Gebruik mn Akai S2800i amper meer, wegdoen of bewaren?

Bass

Gepokt en gemazeld
Hallo daar,

Ik heb nu sinds 1996 ergens een Akai S2800i met ZIP drive...Ik heb hem in het begin redelijk vaak gebruikt voor vooral drumsounds en loops...

Maar nu heb ik EN een Procussion EN expansionboards in mn 1080 zitten waar ik de drumsounds uithaal...voor synthsounds heb ik de rest...
Mn S2800i gebruik ik dus amper meer.

Nu zit ik met een dilemma :

Moet ik hem wegdoen, terwijl hij geen :kont: meer opbrengt ? of
moet ik hem gewoon bewaren want hij is toch al verouderd en brengt toch niets meer op...??

Ik denk dat als je hem wegdoet, dat je je meer kan concentreren op die andere sampler wat je producties ten goede kan komen. Less is more. (ook al vang je er weinig meer voor, of echt goed op zolder verstoppen is ook een optie)

Ik zou hem gewoon bewaren.

Nu brengt hij misschien geen donder meer op, maar in een later stadium mss wel.
En stel je nou toch eens voor dat je over een tijdje enige functionaliteit van het ding gaat missen......

Origineel geplaatst door gemmetje

Nu brengt hij misschien geen donder meer op, maar in een later stadium mss wel.

Tja, nou een sampler als deze zal wel geen collectors items worden...:)

Origineel geplaatst door Bass
Tja, nou een sampler als deze zal wel geen collectors items worden...:)

kan........maar naar het schijnt zijn er ook tijden geweest waarin je een 303 voor niks kreeg.....dusss.......

kan........maar naar het schijnt zijn er ook tijden geweest waarin je een 303 voor niks kreeg.....dusss.......

Da's waar, maar er is nooit meer een produkt als de 303 op de markt gekomen, behalven dan alle clones die toch net iets anders klinken zonder een oordeel te vellen of het beter of slechter is....... maar ze klinken wel anders.

Een sampler is een sampler, die al zo lang worden gemaakt en waarvan de kwaliteit eigenlijk alleen maar beter wordt. Ze hebben ook niet echt zo'n nostaligische waar. Anders zou mijn Casio FZ-1 nu ook erg veel waard zijn.

Ik zou zeggen hou dat ding. Misschien dat je in de toekomst nog wel veel wilt gaan samplen. Maar van de andere kant. Als je hem nu wegdoet krijg je er wat geld voor en mocht je er weer eentje willen, dan koop je hem zo van marktplaats. Ze zijn nou niet echt een zeldzaamheid ofzo.

Ik zou hem weggeven...da krijg je een warm gevoel van binnen en dat doet je werk goed :D

Ik bied me graag aan om gratis je te verlossen van je zware last die S-2800i heet

Maar zonder dollen. Je zou bijvoorbeeld ook een nieuwe manier kunnen vinden om het apparaat te gebruiken. Ik ben op een bepaald moment ook gaan kijken hoe ik op een nieuwe creatieve manier om kon gaan met stofhappend spul en zo heb ik door nieuwe combinaties (oa met nieuwe software) toch wat oud spul 'her-ondekt' Je moet immers nooit spullen gebruiken waar het voor bedoeld is.
;)

Back