Ervaringen met Drumcomputers

Machinedrum user

Machinedrum user

Ik heb zelf een Boss DR 202 groove en vind deze drumcomputer zeer mager vergeleken bij een machinedrum..maar heb wel de 909 hihats gebruikt en cymbals uit de Boss DR 202...in combinatie met de machinedrum en dan wil het wel lekker gaan swingen..

Maar voor iedereen die de machinedrum nog niet heeft uitgeprobeerd ik vind zelf dat het een hele vette bak is alles is controlebaar en de geluiden zijn super...

Maar m'n machinedrum moet ik terug brengen want m'n outputs zijn naar de klote of in iedergeval 2 van m'n 6 outputs..:okdan:

Origineel geplaatst door Zoidsity(take2)
MC-505: Heeft leuke drumkits die errug ZIEKE sounds kan voortbrengen m.b.v. EFX inside.
RS7000: -zie MC-505-
Offtopic: Meesterlijk! :yamaha:

ER1 is de favoriet hiero. Prettig te bedienen stepseq. Als je de geluiden beu bent, moet je of wat creatiever programmeren ;) of je gooit hem door externe fx/filters. ER1 door sherman, da's pas leuk!

oh, ja drumstation heb ik ook gehad. Ik mis hem nog steeds niet.....

MC-505: Heeft leuke drumkits die errug ZIEKE sounds kan voortbrengen m.b.v. EFX inside.
RS7000: -zie MC-505-

de RS7000, daar ben ik het helemaal mee eens; de mc505..... begrijp me niet verkeerd, echt geen slechte bak hoor (juist door de goede 808 maar vooral 909 geluiden), maar errug ziek.. dat gaat me wel erg ver, ik vind dat er best weinig effecten beschikbaar zijn en niet echt bijzondere parameters voor de effecten. Maar een prima machine om als drumcomputer te kunnen gebruiken, eerlijk is eerlijk.

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Hij is leuk he!

Maar welke heb jij geleend? De digital ClapTrap of de analoge....

Ik heb eigenlijk géén idee. Digital? Degene van wie ik hem te leen had, had een paar modules van de SDS5 gekocht, toen hij net uit was. Kort daarop ook deze Claptrap. Volgens mij moet dat dan toch analoog zijn, toch?
Whatever, hij klinkt te gek!

Origineel geplaatst door djrazor
de RS7000, daar ben ik het helemaal mee eens; de mc505..... begrijp me niet verkeerd, echt geen slechte bak hoor (juist door de goede 808 maar vooral 909 geluiden), maar errug ziek.. dat gaat me wel erg ver, ik vind dat er best weinig effecten beschikbaar zijn en niet echt bijzondere parameters voor de effecten. Maar een prima machine om als drumcomputer te kunnen gebruiken, eerlijk is eerlijk.

Ik heb er TOCH zieke geluiden uit getoverd..:D
Maar goed, ik heb misschien een andere opvatting over "ziek". ;)

Ik heb er TOCH zieke geluiden uit getoverd..:D
Maar goed, ik heb misschien een andere opvatting over "ziek". ;)

Zoiets als: pak een hardcore bassdrum, gooi er flink wat resonantie overheen, pak distortion of overdrive als efx en draaien aan die cutoff? ben best benieuwd wat voor zieks je eruit getrokken hebt, kun je het niet ff online zetten? ;)

simmons digital claptrap: superlekkere claps, vooral met de variatieknop aan. ik gebruik 'm regelmatig en dan schuif ik de claptrap net een een paar miliseconden voor de snare.

tr 626: ooit in combi met enkel een 909 een plaat mee gemaakt. gaat lekker klinken als je de drums naar beneden pitched. dan komt het rauwe randje tevoorschijn.

tr 808: ooit van bc boy van king bee te leen gehad. superlekker om mee te spelen, klinkt als een klok...wat kan ik er nog meer over zeggen...helaas vind ik hem niet bruikbaar voor mijn muziek.

tr 909: claps en snare op elkaar geeft een lekker soort flange. de kick in onze 909 klinkt echter niet lekker. :erm:

oberheim dx: oldskool hiphop sounds. hi hatje van alcatraz - give me luv. snare is instant run dmc. kick klinkt als een nat stuk karton.

roland r8: veel plaatjes mee gemaakt icm met 808 en 909 card. er was 1 geluid, surfhuppeldepup ofzo, die klonk ongeveer een kwartier door, dus dat was balen als je die per ongeluk aanzette. :stupid
909 hats super, midi timing van dat ding was minder...ik zette de tracks van de r8 altijd iets terug.

novation drumstation: dat ding gaat altijd stuk, te laag uitgangsniveau, duffe kick, kleine knopjes.

jomox: ik voel 'm niet...weer teruggebracht.

alesis hr nogwat: leuke hihats voor het shelterhouse gevoel. klep waar stof in gaat zitten.

machinedrum: binnenkort?

TR 505 vond ik geinig maar nooit echt gebruikt
TR 606 vooral leuk met low tom en bd
TR 808 zwaar oke'
TR 909 goeie TR met midi vooral dubbel accent :P
R 8 MK 2 veel plezier aan gehad
Drum station V 2 heeft een paar min puntjes maar vind ik verder best oke
--------------------------------------------------------------
ook wel geklooit met
R 70 best oke
SR 16 leuk als module

Origineel geplaatst door 6 trak
BOSS DR-550
BOSS DR-660
KORG DDD-1
KORG DDM-110
ROLAND MC-303
ROLAND R-5
ROLAND TR-505
ROLAND TR-626
ROLAND TR-707
ROLAND TR-727
SIEL MDP-40

en ? wat zijn jouw ervaringen ? zo heb je een beetje een loze post

Alesis DM-5 Leuk samplebakkie maar ook niet meer dan dat vond hem zelf niet zo denderend maar kon er voor een mooi prijsje aan komen en ook weer voor hetzelfde mooie prijsje verkocht..

Alesis HR-16 Ook weer een samplebakkie maar toch heeft dit beestje iets..had ik toen ik nog maar 1 midipoort had en ik moest daisychainen waardoor de (door mij) veelgebruikte clap net wat milliseconden vertraging had en daardoor toch lekker apart klonk (ook de bassdrum en snaredrum ach ja alle soundjes hadden wel wat)

Korg ER-1 Zeer leuk drumsynthje met dito sequenser, leuk voor weirde bliepjes enzo moet zeggen dat ik hier persoonlijk gecharmeerd van was en 1 van de weinige drumsynthjes die me echt aantrok door een soort eigen(wijs) geluid

Waldorf Attack VSTi Denk dat ik deze wel mag vergelijken met de Hardwarevariant...klinkt ook lekker weird maar ja ik had de VSTi versie misschien dat er ooit als ik er voor een heeeeeeel zachte prijs aan kan komen er 1 terugkomt...maar eerst freak ik me helemaal ziek met m'n Nord Modular

Roland R-8Leuk bakkie met leuke sequenser maar net als wat Dobre zei zit er 1 zo'n verschrikkelijk geluidje in wat lang doorklinkt dus wat het eerste wat ik deed dat volume van dat geluid naar beneden schroeven..
Klanken vond ik leuk en hadden wel wat maar toch was het de manier van sequensen die me aantrok...tot ik in aanraking kwam met een MPC

Akai MPC-2000 XL Mag misschien niet als drummachine gerekend worden maar voor het geval dat wil ik hem toch wel ff melden...Is een retevet apparaat en je hebt binnen No-Time een supergroove ook vind ik dat hij wat extra's geeft aan de gesamplede/ingeladen sounds.De sequenser is subliem en zo strak als het maar zijn kan.

Wat ik nog wel wil toevoegen is dat je uit de meestte synths (analoog of VA maakt niet uit) nog altijd de leukste drumsounds haalt (vind ik)
Ga maar eens ff met een Korg MS-10 spelen of een Nord Modular daar krijg je de meest bruutste kicks,blips,blops en andere dingen uit maarrrrr dan moet je wel ff proggen en dat wil niet iedereen..
Voor mensen met een Nord (Micro) Modular heb ik nog wel een hele leuke patch met een soort van ''Dance'' kick

Attachments

• technokick.pch
    1 KB · Bekeken: 81
En hier hoor je de Nord Modular kick in actie voor diegene die geen Nord (Micro) Modular hebben...

(MC-303: speelgoed groovebox, mn allereerste hardware speeltje geleend van een vriend, misschien zou ik er nu veel meer kunnen uithalen dan toen, prehistorische interface)

(quasimidi rave-o-lution 309: best vette groover, 3 bass synths(!), LFO's, veel knoppen, prehistorische interface)

novation drumstation v1: vond ik zeer weinig inspirerend, en nu ik een echte 909 heb is het verschil toch wel heel duidelijk, drumstation is veel te clean, 909 is rauw en vuil, prehistorische interface

jomox x-base09: kick is bruut, maar wie heeft nu genoeg aan 3 noot polyfoon?, (vreselijke) prehistorische interface

roland TR-909: rauw en vuil, moet er de ziel uit compressen om diepe bass te krijgen (had k helemaal niet verwacht), toms zijn voor mij het allerleukste, hats en snares zijn die overbekende en o zo lekkere crispy sounds, maar ik zou m zo in t water gooien om mn machinedrum te redden, prehistorische interface (is ook prehistorisch natuurlijk)

elektron machinedrum: het summum van alles wat in deze draad opgenoemd is, eindelijk een drumCOMPUTER die z'n computer echt gebruikt en de voordelen van een digitale interface goed benut, gebruiksvriendelijkste drummer ooit, vette sound met massa's (modulatie) parameters die van klassiek tot helemaal gefreakt gaan, absolute top

oke dan zal ik de sp1200 wel doen

harder kicks bestaan niet !!!!
zelfs eens tr909 klinkt nog vetter uit de sp dan origineel

de eigen sounds vind ik niet echt spectaculair
pitchen e.d. doe ik niet met die bak

seq is wel oke maar shuffle kennen ze geloof ik niet bij emu
maar gewoon recht toer recht aan klinkt al prima

Ik kan het niet vaak genoeg zeggen:

Een Amiga met Octamed: De grungiest meanest rawest en meest sneerpende drummachine op aarde!

Kicked een echte 909 naar het hiernamaals!

Casio RZ1!!! Work that Work That MF...Work that Work that MF...Kd Kd Kdddddddkdkdkdkdkdkddkdkdkrrrrk!!!

EMU SP12 /1200 Niet zo goed als een Amiga met octamed :)...maar nog steeds een goede tweede!
De fingersnap is nog nooit geevenaard!

Oberheim DMX!!! How does it feel....pok chuk pokpokpokpokpok!!!

Sequential Circuits Drumtrax: Uberpunchey!!!

Origineel geplaatst door matt second
en ? wat zijn jouw ervaringen ? zo heb je een beetje een loze post
slechte, loike, goede en top ervaringen...

BOSS DR-550 **
BOSS DR-660 ****
KORG DDD-1 ***
KORG DDM-110 *
ROLAND MC-303 **
ROLAND R-5 ***
ROLAND TR-505 *
ROLAND TR-626 ***
ROLAND TR-707 ***
ROLAND TR-727 ***
SIEL MDP-40 *

zo beter ome matt?

Ik heb alleen een ER-1.. Daar ben ik erg tevreden mee.. Vooral met die vier synths om zelf je kicks e.d. mee te maken..
Nou wil ik er een drumcomputer bij zodat ik alleen de kick uit de er-1 kan laten komen en claps, hi-hats, snares e.d. uit de andere drumpjoeter laat komen.. Nou weet ik alleen niet of ik er nog een er-1 bij ga kopen of bijvoorbeeld een boss dr-*** of een roland apparaatje.. Hij moet niet teveel kosten..

Zijn er mensen die wat sampletjes willen posten van apparaten die geschikt zijn voor wat ik wil??
Dat zou ik erg relaxed vinden..

Alvast bedankt!

Groeten, Ivo..

Zelf gehad of nog steeds in m'n bezit :

Novation Drumstation : voor mensen met een krap budget de ideale 909/808 kloon met net genoeg tweak-mogelijkheden...wel te weinig geheugens voor je eigen drumkits....

Alesis DM 16 ( of zoiets ) : heel kort in mijn bezit geweest,zo snel mogelijk weer teruggebracht naar de winkel....dat zegt genoeg denk ik...

Roland TR-909 : wat een kutbak...en kut is lekker..;)

Elektron Machinedrum : vette bak....heel uitgebreid en ligt lekker in de mix...vooral in gebruik voor vreemde drums/percussie.....

niet gehad maar wel mee gespeeld/geleend :

Yamaha RY30 : leuke bak,veel edit mogelijkheden...klinkt alleen als een natte dweil...

Roland R 70 : wat ik me kan herinneren is dat ie goed klonk en lekker in nummers te gebruiken was...is helaas lang geleden dat ik er mee gespeeld heb...

Roland 808 : als ik er 1 met midi tegenkom,koop ik 'm....zegt ook wel weer genoeg...

Casio RZ-1 : lachen....wat een vette hihats zeg....wie heeft er nog 1 voor mij staan ?

Back