VRAAG Logic: System Overload probleem

Chazz

Darkening Worlds
Ik heb eerder al een thread gezien van (ik dacht) Hansverkerk over het tweaken van zijn pc omdat hij super veel problemen heeft met de melding : ASIO: System overload. The audio engine was not able to process all required data in time (-10011)

Ik zag toen niet direct een oplossing. Ik heb dit probleem ook met een goede pc, draait onder Windows XP, helemaal ' audio getuned volgens xpmusic.net , en TOCH dit probleem. HEEL irritant.

Wie weet de oplossing? Help me out!! :halleluja

hansbakker was het ! Sorry naar alle hansbakkers :)

Heb dit probleem ook,maar inmiddels aan gewend.
Heb xp ook helemaal getweaked,ik denk dat het een conflict is tussen de driver van je geluidskaart en logic zelf.
Logic wordt helaas niet meer geupdate,dus ben je afhankelijk wat de fabrikanten van je geluidskaart driver gaan doen.
Hopelijk houden ze logic 5.5.1 pc ook bij de hand als ze gaan beta testen.

Ik heb een audiophile (M Audio), zou toch goed moeten gaan....klote

Wat is je systeem? Het probleem doet zich voor als je teveel audio en VST plugs gebruikt met een brak systeem of brakke geluidskaart. Dus wat voor systeem heb je en wat voor geluidskaart?

Eerst alle drivers uitschakelen de goede drivers installeren en vervolgens alleen die ASIO drivers te kiezen binnen logic.

Het kan ook een IRQ confilct zijn.

Ik draai XP op een 1800 + , 512 mb ram, 200 gig harde schijf en dan dus met die audiophile geluidskaart

oh ja... AMD Athlon by the way, en die geluidskaart is om precies te zijn een M Audio Delta :erm:

Misschien moet je de buffer van je geluidskaart hoger zetten zodat je minder latency veroorzaakt.
Overigens is het zo met dat je met oudere VIA chipsets problemen kan krijgen met latency. VIA welke dus alleen AMD ondersteund. VIA KT133, en VIA KT133A o.a.

Dit komt door dat de heren VIA een design fout hebben gemaakt in de VIA chipset welke ze later pas hebben toegeven, de basterds. De fout bestond uit een niet oplosbaar timing probleem. De designfout was zo erg dat bepaalde clock cycles niet af konden worden gemaakt waardoor er dus problemen onstonden met timing of instructies naar de processor en/of het geheugen. Nu is dit met WORD niet zo erg maar wel met audio e.d. De nieuwere VIA chipsets zijn beter maar ik koop geen VIA chipsets meer, vertrouw het niet meer.

Probeer ook dat je audio kaart maar op 1 IRQ nummer komt te staan b.v. IRQ 9, zonder dat ie geshared word door een netwerkkaart of iets anders tegelijk.

Succes.

Duidelijk verhaal. Thanx.

Ik heb alleen geen idee wat dat VIA is wat je bedoelt en of ik dat ook heb?? :confused:

Dat kun je aan je moederboard boekje zien :) of het typenr opzoeken op de site van de fabrikant natuurlijk.

Waarschijnlijk heb je een VIA chipset of een SIS chipset, misschien een NVidia.

helaas nu ff haast, maar ik ga het morgen ff nakijken. Thanx

Ik hoop dat ik er achter kom want ik word gek van die meldingen

Ik had al een tijd het zelfde probleem, maar nu ik de buffergroote groter heb gemaakt loopt alles goed.

ik zit nu op mijn werk, maar ik ga het vanavond ff proberen! Thanx for the tip

OK, ik heb ff gekeken en bij mijn audio drivers (1 en 2) heb ik het volgende zien staan:

process buffer range (LARGE)
en Larger Disk Buffer is aangevinkt

Asio Buffer Delay In 0 Out 0
Max I/O Strreams in MAX Out MAX

Lijkt mij dat dit toch wel goed staat?

Daar vind je een knop Control Panel, daarmee kom je bij de buffer instellingen.

ja ik vond idd twee keer een control panel knop
bij audio diver 1 kon ik die niet aanklikken, maar bij 2 (waar ook mijn M Audio Delta zichtbaar is) kon dat wel

Ik heb geprobeerd die DMA Buffer Size van 512 samples te vergroten. Maar dit lukt niet, past zich automatisch weer aan naar 512
:confused:

Origineel geplaatst door Chazz
hansbakker was het ! Sorry naar alle hansbakkers :)

geaccepteerd!!

wat nogal belangrijk is is de snelheid van je RAM geheugen, aangezien audio realtime is...zeker in logic (wegschrijven is en blijft een probleem)

wat ik vaak doe is tussendoor audio mixes maken van een zware plugin als de superwave performer..kan er met moeite 2 draaien...

maar in de studio waar ik produceer heb ik er RAMDAC in zitten.....das 800mhz en zelfs daar wil ie geregeld simpelweg NIET....

regelmatig wegschrijven dus!

Hallo,

Ik moet me eigenlijk nog eerst even voorstellen maar hier wil ik al wel even op ingaan want volgens mij is het niet alleen een audio probleem maar doet het verschijnsel zich ook voor bij Audio instruments??
Ik heb dit probleem ook al wel een tijdje maar heb het helaas nog niet kunnen verhelpen:confused:

Ik ben echt benieuwd of en hoe het je gaat lukken chazz want dan ben ik ook een blij man:D

Ik zal me nu eerst even voorstellen zoals het eigenlijk hoort met een aparte thread.

Succes ermee

Het probleem ligt eigenlijk ALLEEN MAAR bij de audio instruments...

check maar eens je system performance onder audio (dus naast file,edit), dan zie je wat je audio i/o is en wat de instruments kosten...daarom werkt het tussentijds wegschrijven zo fijn :)

Nou na de schrik bijgekomen toch even weer een reactie.

Het klopt helemaal Hans wat je zei, nu al iets geleerd.

Wat het grappige is dat zodra ik Logic aan laat staan en even naar bijv. het Synthforum ga kijken ik gelijk die melding krijg in Logic dus het ligt denk ik ook aan mijn algehele processorkracht. Zal haast wel.

Nou goed, misschien dat er nog een wijze komt die ons kan bevrijden..

8o)

Ben bang van niet en dat ik een nieuwe pc moet kopen, of Apple eigenlijk.

Back