NordModular 1 editor OSX ?

dextah

Ouwe rot
Ik zit er aan te denken om weer een NordModular of een MicroM terug te kopen .
Ik dacht hier op het forum ooit iets gezien te hebben over een OSX editor voor De NM .. Of heb ik dit gedroomd ? :z
Kan in de zoekmachine niks vinden .

Ja, werkt grotendeels. Bij het renamen van modules moet je uitkijken, ik geloof (zo uit m'n hoofd - zit niet achter m'n Mac nu) dat "Delete" de boel laat crashen. Verder werkt de browser niet, je kunt dus niet even snel door je banken in de nord of op je schijf klikken.

Patrick.

Je zou toch de editior op een oude pc ernaast kunnen gebruiken, volgens mij heb je niet zo`n hightec computer nodig om die editor te gebruiken en dan de rest op de mac?

is maar een idee.............

Origineel geplaatst door Jur
Je zou toch de editior op een oude pc ernaast kunnen gebruiken, volgens mij heb je niet zo`n hightec computer nodig om die editor te gebruiken en dan de rest op de mac?

is maar een idee.............

Je kunt ook je oude Mac (omdat ie niet snel genoeg was voor SX en je dus een G5 moest aanschaffen) met OS9 gebruiken, hiervoor is wel een versie van de Modular editor gereleased. Hoef je ook niet zo'n ordinaire PC in huis te halen :)

Patrick.

Origineel geplaatst door pt.
Je kunt ook je oude Mac (omdat ie niet snel genoeg was voor SX en je dus een G5 moest aanschaffen) met OS9 gebruiken, hiervoor is wel een versie van de Modular editor gereleased. Hoef je ook niet zo'n ordinaire PC in huis te halen :)

Patrick.

Maar niet voor de G2 toch ???

versie 3

versie 3

Origineel geplaatst door dextah
Maar niet voor de G2 toch ???

Nee, alleen voor de "G1". Ach, misschien bedenken ze zich over een tijdje wel net als met de vorige editor. Die was ook pas in versie 3 op OS9 beschikbaar.

Over versie 3 gesproken: Cubase 3.0 was de laatste versie die Steinberg voor Atari maakte, zou SX 3.0 het einde voor de Mac OSX zijn?

De Mac OSX Editor is per ongeluk in omloop gekomen.
Indien je hem download is dat geheel voor eigen risico.

Ik vraag me af... Zal Dextah een G2 kopen?

In ieder geval: laten we eerst maar eens afwachten wanneer de G2 in Nederland leverbaar zal zijn.
Het is niet de schuld van Clavia, trouwens.

Wout

Ze zouden eigenlijk een Java editor moeten bouwen.

Da's gewoon het makkelijkste, zelfs als je Linux gebruikt. :)

Maar ik snap Clavia niet hoor.
Eerst Mac dik voortrekken en nu weer PC's.

Waarom Mac voortrekken?
Dat hebben ze nooit gedaan.
V3 was een bestaande Windows Editor, in een ander jasje, die naar Mac is overgebracht.

Wout

Voor de Nord Modular is alleen een Windows en een OS 9 versie verkrijgbaar.
De OS 9 is een Windows versie met een vertaler...

Er is een bootleg OSX versie.

Voor de G2 is er op dit moment alleen maar een Windows versie en er wordt nog een besluit genomen of er ooit een Mac versie (OS 9 en OSX) komt.
Maar de computer is niet noodzakelijk voor de G2, want het is hoofdzakelijk een podium apparaat.
Dat patchen kan ook thuis op een PC...
Natuurlijk, de Engine... Maar dan is een PC toch ook te gebruiken? Clavia richt zich niet op de groep muzikanten die moeilijkheden maakt over computer platformpjes. Nogmaals, het is een life instrument, zoals de NL2, NL3, Electro en dDrum. De Modular was dat eigenlijk niet. De G2 hardware interface geeft dat ook duidelijk aan. Die werkt heel erg gemakkelijk.

Wout

Origineel geplaatst door Wout Blommers
Clavia richt zich niet op de groep muzikanten die moeilijkheden maakt over computer platformpjes.

Kom op man, wat een bullshit. Als een bedrijf weet dat er in veel studio's van pro muzikanten apple's staan (mensen die ook gewoon geen pc willen gebruiken) dan ga je je toch afvragen of het niet de moeite is om voor apple ook even een editor te maken. Aangezien de architectuur van de pc versie er al is, zou het toch niet zo moeilijk zijn om even een klein beetje geld te steken in het ontwikkelen van een mac versie ?

Ik vind het in ieder geval behoorlijk klant onvriendelijk !!

Back