Siel mono: practische vragen voor een aankoop

rutgerjv

Ouwe rot
Hallo,

ik heb de mogelijkheid om een Siel Mono te kopen, maar twijfel nog over een paar dingen. Ik hoopte dat hier een Mono eigenaar rond loopt of iemand die hem heeft gehad die er meer over kan vertellen.

Waar ik hem voor wil gebruiken: ik speel toetsen in een progressieve rock band en zoek een synth om Synth-basses, Lead-geluiden wat gave effectjes uit te halen. De Siel Mono leek mij hiervoor een goedkope en gave oplossing, maar over 2 dingen twijfel ik:

-Ik heb slechts een demootje gehoord van de Mono waarin de Saw-wave te horen was. Boven de sawwave is echter nog een hogere toon te horen die er standaard gewoon in zit. Ik zou graag willen weten of dit bij alle modellen zo is, en of dit storend is als je hem als bass synth gebruikt. Het soort bassgeluiden wat ik zoek is vooral niet te percussief, eerder langzaam aanzwellend met filter steeds verder open. Beetje als een Taurus Pedal.
-Voor de lead-geluiden twijfel ik of de osc pitch van het instrument hoog genoeg ingesteld kan worden. Komt hij wel in het bereik waarin je normaal een lead speelt? Of is het echt puur een bass synth?

Alle hulp hierbij is welkom, en geluidsdemo's helemaal. Als iemand een aantal gave sounds van zijn Mono zou kunnen opnemen ben ik hem eeuwig dankbaar. De Mono staat namelijk een paar honderd kilometer bij mij vandaan, dus kan ik niet zomaar even gaan proberen en luisteren.

Alvast bedankt. Groeten,

Rutger

Beste,

Ik heb dit toestel gehad en dit waren mij volgende bevindingen:

- niet echt bruikbaar voor in een groepje te spelen (beperkte klanken)
- geen klanken opslagen of uitbreiden
- na een tijdje heeeeel veeeeel slechte contacten (kraken en zoemen van potentiometers)
- indien een goed geluid dan maar één stemmig.
- geen midi

Besluit:

Voor mij was dit toestel waardeloos.

Voor live is goed bruikbaar, aangezien alle funkties verlicht zijn en het geheel er gewoon overzichtelijk uitziet.
Dat ding kan best wel goeie bassen produceren.
Ik zelf heb de Siel Cruise (al heel lang defect) en het mono gedeelte daarvan is toch wel te vergelijken geloof ik.
Nauw die klinkt best goed.

Ik kan ook nog wel herinneren dat ik bij bepaalde instellingen een irritant 2de geluidje hoorde. Vooraal door de hoofdtelefoon. Misschien dat ik hier nog een sample van heb. Dat was wel storend.

Wat moet je ervoor betalen?

ps check m'n siel site www.siel.tk

Bedankt voor de reacties :). De bezwaren die dvdyck1 noemt ben ik het mee eens inderdaad, maar voor mij zijn het niet echt bezwaren. Ik zoek echt iets monofoons, en ik heb genoeg andere synths om de rest van de geluiden mee te krijgen die ik nodig heb. Geen midi vind ik ook geen ramp, ik kan redelijk toetsen spelen. Alleen dat zoemen baart me zorgen....

De vraagprijs ligt zo rond de 150 euro. Is dat een redelijke prijs?

Jammer genoeg kan ik nu niet op www.Siel.tk komen, ik zal het later nog even proberen. De Mono en het Mono gedeelte in de Cruise zijn identiek! Heb je misschien een aantal opnames van het Mono gedeelte van je Cruise?

Wat is er trouwens mis met je Cruise? Enig idee?

Groeten,

Rutger

Misschien een optie, als je de ruimte hebt..
Een Siel Cruise.
kost de helft, en je hebt er ook nog een leuke strings bij.

(Andere leuke synth voor bas en lead is de Yamaha CS01
Ziet er uit als speelgoed, maar klinkt echt goed.)

Vins.

ik heb geen cruise te koop, maar als je een beetje rondkijkt op marktplaats ed. komen ze wel voorbij voor deze prijs.
gewoon ff afwachten.

Vins.

Back