnen kopen :|

Wat je eveneens kunt proberen is uitschakelen van overbodige services in Windows. Zorg eveneens dat er ook zo min mogelijk processen op de achtergrond lopen. Tweaken van geheugensettings in de BIOS kan je een kleine performanceboost geven, maar tegenwoordig zijn de SPD waarden die op de geheugenmodules zijn meegebakken prima waarden.

Origineel geplaatst door hansbakker
ja, ik heb ook amd athlon...

ik vind SX alleen veel minder prettig werken..dus ik blijf sowieso wel bij Logic..

De snelheid van je RAM geheugen is belangrijk, misschien daar ook maar eens naar kijken..maarja,
als arme student heb ik veels te veel wensen om het te kunnen kopen :|

Heb ik ook allemaal al naar gekeken,, heb al het snelste,, hielp geen reet. Mischien ligt het ook een beetje aan logic,,, hoe dat komt, heeft te maken met dat ene waar ik niet over mag praten op dit forum:bekdicht:

gnagna

DAT KOMT DOOR DIE ETTERS VAN APPLE DIE DE BOEL OPKOPEN

maarja...zo heeft pinnacle systems steinberg overgekocht DUS is het niet voor macs beschikbaar...

Heeft er iemand wat informatie over overclocken? wanneer kan het wel/niet?

Overclocken is in jouw geval denk ik niet eens nodig.

Mijn ervaring leert dat Win 2000 uitermate slecht geschikt is om audio/midi te draaien.
Mijn midi (P4 2.4 ghz, 256 ram) ging zwaar de mist in, terwijl ik zo min mogelijk programma's aan had staan.
Tegenwoordig werk ik weer met W98 se op m'n muziek pc en 2000 op m'n inet-pc.

Dedicated muziek/audio pc's draaien ook bijna allemaal op W98 se of XP, een tussenweg is er niet.
Zal vast wel veel op 't inet over te vinden zijn .......

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back