aansluiten rm1x en darkstar

t-con

chaoss designer
hey sf-ers,

ik heb een vraag ik heb vandaag een darkstar gekocht en wil die graag op mijn rm1x aansluiten via midi.
maar ik heb geen idee hoe. ik weet dat ik de midiklok moet zetten maar hoe?
kan iemand mij precies uitleggen wat ik moet instellen op mijn rm1x en mijn darkstar?

Zal dat niet ergens in de handleiding van je RM1x en Darkstar staan? Vaak staat er wel uitgelegd hoe je verschillende midi apparatuur op elkaar aan moet sluiten...

ik heb het geprobeerd maar het lukt van geen kanten.
ik denk er zal vast wel iemand op het forum zijn die dat weet, en het mij kan beschrijven hoe ik dat moet doen.

Midi

Midi

Op de RM1x kun je via Setup je MIDI kanalen per track instellen. Ik ken de Darkstar niet, maar daar kun je ongetwijfeld je MIDI receive channel instellen. Di receive channel moet overeenkomen met MIDI channel op de RM1x. Klinkt lastig, maar is eigenlijk heel logisch.

Suc6

ik heb nu mijn darkstar alle midikanalen op 1 gezet (ik heb er 5 op mijn darkstar).
mijn midi sync van mijn rm1x staat op intern, maar ik weet niet hoe mijn midi control moet staan daarbij kan ik kiezen uit: off,in, out,in/out.
dan hebben we nog echo back die kan ik instellen op: off, thru, recm.
daarnaast weet ik ook niet hoe ik die midi setup moet instellen.
tg param out----> off,on
voice-opstelling naar tg----->off, on
voice-opstelling naar midi---->off,on

dan hebben we nog de kanalen van mijn rm1x ik kan de waarden van die kanalen( to tg en midi out) instellen van off tot en met 16. het track nummer heb ik op 1 gezet omdat daar mijn darkstar ookop staat.

en heb ik de midi kabel juist aangesloten als ik hem van mijn rm1x (midi out) naar mijn darkstar (midi in)
heb lopen?

ik weet het veel vragen maar er zal toch wel iemand zijn die me dit kan uitleggen ik heb de handleidingen er bij maar kom er echt geen wijs uit ik ben nog maar een noob met midi.

Origineel geplaatst door t-con
ik heb nu mijn darkstar alle midikanalen op 1 gezet (ik heb er 5 op mijn darkstar).

let er op dat je dit voor elke program moet doen... (dus 5 x 8 programs x 8 banks = ...)

dan hebben we nog de kanalen van mijn rm1x ik kan de waarden van die kanalen( to tg en midi out) instellen van off tot en met 16. het track nummer heb ik op 1 gezet omdat daar mijn darkstar ookop staat.

Het lijkt me dat je de MIDI-OUT op kanaal 1 moet zetten...
Je moet TRACK nummers op de RM1x niet gaan verwarren met MIDI kanalen...

en heb ik de midi kabel juist aangesloten als ik hem van mijn rm1x (midi out) naar mijn darkstar (midi in)
heb lopen?

helemaal juist!

ik weet het veel vragen maar er zal toch wel iemand zijn die me dit kan uitleggen ik heb de handleidingen er bij maar kom er echt geen wijs uit ik ben nog maar een noob met midi.

zoek ander het internet ff af voor een midi tutorial... er is heeeeeel veel te vinden... (ook op deze site!)

Groet,
Roy

thnx lacertus,

dat zijn wel een hoop instellingen die ik moet maken dan ;)

ik had eigenlijk gehoopt dat iemand met een rm1x mij zou kunnen helpen.
ik heb al op verschillende midi sites gekeken maar nergens staat vermeld hoe ik de instellingen moet maken op mijn rm1x.

Origineel geplaatst door t-con
[
tg param out----> off,on
voice-opstelling naar tg----->off, on
voice-opstelling naar midi---->off,on
[/B]

tg param out weet ik ff zo snel niet, maar dit is niet wat in jouw geval roet in het eten gooit;
voice-opstelling naar tg betekent dat je de voice-opstelling zoals je die in het menu onder voice instelt, naar de interne tone-generator stuurt, gewoon aan laten staan dus;
voice-opstelling naar midi betekent dat je diezelfde voice-opstelling via MIDI naar externe apparaten stuurt. Dit wil IK meestal niet, omdat ik Program Changes altijd via Edit -> Insert, en dan een program change hard in de MIDI stream zet.

Dit brengt me op een andere vraag: Heb je wel een Program Change naar de Darkstar gestuurd (Met een PC kiest de RM1x een patch - een geluid - op de Darkstar?

hey beste sf-ers ik heb hem aan de gang gekregen!!! :okdan:

zonder jullie was het niet gelukt!! bedankt!!!

hey lacertus,

nog ff een vraagje he, ik kan mijn lfo`s niet meer gebruiken hoe kan dat?
en hoe kan ik dat oplossen?

mzzlzzz jamy

je LFO's niet gebruiken...? da's vreemd...

Je moet de LFO's dusdanig programmeren zodat die iets moduleren, bijv. de resonance of de cut-off... Hoe dat precies moet, moet ff in de manual lezen...

doe je hem hierom al weer weg?? Kom op joh! ff doorzetten!

Groet,
Roy

Origineel geplaatst door dcdent
hé ik heb ook net een darkstar gekocht en heb hetzelfde probleem; hoe zet ik 'm slave :confused:

HELP

door niets te doen? hij kan alleen maar slave zijn...

check ff de manual. (druk op de midi-toets in de MENUS-sectie, stel kanaal in met de kleine pijltoetsjes links van die sectie).

je moet wel per patch (voor elk van de 5 die je in een program aanstuurt) het midikanaal instellen waarop je wilt dat hij reageert, maw: het midikanaal van elke patch moet overeenstemmen met het midikanaal waarop je de informatie uitzendt waarvan je wilt dat die door die bepaalde patch gespeeld wordt. if you catch my drift. als het niet duidelijk is, leg dan even uit wat je precies wilt doen, dan kunnen we doelgericht antwoorden.

ja ik heb et ook net ontdekt, geen sequencer dus. Ik ben nu ff mn electribe A aan 't gebruiken als midi-bron

vette bak die darkstar :D lekker geluid

wel jammer dat er geen effecten en distortion opzit, klinkt wat droogjes nu

Ja, wat wil je voor 140 euro :P dan koop je er toch wat losse gitaar pedaaltjes bij, 2 of 3 op de verschillende outputs doen het prima :P

hehe ja maar we hebben hier geen zo'n geldboom staan hoor :d mss later nog

ik steek vaak mn geluid in mn m-audio delta 44 en dan in fl studio en dergelijke effecten erop. maar dan heb ik een latency van ongeveer 2 steps tussen wat er door de pc gaat en wat er gewoon op mn mengpaneel zit. Zou dit met cubase opgelost kunnen worden?

ik heb overlaatst eens iets gelezen over latency compensation oid

Laatst gewijzigd:
Back