Midi in vs Cubase Sx

Roel_en_Sam

Ouwe rot
Ik heb pas geleden een computertje een mekaar gestampt, omdat mijn oude te traag is.

Heb ik alles op de normale wijze weer geinstalleerd.

Maar wat is het probleem; Mijn midi in reageert niet in cubase sx, wel in logic etc.

Wat kan het zijn.

Zover ik weet staat alles goedingesteld en er staan geen filters aan.

Ja ik weet het ook niet hoor!

Normaal hoeven we met dit soort vraagjes niet aan te komen.

Slaat nergens op

sorry hoor, maar je vraag slaat nergens op. }:| hoe kan je nu een zinnig anwoord verwachten met zo weinig info als dat je geeft

Omdat er gewoon weinig over valt te zeggen...

Overal werkt midi in en uit, je ziet het lampje gewoon branden van de midiman..
Je neemt dan dus aan als ik op record druk dat hij midi gaat schrijven in cubase maar dat doet hij niet...
Cubase geeft alleen midi uit maar kan het niet ontvangen, is ziek want valt er gewoon weinig te maken zo.

En als je bij device setup gaat kijken, kun je er bijna niks veranderen.
En de dingen die je kunt veranderen zijn staan goed zo.

Het is gewoon vaag...

Misschien dat iemand dit ooit ook heeft gehad met cubase sx...

Want zoiets dergelijiks hebben wij ook een keer gehad met een midikeyboardje met cubase Vst is dus ook midi in.
Dat werkte ook een half jaar niet..
Tot dat hij het ineens uit zichzelf deed.

Dus nu nadat we weer alles opnieuw geinstalleerd hebben, doet zich het zelfde probleem weer voor alleen dan met cubase Sx.
Terwijl het theoretisch gezien gewoon moet werken.

Echt gewoon om agressief van te worden.

Want stel nu doet hij het toevallig...
Moet cubase er weer opnieuw opgezet worden om een of andere reden.
Dan doet hij het een lange tijd weer niet of zelfs nooit.
Notice:!!! (Al de tweede keer dat ik dit heb op twee verschillende computers)!!!

En dat is het zelfde met dat midiman verhaal...
Ga je midiman installeren download je speciaal de versie voor Windows Xp.
Wat zegt XP, dat het waarschijnlijk niet gaat werken.

Nou dat deed het dus niet...
Totdat windows een maand later met een melding komt van..
IK HERKEN DE MIDIMAN.....opeens ....
Nou dat werkt dus door een onverklarebare reden...

Behalve in Cubase.

Dus nog een keer... Het gaat gewoon nergens over.

Dus wat moet ik doen...

Ligt dit aan mij....

Moet ik de midiman uit het raam gooien.

Of moet ik cubase gewoon kopen voor 800 euro en dan tot de conclussie komen
dat het gewoon nog niet werkt.

ps: Computers haten mij....dat zal het zijn

Bij voorbaat dank. Toch wel.

ongetwijfeld heb je hier al naar gekeken.....

de MME-settings ?? (zo heet dat toch hè....kweenie.....staat bij mij altijd goed 8) )

Hmm
Ik heb ook een midiman en SX.
De USB 4x4 versie en ik heb wel eens een heeeel enkel keertje dat SX geen midi wil ontvangen. Ik heb nooit kunnen ontdekken waar het um in zat, ik heb immers de nieuwste drivers en de hele meuk.
Wat wel werkte in mijn geval was SX opnieuw starten, dus niet (de)INSTALLEREN.
Ik denk dat het een bug is van SX met de midiman drivers, maar ik weet het niet zeker. Of het zit um in de USB driver geneuzel... kweenie..
In ieder geval werkte het bij mij na een verse SX start weer goed..

gr
ARf

Ja dank u...

Ik heb ook midiman 4/4 dus het is bekend.

Ja want ik heb ook de hele meuk...

Maar ik zal cubase sx is opnieuw installeren misschien dat hij het dan wel pikt.

Of ik zal een andere usb kabel erop aansluiten, niet dat het daaraan ligt maar weet ik veel moet wat.

Staat de track wel op record-enabled? Is de juiste input toegewezen aan je track (maar dat zal wel, anders hoor je niets uit je synth/module/whatever)
Heb je alle stapen uit de getting-started guide doorgenomen?

Ja zoals ik al heb vertelt dat is allemaal goed....

Want over +/-twee maanden werkt het opeens wel weer zonder dat ik aan de settings etc. heb zitten knoeien, maar dat ze gewoon staant zoals ze moeten wat dus nu ook het geval is.

Ik heb dit probleem altijd als ik alles opnieuw geintalleerd heb. (opstartproblemen!!!)

Als cubase aan het opstarte is doet midi in het wel maar zodra cubase helemaal geladen is begint het gezever.

Kan wel twee maanden wachten :dubbel: maar dat moet een keer afgelopen zijn.... en bij cubase vst heb ik dat gezeik
ook al meerdere malen gehad.

Nu niet denken dat ik zo dom ben dat de verkeerde input pak in cubase of midi niet goed aan is gesloten want zo'n
noob ben ik ook weer niet.

Maar als ik dit zelf zou lezen zou ik ook denken die sam die heeft waarschijnlijk iets verkeerds gedaan, maar dat kan ik je
verzekeren dat is niet het geval.

Die midi in's willen erop een of andere manier niet door.

(Er staat ook niks aangevinkt bij de filters )

Maar wat ik wel raar vindt bij mij misschien is dat er bij al de midi ins A,B,C,D (synths) emulatie achter
staat. En midi out doet het wel en daarbij staat er geen emulatie. Maar dat kan ik niet wegkrijgen.

Heb een beetje dezelfde problemen, bij mij valt midi in soms weg in SX, moet ik mijn hele machine rebooten, heeft meer iets met USB te maken denk ik.

Origineel geplaatst door Roel_en_Sam

Maar wat ik wel raar vindt bij mij misschien is dat er bij al de midi ins A,B,C,D (synths) emulatie achter
staat. En midi out doet het wel en daarbij staat er geen emulatie. Maar dat kan ik niet wegkrijgen.

Vwb die emulated poorten moet je even hier kijken:

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?threadid=22678

en ik had hetzelfde soort probleem, opeens (echt opeens) wilde mijn midi thru in Cubase niet meer werken. Een hele tijd heeft dit geduurt totdat ik versie 2.0.1 er overheen installeerde. Toen deed alles het weer......... tja.. :confused:

He bedankt man! dat moet het zijn, zal morgen eventjes testen heb ik weer tijd ivm werk etc./weekend.

Echt tof..

Ik heb er vertrouwen in dat dit de zaak oplost.

Maar blijft vaag!

Bedankt...

Back