ik kan wel wat advies gebruiken

Ik denk eigenlijk steeds meer dat monitoren eigenlijk geen prioriteit verdienen, althans bij de muziek die door de meeste van ons hier gemaakt wordt, nl dance, techno, trance. Ik denk dat je met een goede hifi-setup echt niet zo ver van de realiteit af staat qua geluidsweergave. Een koptelefoon kan je misschien goed gebuiken om de geluiden en het geheel echt heel duidelijk te horen, dus misschien is dat wat. Weet iemand nog een goede koptelefoon? mijne is weer kapot, jammer...

Verder kan ik je met jou computergebaseerde setup geen sampler aanraden. De mogelijkgheden met je comp wbt geluismanipulatie zijn echt eindeloos, kan een sampler niet tegenop. misschien wel wbt geluidskwaliteit of om solide drums neer te zetten, maar daar kan je misschien toch een dedicated drumdoos voor neerzetten. Ook drumstation (D.station) is denk ik wel een aanrader, vnl omdat er in de stijlen die je maakt vaak redelijk basic drums worden gemaakt. Loops en andere leipe geluiden ofzo kan je dan je dan met je comp doen.

Dus ik zeg: geld besteden aan drumcomp, koptelefoon, en evt nog een effectje of een compressor (als je niet zo thuis bent in de laatste twee moet je maar de zoekfunctie gebruiken). Uiteindelijk kan een mixer dan wel handig zijn, als je meer gear tot je beschikking hebt.

Succes!

Ik weet wel 100% zeker dat monitors heel erg belangrijk zijn.

Die breakoutbox voor je Creamware ook.

En een drumstation. Maar er zijn voor dat ook goede software oplossingen.
Weet verder niet welke sequencer je gebruikt.

Hele fijne koptelefoon: AKG 271 studio, beste wat me is overkomen

Origineel geplaatst door fuse
Ik weet wel 100% zeker dat monitors heel erg belangrijk zijn.

Die breakoutbox voor je Creamware ook.

En een drumstation. Maar er zijn voor dat ook goede software oplossingen.
Weet verder niet welke sequencer je gebruikt.

cubase sx... maar heeft het jouw inziens in mijn kamer die verre van akoustisch is meerwaarde tov van mijn b&w speakers om (actieve) monitors aan te schaffen ipv naat b&w speakers een goede koptelefoon te gebruiken.....

ik hoor (lees: zie) hier wel heel vaak drumstation naar voren komen. terwijl wanneer ik zoek op synthforum dat deze vaak minder positief uit de bus komt dan de jomox apparatuur. zeker aangaande ruis, stabiliteit, storingsgevoeligheid.....

Origineel geplaatst door Croaton
ik hoor (lees: zie) hier wel heel vaak drumstation naar voren komen. terwijl wanneer ik zoek op synthforum dat deze vaak minder positief uit de bus komt dan de jomox apparatuur. zeker aangaande ruis, stabiliteit, storingsgevoeligheid.....

de airbase vergelijken met de drumstation kan ik niet, want ik heb geen drumstation.
ik ben wel heel erg tevreden over mijn jomox airbase.

in ieder geval is de airbase meer dan een 808/909 cloon, je kan echt stukken origineler gaan.
voor bass drums is hij ronduit fantastisch. hij is ook echt analoog, op de 6bit samples voor de claps en hihats/ride/crash na, die door een analoge filter gestuurd kunnen worden en waarop je een lfo kan zetten.

meer info hier.

Goede speakers is erg belangrijk.
Was vroeger ook zo sceptisch maar het is echt waar. En die akoestiek kun je met wat lapmiddelen wel verbeteren.

Was vroeger ook zo sceptisch maar het is echt waar. En die akoestiek kun je met wat lapmiddelen wel verbeteren.

Je speakers goed kennen is ook HEEL belangrijk maar ik ben het 120% met Fuse eens. Goede speakers is een must. Kwam ik ook vrij laat achter. Ik heb zelf Genelec en dat is top. Vind de Mackie HR serie een beetje gek klinken.

ik ben psychologisch een stap verder wat ik wil (muzikaal moet ik het nog even horen)....

mijn voorkeur gaat nu uit naar de aanschaf van een drumpcomp.

om dan alle outs te benutten komen 2 keuzes in aanmerking:

aanschaf analoog mengpaneel of creamware i/o 2496 (8 in/8out) en dan mixen in comp...

heeft beide zijn voor en nadelen ook in combinatie effectengebruik vanuit computer. gevoel neigt meer naar mengpaneel in verband met de wens om ooit live te gaan.... dus nog meer dilemmas om over na te denken...

drumcomp en analoge mixer moet ook nog binnen het budget passen lijkt nme

Kijk! Dus ik blijf er bij dat goede monitors een must zijn :)
Welke dat worden moet je zelf weten, maar het is zooooo een wereld van verschil (y)
Mijn eerste "studio" aanschaf waren m'n monitors en ik was er vanaf de eerste seconde dat ik ze hoorde, blij dat dat m'n eerste aanschaf was :)
Maar je moet zelf weten wat je aanschaft, we geven alleen maar tips :)

Origineel geplaatst door divi
ik raad je de Xbase ten stelligste af, behalve als je echt alleen voor de kick gaat (heb r 1 gehad). bedenk dat ie maar 3 stem polyfoon is!

heb ook n drumstation v1 gehad. was erg snel weer de deur uit. weinig inspirerend.

mijn voorkeur gaat niet naar de xbase. eerder naar de airbase. ik ga binnenkort eerst eens spelen met airbase en d-station in de winkel alvorens ik een besluit neem....

*Monitors
*Krachtige comp.
*Mixertje.

Lijkt me wel het belangrijkste. Anders heb ik nog wel een paar Infinty speakers voor je voor 90euro ongebruikt!!!

Je kunt ook vette synths kopen en een bagger afluister app. tja...

Heb zelf een Drumstation (V1.3) ben er wel tevree over. Tot nu toe geen storingen, e.d.
Gebruik zelf (nog stééds..) koptelefoon ipv. monitors (burenkwestie..) Gaat goed zat.

prodjuser-spl127-koptelefoon.gif

ProDJuser SPL-127 €59,- (bij o.a. Feedback) ==>Doet auw aan de oren!! :okdan:

van koptelefoons gebruik ik deze

ze zitten perfect, en dat is erg belangrijk geloof me, met de meeste andere koptelefoons die ik heb gehad, had ik na een uur al pijn omdat ze zo slecht zaten. het geluid is erg helder en neutraal. ze zijn halfopen, dat is veel minder vermoeiend dan een koptelefoon met gesloten schelpen, waar je al snel oorpijn van krijgt.

ik heb hem in de music store gekocht, maar ze zijn daar opgeslagen, ik heb ze nl 95 euro betaald. dat kosten ze nu nog altijd bij thomann. portkosten naar nederland zijn 8 euro als ik me niet vergis. bij feedback hebben ze alleen de k240 (zonder'df') en die kost daar 139 euro.

hier en hier heb je wat reviews van de akg k240df.

zo, kben de afgelopen dagen op pad geweest om wat te spelen:

mixer gaat op dit moment mijn voorkeur uit naar: phonic mm1805x

maar drumcomps ben ik nog zoekende:

vandaag gespeeld met d-station (hoorde overigens gisteren dat ze gestopt zijn met maken ervan en vandaag dat ze juist verder gaan met v3). leuke bewerkbare geluiden.. alleen kick is niks...

ook nog gespeeld met korg electribe mx: vette geluiden... alleen samplebased (ik heb het puur over drumparts). minder tweakeble. voordeel is wel de ingeboude compressor....

nu nog eens spelen met airbase........

Origineel geplaatst door Laurens O
Hele fijne koptelefoon: AKG 271 studio, beste wat me is overkomen

Of de semi-open AKG 240 Studio (55 Ohm versie, loud 'n' clear).

Bijna nabij,
ISPdeRuiter

Origineel geplaatst door BigDplayboy
Kijk! Dus ik blijf er bij dat goede monitors een must zijn :)
Welke dat worden moet je zelf weten, maar het is zooooo een wereld van verschil (y)
Mijn eerste "studio" aanschaf waren m'n monitors en ik was er vanaf de eerste seconde dat ik ze hoorde, blij dat dat m'n eerste aanschaf was :)
Maar je moet zelf weten wat je aanschaft, we geven alleen maar tips :)

Volgens mij worden hifi-luidsprekers hier wat onderschat. Zelf heb ik dm303'tjes van b&w en naar mijn mening zijn het prima monitoren, waar ook nog eens lekker naar te luisteren is (niet vermoeiend ofzo). Hier een interessante link naar een test waarin de karakteristieken van hifi-luidsprekers met studio-monitoren worden vergeleken: http://www.soundonsound.com/sos/jun02/articles/monitors.asp. De B&W dm303 wordt ook getest en komt er zeer goed uit en is op sommige punten beter dan de geteste studio-monitoren. Het doel van hifi-luidsprekers is immers net als dat van monitors geluiden natuurgetrouw weergeven... Ik zou dus gewoon de B&W's nog even gebruiken, maar misschien wel een betere versterker kopen.

Hier is de conclusie van de test te vinden: http://www.soundonsound.com/sos/Jul02/articles/monitors2.asp

Laatst gewijzigd:
Back