Geluid wegfilteren

sander

_
Ik heb dus een nummer met een paar geluidjes erin die niet mooi zijn.
Nu heb ik hier ergens in de archieven gelezen over iemand die dmv een noise reduce programma/plugin
een losse sample van het geluidje inlaad en vervolgens dat geluid uit je nummer kan wegfilteren, of in iedergeval
ietsje minder hoorbaar.

Met welk free/share-ware programma kan ik dat doen?

het kan in ieder geval met CoolEdit, maar of dat in shareware/freeware formaat te verkrijgen is weet ik niet.

aha ok thanks. Zullen we vanavond ff checkken.
Iemand anders nog aanraders? Het liefts een plugin voor soundforge of een standalone programma.

Heeft iemand nog een shareware copy van Cooledit. Dat programma bestaat nu namelijk niet meer als Cooledit.

Of een ander programma die het kan.
Moet het met soundforge ook niet kunnen ofzo?

*ahem* waarom gebruik je uberhaupt nog al die mooie analoogjes als je je track door het meest ranzige digitale effect ooit gooit? Dit lijkt meer het script voor het soort horrorfilm waar je de hele tijd zit te denken "nee domme doos waarom ga je daar nou ook naar binnen?!?!".

Enfin, je kunt het met Cool Edit Pro / Adobe Audition doen, je selecteert een stukje waar je alleen het geluid hoort wat je weg wilt hebben, dan zorg je er voor dat je met de noise reduction "load noise profile from selection" of iets in die trant doet, dan selecteer je die hele wav, en dan noise reduct je die. Als je het persee wit.

Origineel geplaatst door bikkel
*ahem* waarom gebruik je uberhaupt nog al die mooie analoogjes als je je track door het meest ranzige digitale effect ooit gooit? Dit lijkt meer het script voor het soort horrorfilm waar je de hele tijd zit te denken "nee domme doos waarom ga je daar nou ook naar binnen?!?!".

Enfin, je kunt het met Cool Edit Pro / Adobe Audition doen, je selecteert een stukje waar je alleen het geluid hoort wat je weg wilt hebben, dan zorg je er voor dat je met de noise reduction "load noise profile from selection" of iets in die trant doet, dan selecteer je die hele wav, en dan noise reduct je die. Als je het persee wit.

ow ok, ik wilde het alleen op een paar stukkies doen. Misschiemn dat ik nog maar eens even met een 20 bands EQ moet priberen.

Origineel geplaatst door sander
ow ok, ik wilde het alleen op een paar stukkies doen. Misschiemn dat ik nog maar eens even met een 20 bands EQ moet priberen.

Zelfde idee eigenlijk he, die noise filter eq'd gewoon alle frequenties die hij meet naar gelang het volume naar beneden.

Back