onderwatergeluiden hoe?

new kid

Nieuwkomer
Laatst zat ik in bad en zoals iedereen al wel eens gedaan zal hebben geluisterd naar de geluiden onderwater.
geluiden dichtbij hoor je direct zonder vervorming en geluiden die wat weerstand in het water ondervinden lijken uit te rekken en worden doffer.
Nu vraag ik me af hoe je dat geluid kunt nabootsen met effecten, is dat mogenlijk eigenlijk?

groetjes

dat is zo. idd. :)
Het doet me enkel eerder aan een fuif denken, als je buiten de zaal staat. Die LFO erop gaat wel de goede kant uit maar het klinkt net iets te weinig " onderwater". spijtig genoeg heb ik geen 2e filter om erover te zetten. ;{
Ik dacht toch dat men de techniek al in PC spelletjes gebruikt.

Misschien dat je dat LFO-filter-effect ook met een Chorus kunt proberen te bereiken, volgens mij klinkt een extreme chorus met een lowpass ook aardig onder-water-achtig.

Een Low-pass filter, chorus zoals eerder genoemd in combinatie met een subtiel phaser effect moet toch wel aardig in de buurt komen lijkt me.

Ik denk dat je ook een soort reverb zal moeten gebruiken, en dan filter er over.

In de ensoniq DP4 zit ook een patch dat het lijkt dat je muziek onderwater klinkt of in ieder geval in een soort van druipsteengrot.

Ik denk dat Native Instruments Spektral Delay er eigenlijk speciaal voor gemaakt is, voor die onder-water-sound.
De meeste FFT plug-ins zijn daar uitermate geschikt voor, in combinatie met idd een low-pass filter en een vleug resonantie, dat geeft er wat meer glans aan.

HAHA heerlijk om dit te zeggen gebruik de frikkin zoekfuntie!!! hier he bik in het begin van mijn loopbaan op het SF ook een draad over gemaakt...! filteren is het credo! wat ik doe is ik haal de high pass eruit en zet de cut off laag hier door onstaat dit effect.. Tenminste met mijn filter :D

microfoon een boterham zak en dan in bad en dan lekker om de badrand gaan trommelen
of je hoofd in het water stoppen en rare dingen zeggen.

Origineel geplaatst door Mike Rockmore
HAHA heerlijk om dit te zeggen gebruik de frikkin zoekfuntie!!! hier he bik in het begin van mijn loopbaan op het SF ook een draad over gemaakt...! filteren is het credo! wat ik doe is ik haal de high pass eruit en zet de cut off laag hier door onstaat dit effect.. Tenminste met mijn filter :D

ik lees in zeer veel "draden" gebruik google of gebruik de zoekfunctie. ik doe het altijd eerst alvoorens mijn onderwerp te starten. maar als iedereen er natuurlijk op zo'n manier een vraag of onderwerp gaat beantwoorden is de zoekfuctie uiteraard zinloos. Niet persoonlijk bedoeld, hoor.

over welke filter hebben we het trouwens? En op welke manier wordt het geluidssignaal er dan in verwerkt?

HIER heb je het draadje van Mr. Rockmore en ik dacht dat het mogelijk was met het Northpole (VST) uiteraard zul je het ook met andere plugs n FX bakken kunnen maar da's ook een kwestie van experimenteren en smaak.

Origineel geplaatst door new kid
Wat bedoel je hiermee?

Dat je en Random Low Frquency Oscillator het Filter laat ''aansturen'' een Random LFO stuurt dus een ongecontroleerd signaal uit (nou ja ongecontroleerd zoals het al zegt random..)
Een normale LFO klinkt dan wat ''te'' statisch en gecontroleerd.

Laten we ook de hiss filter & noise reduction van (o.a.) Cool edit pro (1/2) niet vergeten :okdan:
misschien kan een galm (flink 'wet' ghehe) geen kwaad, wellicht die impulse galm van SIR <-- kan je klotsend water als impulse gebruiken :eureka:

Origineel geplaatst door new kid
Wat bedoel je hiermee?

"bluprrdploepblubplabloepbluprdrlapblipbloepblubrrp"

Origineel geplaatst door Kevin
Een normale LFO klinkt dan wat ''te'' statisch en gecontroleerd.

"woeaeowoeaeowoeaeowoeaeowoeaeowoeaeow"

Laatst gewijzigd:
Met Absynth, Spectral Delay,lowpassfilters,en reverbs kom je al een heel eind.
Oordeel maar zelf:

hmmm,midioot's bijlage lijkt mij onderwater genoeg....nu hangt het er natuurlijk vanaf wat je em 'voert' en ook wat voor geluid je eigenlijk een onderwater effect wilt geven,maar das aan jouw.... de bijlage van midioot creëerd iig een goede onderwater atmosfeer!!!

nog meer mensen die een voorbeeldje hebben?

bedankt mensen.

Mooi voorbeeld midioot: toch lijkt het alsof je in een druip-grot staat en niet onderwater. Ik veronderstel dat het gewoon nog niet in onze capaciteiten ligt om een onderwater effect neer te zetten. het is dan ook een complex gegeven.

groetjes

Back