Spot De Synth

Hall & Oates - I can('t?) go for that ; featuring een .........

Attachments

• hall & oates - i can't go for that 003_0001.jpg
    hall & oates - i can't go for that 003_0001.jpg
    13,7 KB · Bekeken: 149
Mmmm... 80's...

Mmmm... 80's...

In het nummer 'Kayleigh' (van Marillion natuurlijk) komt een wel bijzonder rijk arsenaal synthjes voorbij huppelen...

SPOTTEN MAAR!

Foto 1:

Attachments

• 1.jpg
    1.jpg
    18,4 KB · Bekeken: 148
Foto 2:

Attachments

• 2.jpg
    2.jpg
    19 KB · Bekeken: 144
Wacht nou toch effe, 6!

FOTO 3:

Attachments

• bscap005.jpg
    bscap005.jpg
    22 KB · Bekeken: 152
FOTO 4:

Attachments

• 4.jpg
    4.jpg
    22,7 KB · Bekeken: 151
En *NOU* ben ik klaar, 6 (en anderen)! :D

Had wat probleempjes met het geachte content management systeem...
Plaatjes uploaden is altijd zo'n feest! :(

HET SPOTTE KEN BEGINNE!

Sequential Pro-One, Moog Minimoog, PPG Wave (lead accoordjes!), Yamaha DX-7, Yamaha CP-70 of -80 gespot... 8)

En de Roland Juno 106 natuurlijk, maar die eer gaat naar 6-Trak. :mega:

Laatst gewijzigd:
Yups - 100%

dx7.jpg

En daaronder nog een E-mu Emulator (I). Die blauwe met die 5 1/4 floppydrive.

Ik breek m'n hoofd een beetje over die 2 bakken op de CP-70/80 (onmogelijk het verschil te zien).

Die bovenste met die grijze behuizing lijkt wel een beetje op een Teisco SX-400, maar dat lijkt me toch sterk.
<EDIT> Ik denk toch dat het dezelfde Sequential Pro-One is (andere shot), maar dan met slecht licht erop.
Klopt qua knoppen & modwheel.

Die 2e, daartussen heeft een raar ding in het midden zitten, beetje onduidelijk. En gekleurde druk-knoppen.
M'n gevoel zegt misschien wel een Roland Jupiter-8. Dat zou kunnen kloppen met de display in het midden en de in kleur verlopende knoppen rechts daarvan...

j41b.jpg

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Hanz
Die daartussen heeft een raar ding in het midden zitten, beetje onduidelijk. En gekleurde druk-knoppen.
M'n gevoel zegt misschien wel een Roland Jupiter-8. Dat zou kunnen kloppen met de display in het midden en de in kleur verlopende knoppen rechts daarvan...
zou heel goed kunnen, als je foto 3 en 4 ff als combi doet...

Wat betreft KLF, ik zal zo es kijken, Siks. Uit welke clip is dat? What time is love?

Maar eerst even patsen (eerlijk zonet opgezocht op Google) 8)
Keyboards: - Mark
Yamaha CP80 Piano, Yamaha DX 7, Minimoog, P.P.G. Wave 2.2, Roland Jupiter 8, Roland SDE 3000 Digital Delay, PRO 1, Korg Cx3 Organ, Yamaha 12 Channel Mixing Desk, Yamaha Amps and Speakers

Laatst gewijzigd:
Ik vrees dat die arme, mishandelde synth uit de KLF clip (weet nog immer niet welke...) een Oberheim OB-8 is.
Of een Oberheim OB-Xa, dat verschil is onmogelijk te zien.

... maar het blijft zielig! ;{

ob-8.jpg

ob-xa.jpg

Back