Oplichter?!!! Humor!!!! Prophet5 voor$ 800

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Origineel geplaatst door Tom Thomas
Gokken/risico nemen is leuk, zolang je maar niet verslaafd raakt.:D

Tom

als je genaaid wordt leer je het snel af hoor

er krijgt iig iemand nog een twijfelachtige feedback van mij via ebay !

Origineel geplaatst door mono-poly
Nou ik heb mijn gelijk gehad hoor
Je word dus inderdaad gewoon weg gevaagd
En dieven worden beschermd op dit forum!!!!!!

deel het met ons!

maw vertel...

Nee ik hou me bek
Als ik in een tread vermeld dat je bij die persoon GEEN sample cds MOET kopen
Omdat IK genaaid ben en MAXDOX bijna
Dan verdwijnt die tread gewoon
Dus met andere woorden..... ik moet mijn bek houden en de boef gaat vrij uit!!

ik ben het met mono eens:
Er mag best af en toe es wat geroepen worden, zonder dat er meteen gecencureerd wordt door het dsf.

"Niels" is een duidelijk geval.
Het is buitengewoon makkelijk en laf van hem om op deze manier het vertrouwen wat "onze dsf community" uitstraalt te misbruiken. :r
Bij mij viel hij door de mand, omdat mijn transaktie door de bank geretouneerd was (foutje van mijn kant). Dit bracht wel aan het licht dat Niels zich niet aan zijn woord had gehouden door niks op te sturen. Door de al wat stroeve en vage communicatie, had hij al het voordeel van de twijfel gekregen. Zijn verdere handelen, bevestigde dat het niet goed zat.
Pas veel later kwam ik puur toevallig in de chatbox met Mono-poly erachter dat hij een vrijwel identieke "deal" met Niels had gesloten, maar dus wél bezeikt was.

Hoogstwaarschijnelijk heeft Niels nog veel meer DSF-forumleden bezeikt, zonder dat mensen dit vanelkaar weten. Dit is duidelijk een probleem wat best aangepakt mag worden.

Een zwartelijst, zoals errol beschrijft, lijkt me een veel te zwaar middel.
Pjotr en Arv zien in dat dit netzogoed mis -en tegen je gebruikt kan worden. Ik denk ook niet dat de moderators, of de mensen die verantwoordelijk zijn over het dsf, deze verantwoordelijkheid horen te dragen.
Echter, het synthforum is meer als een veredelde marktplaats. Mensen komen hier bijelkaar omdat ze eenzelfde passie delen. Door vertrouwen te delen, ontstaat een gemeenschap. Dit is een waardevol iets.
Om dit gevoel op het forum te bewaken, vind ik dat we allemaal het recht hebben om beschermd te worden voor zulke moraalonwrichtende oplichters!

Daarom vind ik dat er best welleens meer hardop over deze personen gesproken mag worden. Wanneer er van uitgaan dat iederen hier nog wél een beetje gevoel voor moraal heeft, dan hoeft het ook niet meteen een soort schandpaal te worden.
Ik vind dus dat "wij" als leden verantwoordelijk moeten zijn. Open communicatie, ongehinderd door enige vorm van cencuur.

just my 2 cents

grts,
Sander
:koffie:

Doe maar,zo'n zwarte lijst....:okdan:

Begint zo langzamerhand een beetje off-topic te worden lijkt me, maar waarschijnlijk toch een heel nuttige discussie. Ideetje voor een nieuwe thread (+poll) zodat iedereen en niet alleen de mensen die deze thread toevallig volgen hun mening kunnen geven?

White List ?

White List ?

IMHO zou je het ook om kunnen draaien: een witte lijst met referenties n.a.v. deals die goed zijn gegaan zodat een eerlijk iemand een goede reputatie op kan bouwen. dan belaster je niemand en het kan toch zeer nuttig zijn.
ideetje?

Tja zo'n Black list ben ik het eigenlijk wel en ook weer niet mee eens...
Ik snap best dat je je eigen genaaid voelt door zo'n deal met een ''Niels'' maar soms heb je dat ook zelf in de hand..
Ikzelf zal nooit een transactie doen via de bank en vooral niet binnen Nederland ik rijd of peroonlijk naar de desbetreffende persoon toe of die persoon komt naar mij toe met zijn koop/ruil/verkoopwaar dit alleen al i.v.m. evt. mankementen aan het apparaat.
Toch niets zo lullig als een apparaat kopen en erachter komen dat er vanalles mis aan is ! Ik heb nu ook een Alpha Juno te koop staan met wat mankementjes maar meld dit ook keurig.
En dan zou ik zoiezo altijd het adres van de persoon waar ik dan met ''handel'' willen en een telefoonnummer.
Want Mono als ik jou was en het ECHT duidelijk is dat iemand me genaaid heeft (als het mannelijk is :D ) ga ik hem persoonlijk opzoeken! En eerst op een normale manier mijn geld terugeisen en wanneer dat niet mogelijk is op een andere niet nader te noemen manier en dat geld ook voor bedragen onder de 25 € :W
We hebben zo ook al een discussie gehad met de Synthforum nieuwjaarsborrel en toen waren de meningen daar ook al over verdeeld maar ik vind dat het hier om het principe gaat van het verhaal.

Maar van de andere kant vind ik het ronduit belachelijk dat er hier op het forum mensen zijn die van de ene kant gezellig met elkaar over gear praten en die wat opsteken van jou maar ook andersom en die je dan van de andere kant keihard in je reet nemen (wat dus niet fijn is) Die mensen moeten eens bij zichzelf te raden gaan en zich afvragen waar ze mee bezig zijn.
Stoer hoor een leuke studio hebben van het geld wat je bij elkaar gesprokkeld heb door andere mensen te foppen op deze manier.
Ik vind ook dat als het echt de spuigaten uitloopt bij bepaalde mensen dit openlijk toonbaar gemaakt mag worden om het forum zo ''schoon'' mogelijk te houden en niet om ieder wissewasje natuurlijk .

Origineel geplaatst door Kevin
Tja zo'n Black list ben ik het eigenlijk wel en ook weer niet mee eens...
Ik snap best dat je je eigen genaaid voelt door zo'n deal met een ''Niels'' maar soms heb je dat ook zelf in de hand..
Ikzelf zal nooit een transactie doen via de bank en vooral niet binnen Nederland ik rijd of peroonlijk naar de desbetreffende persoon toe of die persoon komt naar mij toe met zijn koop/ruil/verkoopwaar dit alleen al i.v.m. evt. mankementen aan het apparaat.
Toch niets zo lullig als een apparaat kopen en erachter komen dat er vanalles mis aan is ! Ik heb nu ook een Alpha Juno te koop staan met wat mankementjes maar meld dit ook keurig.
En dan zou ik zoiezo altijd het adres van de persoon waar ik dan met ''handel'' willen en een telefoonnummer.
Want Mono als ik jou was en het ECHT duidelijk is dat iemand me genaaid heeft (als het mannelijk is :D ) ga ik hem persoonlijk opzoeken! En eerst op een normale manier mijn geld terugeisen en wanneer dat niet mogelijk is op een andere niet nader te noemen manier en dat geld ook voor bedragen onder de 25 € :W
We hebben zo ook al een discussie gehad met de Synthforum nieuwjaarsborrel en toen waren de meningen daar ook al over verdeeld maar ik vind dat het hier om het principe gaat van het verhaal.

Maar van de andere kant vind ik het ronduit belachelijk dat er hier op het forum mensen zijn die van de ene kant gezellig met elkaar over gear praten en die wat opsteken van jou maar ook andersom en die je dan van de andere kant keihard in je reet nemen (wat dus niet fijn is) Die mensen moeten eens bij zichzelf te raden gaan en zich afvragen waar ze mee bezig zijn.
Stoer hoor een leuke studio hebben van het geld wat je bij elkaar gesprokkeld heb door andere mensen te foppen op deze manier.
Ik vind ook dat als het echt de spuigaten uitloopt bij bepaalde mensen dit openlijk toonbaar gemaakt mag worden om het forum zo ''schoon'' mogelijk te houden en niet om ieder wissewasje natuurlijk .

tja een klein setje samplecd's oid zal ik gewoon over de post laten komen. bedoel voor 4 samplecd's zal ik niet naar groningen rijden (ik noem maar wat)... das gewoon onzin maar goed we hebben dan dus dit soort figuren er ook tussen zitten. vind gewoon dat men er gewaarschuwd voor moet zijn...

Origineel geplaatst door Slipperman
tja een klein setje samplecd's oid zal ik gewoon over de post laten komen. bedoel voor 4 samplecd's zal ik niet naar groningen rijden (ik noem maar wat)... das gewoon onzin maar goed we hebben dan dus dit soort figuren er ook tussen zitten. vind gewoon dat men er gewaarschuwd voor moet zijn...

Tja Slipper maar wat betreft de SampleCD's moet het vertrouwen dan van 2 kanten komen...
Ik zal zelf geen Euro's overmaken naar een wildvreemde die het dan vervolgens niet opstuurd..
Nu is Groningen ook wel het andere uiterste maar IK rijd voor een paar goede sampleCD's zelf ook wel naar Maastricht als het moet of anders spreek je af dat je elkaar tegemoet komt (ook al eens gedaan)
In elk geval stel ik persoonlijk contact altijd zeer op prijs omdat je dan ook de persoon in kwestie ziet en daar ook soms uit op kunt maken hoe hij/zij met zijn gear is omgegaan + in sommige vallen krijg je zo weer goede contacten waar je later misschien weer wat aan hebt.
Maar dit is weer een persoonlijke mening en dit had eigenlijk in ''jou'' thread gemoeten :duivels: :D

Maar goed van de andere kant Slipper heb je wel gelijk en verwacht ik dat alle Synthforummers te vertrouwen waren..
(maar ja wat blijkt nu... tís niet zo dus en gewaarschuwd mens telt voor 2)

Re: White List ?

Re: White List ?

Origineel geplaatst door Mk II
IMHO zou je het ook om kunnen draaien: een witte lijst met referenties n.a.v. deals die goed zijn gegaan zodat een eerlijk iemand een goede reputatie op kan bouwen. dan belaster je niemand en het kan toch zeer nuttig zijn.
ideetje?

Toevallig, dit stelde ik ook voor binnen het sf team.
Je ziet het vaak op de AH mailinglist.

Re: Re: White List ?

Re: Re: White List ?

Origineel geplaatst door OnAcid
Toevallig, dit stelde ik ook voor binnen het sf team.
Je ziet het vaak op de AH mailinglist.

ja, een witte lijst is nog beter.
klinkt ook positiever.

je bent geneigd om mee te gaan in de negativiteit van een ander.
Dat is wel waar.

maar om naar maastricht te gaan voor een paar samplecdtjs???
ik zou dat niet doen.

ik heb nu een paar keer iets gekocht via dit forum.
gewoon geld overgemaakt en onder rembours. kleine bedragen.
dat ging goed maar zodra het om E. 500,- gaat wordt het voor mij toch een ander verhaal.
Maar ja hebben jullie ooit van brute bertus gehoord?8)
Kost een paar centen maar dan heb je wel met rente je geld binnen een uur.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back