S1000 display

marce

Stamgast
Hello,

Heeft er hier iemand ervaring met het vervangen van een bijna uitgestorven Akai S1000 display.Ik heb zo eens rondgekeken op het net en kwam de naam "EL-FOLIEN".Daar zou ik volgens hun schrijven voor 29 eurotjes (zonder verzendingskosten bij gerekend) geholpen zijn.Ik moet dan zelf de S1000 opendoen en het folie plaatsen.Bij mijn lokale muziekhandel zouden ze voor 190 euro een volledig nieuwe display plaatsen.Waar ben ik nu best mee :confused: .
Mijn display reageerd alleen nog een beetje als ik aan de contrast knop draai.Verder is hij zo goed als niet meer leesbaar.
Ik weet ook wel dat een S1000 niet zo veel meer kost op de tweedehands markt , maar als ik hem niet laat maken of zelf maak , is hij ten dode opgeschreven.En dat vind ik nu zonde.
Heeft hier iemand op dit forum ervaring met zo een folietje ???

Met vriendelijke groeten,

marcE

ps- hier de website van dat Folietje
http://www.midi-rakete.de/ger/elfolie.htm

Die el folie is anders niets meer dan een vervanging van de achtergrondverlichting. Maar je zegt dat je display steeds slechter leesbaar is dus ik vraag me af of dat aan die achtergrondverlichting licht en niet gewoon aan het display zelf.

Thanks voor de vlugge reactie.Ik ben toch nogaltijd aan het twijfelen of ik de ganse display moet vervangen of alleen maar de folie.Zoals ik al zei , is er wel nog een beetje zichtbaar licht op de achtergrond.Als ik aan de contrast knop draai , komt er een beetje meer licht bij maar is de display nogaltijd niet duidelijk leesbaar.Dus , met contrast knop dicht is alles donker(wat normaal is) en met de contrast knop helemaal open is er maar een beetje licht bijgekomen en is de display nog altijd niet duidelijk leesbaar.Wie heeft hier op dit forum het zelfde meegemaakt en heeft dit kunnen oplossen door een nieuw folie te plaatsen.
Nogmaals , dank voor de vlugge reactie's.

marcE

:confused: :confused:

:halleluja :halleluja

Origineel geplaatst door mono-poly
FOLIE KOPEN

Inderdaad, je hoeft alleen maar het folie te vervangen. Dus bestel zo'n folietje bij Backlight UK of MIDI-Rakete (met beide heb ik goede ervaringen) en zet 'm er vervolgens op deze manier in: https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=9481

Binnenkort zal ik een stukje schrijven hoe je met een schakelaar de backlight aan en uit kan zetten om zo de levensduur van de folie te verlengen.

Ok vrienden,

Jullie hebben me overtuugd. Ik ga zo een folietje bestellen.
Thanks voor de reactie.

marcE

:mega: :mega: :mega: :mega:

:doei:

Idd gewoon doen!
Als ik jou zo hoor werkt de display wel naar behoren, maar is de back-light (EL-FOIL) aan vervanging toe.
Is echt zo gefixd.

maar stel je nu eens voor ik heb er een display in en dat kan ik niet lezen... Maar wil nu eens wat aparts... wil eens een ROOD lcd display erin hebben. ALs ik die blauwe folie vervang met rood word hij paars... Hoe kan ik hem nu echt perfect rood krijgen dus dat ik eens een rood lcd in me rack heb (eens wa anders tusse al da groen en geel met wat blauw) en enig idee waar ik rood vandaan haal?

Hey Slipper, je haalt 2 dingen door elkaar.
Je hebt idd het lcd...dit is de werkelijke display, én
je hebt de El-foil, zeg maar de back-light.

Nu kan je de El-foil in verschillende kleuren
krijgen, en deze bepaalt dan de kleur van de
display.

Simpel gezegd is het gewoon een gekleurd lampje
(maar dan als een platte folie) achter het lcd display.

Attachments

• bl.jpg
    bl.jpg
    61,5 KB · Bekeken: 103
Origineel geplaatst door mikemix
Hey Slipper, je haalt 2 dingen door elkaar.
Je hebt idd het lcd...dit is de werkelijke display, én
je hebt de El-foil, zeg maar de back-light.

Nu kan je de El-foil in verschillende kleuren
krijgen, en deze bepaalt dan de kleur van de
display.

Simpel gezegd is het gewoon een gekleurd lampje
(maar dan als een platte folie) achter het lcd display.

als je een bloedrood el foil er achter plaatst waarom krijg je dan toch paars beeld? ;) hmm omdat het LCD zelf blauw is? owja ;)

Origineel geplaatst door Slipperman
maar stel je nu eens voor ik heb er een display in en dat kan ik niet lezen... Maar wil nu eens wat aparts... wil eens een ROOD lcd display erin hebben. ALs ik die blauwe folie vervang met rood word hij paars... Hoe kan ik hem nu echt perfect rood krijgen dus dat ik eens een rood lcd in me rack heb (eens wa anders tusse al da groen en geel met wat blauw) en enig idee waar ik rood vandaan haal?

Daarvoor zul je ergens een nieuw LCD met 240x640 pixels vandaan moeten halen zonder filter of met een rood filter. Het lijkt me geen goedkoop geintje, als je al ergens zo'n display kunt vinden. Misschien dat je het blauwe filter uit een bestaand S-1x00 LCD kan slopen. :confused: Ik zou het display gewoon blauw laten, dat bespaart je een hoop geklooi. ;)

Origineel geplaatst door Boemtsjak
Daarvoor zul je ergens een nieuw LCD met 240x640 pixels vandaan moeten halen zonder filter of met een rood filter. Het lijkt me geen goedkoop geintje, als je al ergens zo'n display kunt vinden. Misschien dat je het blauwe filter uit een bestaand S-1x00 LCD kan slopen. :confused: Ik zou het display gewoon blauw laten, dat bespaart je een hoop geklooi. ;)

jammer leek me wel vet rode LCD in me akai ;)

als je een bloedrood el foil er achter plaatst waarom krijg je dan toch paars beeld? ;) hmm omdat het LCD zelf blauw is? owja ;)

Gotcha!!!!

jammer leek me wel vet rode LCD in me akai ;)

Op zich moet het wel lukken, en niet al te ingewikkeld....
je kan idd een rode El-foil scoren, of idd rood filter tussen plaatsen.

Back