Spot De Synth

nog een Prophet volgens mij (de bovenste)
Die daaronder? geen ideee

....
van Duran Duran offcourse

Uwe Fahrenkrog, het zeer foute keyboard mensch van de groep Nena ten tijde van de hit Noikende Luftballons die ff met zijne deutsche faust een snare drum weet te immiteren op deze Prophet 5... :D

Attachments

• nena.jpg
    nena.jpg
    67,1 KB · Bekeken: 154
Last edited by a moderator:
hmmm over die nena clip heb ik nog een rare vraag, in de oorspronkelijke video (duits) is dus die prophet bespeeld.
in de engelse versie zitten naast ook beelden van die duitse clip ook live beelden, waar die gozer toch echt ineens hetzelfde "speelt" op een oberheim..... welke synth heeft dat geluid nu voortgebracht???

Raar inderdaad, ik herinner me ook altijd alleen maar de énige échte Oberheim in die luftballons clip.
Ik herinner me zo snel een OB-8, maar het kon ook wel eens een OB-X wezen.
In ieder geval hoor ik ook echt een Oberheim geluid, maar ja... wie zal het zeggen?

ff zien op welke synth Abbatische Bennie het *twiedeliet twideliieeeeeet* fluit deuntje in "Gimme Gimme Gimme" speelt
persoonlijk denk ik, als ik het goed zie, een Oddy... of? ...en welke 2 sleutelborden staan er eigenlijk onder?

Attachments

• abba.jpg
    abba.jpg
    55,5 KB · Bekeken: 159
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Hanz
Raar inderdaad, ik herinner me ook altijd alleen maar de énige échte Oberheim in die luftballons clip.
Ik herinner me zo snel een OB-8, maar het kon ook wel eens een OB-X wezen.
In ieder geval hoor ik ook echt een Oberheim geluid, maar ja... wie zal het zeggen?

Was voor 100% zeker een Oberheim OB-X ... dit geluid werd dikwijls standaard in de bak gestoken bij verkoop.

:doei:

Origineel geplaatst door Slipperman
Tis de DX7...

Sure ??

tis moeilijk te zien op dit donkere plaatje, maar volgens mij is dat ding op de foto stukken hoger als een DX7......

Origineel geplaatst door Slipperman
Tis de DX7...
het antwoord hadden we stiekum voor jouw bewaard slipper... ;)
Origineel geplaatst door gemmetje
stukken hoger als een DX7......
*BZZZZZZZZT* (daar gaat de zoemer!)... het is stukken hoger DAN een DX7 :D ...DE IST!

Dude... you scare me! 8D

Attachments

• robin_jamsessie.jpg
    robin_jamsessie.jpg
    29,9 KB · Bekeken: 152
Origineel geplaatst door 6 trak
*BZZZZZZZZT* (daar gaat de zoemer!)... het is stukken hoger DAN een DX7 :D ...DE IST!

ALS = dè ist-taal..... :mega:

Back