[TRACK] The Saint and Sinner

ik zou hem wat minder monotoon maken. dus weg met dat dj-tool gedoe.
das gewoon een excuus om iets monotoon te kunnen laten en er dus
rap van af zijn.

Ik vind 'm eigenlijk ook wel ok.
Alleen is het 5 min. meer van hetzelfde, opzich niet erg, maar een beetje meer variatie mag wel.
Het congo geluidje (of iets dergelijks) begint een beetje irri' te worden, maar dat is persoonlijk natuurlijk.
Verder is 'ie ok. :)

Origineel geplaatst door isnieZot
ik zou hem wat minder monotoon maken. dus weg met dat dj-tool gedoe.
das gewoon een excuus om iets monotoon te kunnen laten en er dus
rap van af zijn.

niks excuus... ik heb over deze track, om zo'n killer loop te maken, best een tijdje zitten puzzlen.
Ik wil er niet RAP van af zijn.
DJ-tools zijn plain n simple... ik maak als ik muziek maak ik echt een scheiding in DJ-tools en meer liedjes.
deze track is qua muziek wel goed voor de vloeren vind ik zelf.
Qua afmix kan ie beter ja... maar daar moet ik nog in groeien.

Ook in arrangeren moet ik nog groeien, maar kom niet aan met ERGENS RAP VANAF ZIJN.
jij weet nooit hoe ik over muziek denk en kent me niet.

Op zich verschild deze track qua opzet niet eens zoveel als FLY LIFE van basement jaxx, of die oude thomas bangalter shit.
Ik wil me niet met hun vergelijken en hoop ooit in hun schaduw te mogen staan, maar dat zijn ook KILLER LOOP tracks,
puur for da floors gemaakt, en vrij monotoon.

lekkere crunchy sound.

ik zou de kick anders uitmixen, je hoort nu een hele lage sub ergens onder zompen en je hoort een midhoog tikje erop.
vooral dat tikje vind ik een beetje de feel weghalen, als je daar nu gewoon een kloeke 909 achtige kick voor in de plaats zou gebruiken...volgens mij gaat ie dan nog meer!

misschien een idee om dat loopje wat in een breakje blijft 'hangen' een keertje heeeeeel lang te laten 'hangen'. :D
volgens mij is dat wel dansvloerplezierverhogend :P

Origineel geplaatst door Dobre
als je daar nu gewoon een kloeke 909 achtige kick voor in de plaats zou gebruiken...volgens mij gaat ie dan nog meer!

Ik snap je niet hoor...}:|

ontopic:

vind het geheel te iel, dun klinken... ik mis wat warmte...

en de 'killer'loop vind ik een beetje te sample-achtig... hier bedoel ik mee dat het voornamelijk een opeenvolging van sampleplay is... weinig verschil/modulatie oid (op filetertje na dan)... daar houd ik meer van...

maar mijn muzieksmaak is heel anders dan deze stijl...

Origineel geplaatst door barn
Ik snap je niet hoor...}:|

ontopic:

vind het geheel te iel, dun klinken... ik mis wat warmte...

en de 'killer'loop vind ik een beetje te sample-achtig... hier bedoel ik mee dat het voornamelijk een opeenvolging van sampleplay is... weinig verschil/modulatie oid (op filetertje na dan)... daar houd ik meer van...

maar mijn muzieksmaak is heel anders dan deze stijl...

zolang het maar geen 909 hi hats zijn 8o)

:P

Origineel geplaatst door Dobre
zolang het maar geen 909 hi hats zijn 8o)

:P

de closed hihatt. de ride. de clap :luv:

die open hi-hat ben ik ook niet zo weg van...

sorry voor de OT...:mexico:

ik heb niet zon hekel aan de 909 hats... mits ze je goed gebruikt...
zoals sebastian leger ze gebruikt vindt ik ze oke.
beetje downgepitchte 909 met een korte decay...

dus ipv tsssssshhhhhhhhhhhhhhhh beetje tsshh
dan trek ik ze wel.

owkeej ik ga ff kijken naar die kick! en zeker ff dat lang laten hangen erin zetten... dat hoor ik nu al!!!
lekker het publiek treiteren !
thnx!

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door barn
de closed hihatt. de ride. de clap :luv:

die open hi-hat ben ik ook niet zo weg van...

sorry voor de OT...:mexico:

ik loop ook maar een beetje te fokken hoor, in de hoop dat mensen wat creatiever met de 909 omgaan ;)
snare met clap erop, en dat ze dan een beetje gaan moduleren :{

maar da's ook offtopic :o:

Gister is deze track gedraaid door laidback luke in LAS PALMAS in RDAM

HIJ DEED HET VERDOMDE GOED!!!:D

Origineel geplaatst door MULDER MAN
Gister is deze track gedraaid door laidback luke in LAS PALMAS in RDAM

HIJ DEED HET VERDOMDE GOED!!!:D

Niet zo raar ook...Ik vind 't een onwijs lekker dansplaatje...:okdan:

Waar komt dat loopje vandaan, of hoe heb je 'm in elkaar gezet?

Tja, als je iets over een 10.000W systeem pompt dan klinkt het al gauw "vet" :D

Ik daarentegen vind em eigenlijk behoorlijk statisch en non groovend. De sampletjes vind ik ook non vet.. =( Je hebt iig wel behoorlijk veel vertrouwen in je song..

maja wie ben ik.. :D

succes

Origineel geplaatst door Rino
Niet zo raar ook...Ik vind 't een onwijs lekker dansplaatje...:okdan:

Waar komt dat loopje vandaan, of hoe heb je 'm in elkaar gezet?

loopje was een rock sample... waar ik stukjes van nog niet eens een halve seconde heb uitgeknipt...
daarmee ben gaan freaken...

Origineel geplaatst door Arv
Tja, als je iets over een 10.000W systeem pompt dan klinkt het al gauw "vet" :D

Ik daarentegen vind em eigenlijk behoorlijk statisch en non groovend. De sampletjes vind ik ook non vet.. =( Je hebt iig wel behoorlijk veel vertrouwen in je song..

maja wie ben ik.. :D

succes

nee ik heb vaak genoeg gehad dat als mijn tracks werden gedraaid het nergens naar klonk...
kwestie van te hard en slecht afmixen... deze was goed genoeg afgemixt om een publiek op te zwepen.
waar de track ook voor beodeld is.

tja die samples >>> you hatem or you dont...
ik vind zelf VEt... en voel er een drive in
en gister de mensen in Las Palmas ook :D

mwoah wel lekker Vind de hihat er wel wat hard instaan, maar dat zal wel weer bij de Laidback luke style passen. 't klinkt soms wel wat droog, vooral de BD. De loop is wel lekker.

wel grappig.

opzich een lekkere track,beetje minimalistisch... begin gaat lekker weg maar daarna heb ik ook iets van nou thats it...! Loopt een beetje te lang door vind ik.

(hoorde trouwens laatst die nieuwe track van luke crying in the dark of iets... jezus zeg wat een kut plaat. ik hoorde hem voor het eerst smorgens toen ik wakker werd en zijn vocal klopte gewoon niet in de track. Tenminste wat ik hoorde was het gewoon tegen vals aan. Hij heeft het zeker ver geschopt,maar toen ik die track hoorde dacht ik...zonde.Terwijl ik zijn vorige tracks vrij goed vond.)

on topic sorry.

das trouwen luke die het zelf zingt...
ik dig het wel...

Origineel geplaatst door MULDER MAN
das trouwen luke die het zelf zingt...
ik dig het wel...

Ja klopt maar ik vind het maar 10X niks. Schoenmaker blijf bij je leest. Maar goed als je eenmaal wat aanhang hebt kun je lekker experimenteren en gooi je erna weer een hit in. Maar persoonlijk had ik het nie gedaan. Maar goed er zullen genoeg mensen zijn die het wel waarderen.

Back