Ervaringen met Drumcomputers

De ADD TWO van Dynacord. Beetje moeilijk te editten, maar heeft een super goede sound.
Gebruik hem niet veel. Ben wel van plan eens een keer wat padjes aan te schaffen, want hij heeft 8 trigger inputs.

Nah...mijn ervaringen

Nah...mijn ervaringen

in numerieke volgorde:

Syncussion DRM-1: Super analoge drumbak die helaas de neiging heeft zichzelf te oversturen, maar aan de andere kant kun je daar ook supercoole effecten mee berijken... gooi em door een lekkere lompe distortion (Shark oid) en dan een of ander gilgeluid uit de 'multi' weg laten drukken door een kick...GengWHeeeeGengweheeee VETTT. Ding heeft 3 mooie toms/kicks, een 'multi', een snare, mooie hihats en een vette clap. De cymbal vinnink niet zo geweldig. Helaas niet te programmeren, maar 81 draaiknoppen maakt een hoop goed :halleluja Geen interne sequencer, maar daar is een tr505 weer ideaal voor.

Roland MC-303...speelgoed
Roland MC-505... pro speelgoed. Hartstikke leuk...als backline. Redelijk mooi geluid maar die grooveboxbediening vinnik niet iedeaal. Welke SUKKEL heeft sowiso bedacht dat je niet over kan schakelen tussen play/write mode terwijl je play staat ? Dit probleem heeft 90% van de drumcomputers last van en ik snap niet waarom.
Roland TR-505... Geweldige step-sequencer (2 rijen van 8 knoppen heeft iets ideaals voor live je patronen programmeren) of midiklok. De geluiden heb ik nog nooit beluisterd
Korg KR-55... Ritmebox met vaste patterns, maar die zijn iig wel vet. De geluiden zijn ook heerlijk retro en gammel. Superbakkie! ook vanwege de fill/break knop. Zonder al te veel moeite is er een dinsync op te modden.
Roland TR-606... Deze bak kan dus wel overschakelen tussen play/write mode. Geweldige geluiden...mn 1e liefde.
Roland TR-707... Vette geluiden, superbakje... jammer van de bugs in de software en het niet overschakelen tussen play/write
Roland TR-727... Hetzelfde...maracas zijn da shit!
Roland CR-8000...Zwaar rockende retrobak... ook weer zo'n pattern fill/break opzet en dat vind ik tof. Bediening is eenvoudig en duidelijk (als je knoppen niet gaar zijn) geluiden zijn cool vooral de clap (tjatjada!)
Roland TR-808... Droombak qua geluiden... die fill/break knop ROCKT, bediening superdeluxe...hier ga ik nog voor sparen...mijn grote liefde.
Jomox Xbase 09.. Koele bak, leuke geluiden, vooral als door fx heen gehaalt, alleen die jomox die ik ken heeft last van enorm gare knoppen en dat vind ik een groot minpunt
Roland TR-909... Overrated. Bedining is zwaar ok maar ik vind em te uitgemolken en standaard.
Simmons ??? <- stuk voor stuk vette bakjes, heerlijk voor de knoppefreak
Machinedrum... wil ik hebben... mijn toekomstige liefde zeg maar. Hie hebbik ook nog geen $$$ voor en hij kost ook een parttij $$$. Paar keer mee gespeeld en zwaar onder de indruk

Damn ik moet naar huis) Da was mijn 2ct... helaas ken ik alleen de bekende bakken maar ik hoop toch iets nieuws verteld te hebben. :okdan: Zenn

Syncussion DRM-1: Super analoge drumbak die helaas de neiging heeft zichzelf te oversturen, maar aan de andere kant kun je daar ook supercoole effecten mee berijken... gooi em door een lekkere lompe distortion (Shark oid) en dan een of ander gilgeluid uit de 'multi' weg laten drukken door een kick...GengWHeeeeGengweheeee VETTT. Ding heeft 3 mooie toms/kicks, een 'multi', een snare, mooie hihats en een vette clap. De cymbal vinnink niet zo geweldig. Helaas niet te programmeren, maar 81 draaiknoppen maakt een hoop goed Geen interne sequencer, maar daar is een tr505 weer ideaal voor.

Volgens mij is dit dezelfde als de Vermona DRM-1 MKII en de MAM DRM-1?

Yep volgens mij heb je gelijk :biertje:

Extra notitie: volgens mij is het de DRM-I MK I die ik bedoel. De MK-][ schijnt minder last te hebben van het feit dat de geluiden elkaar weg kunnen drukken.

Het vage is dat Vermona in de DDR-tijd dus een DRM-1 had, wat meer een soort 808 zonder knoppen met stepsequencer was, en dat MAM / Syncussion alleen de MK I hadden, en de MK II alleen als Vermona lijkt verkocht te worden. Maar de stepsequencer wordt weer alleen onder MAM / Syncussion gemaakt bij de MK I maar die lijkt echt superzeldzaam te zijn.

Geen idee waarom het zo verwarrend moet allemaal.

arnomusicman

ik heb als eerste drum computer een r-70 human rhythm composer gehad, was wel ok

leuk qua rhythms en de kick en effecten, maar de hi-hats lieten te wensen en de kick was ook niet echt.

dus toch maar overgegaan naar een novation d station, klinkt toch ff beter. zeker de hi-hats, maar de r-70 heb ik daarentegen al een 5of6 jaar niet meer.

Maar de Jomox - AiR Base 99 is helemaal bizar, klinkt net zo als de tr's

Ik had een 909 maar die heb ik verkocht, had geld nodig destijds

drm1.jpg

MK-I is zwart-wit ipv ...eeeh...cyaan?

al iemand ervaring met een roland MC-09 phraselab

SYN0001964-000.jpg

als drumcompu? heeft paar soundbanks aan boord, zijnde van de 909 en 808 denk ik (typisch)
maar om hem nou echt als drumdoos te gebruiken?

nu ja, het kan altijd natuurlijk...

helaas, ik heb nog geen drumdoos, dus kan verder niets aan de thread toevoegen, al ben
ik er naar op zoek en vandaar op deze thread beland ;)

veel interessante info trouwens :okdan:

machinedrum/drumstation (verschillen)

Als ik zo alles lees komt machinedrum wel als een van de beste uit de bus
en als
2de de Novation drumstation v2
Mijn vraag is:
wat zijn de grote verschillen zijn
want ik zoek namelijk nog een goede drum computer ?

drumstation:
19" rack
goed koper quwa prijs

machinedrum:
IS NIET 19" rack
veel duurder in verglijking met drumstation

[de vraag of jullie dat willen aan vullen]
(thx ik heb namelijk geen ervaring met die 2 maar ga zeker nog ze allebij uitproberen wat voor mij het beste is)

maar ik heb zelf nog een paar vragen
waar staat v2 voor bij de drumstation
want ik zag ook een keer v1 en v1.2 staan ik denk zelf versie van het apparaat is
ik weet niet zeker maar kan zijn dat zo is
graag even het goede anwoord (thx van waar voor dat staat)

GR. Havelock

V1 etc. Staat voor de software versie van de drumstation. De nieuwe is beter. Heb je de oude dan kun je alleen maar de nieuwe versie krijgen bij novation zelf (op een eprom) aangezien deze niet via midi te updaten valt.

Verder zou ik vrolijk verder sparen voor een machinedrum. Ik heb ze alletwee (gehad) en de machinedrum doet een drumstation verbleken. De drumstation is wel interessant als je alleen geĂŻnteresseerd bent in 909/808 geluiden (al zijn de meningen over de kwaliteit van de emulatie verdeeld). De MD gaat veel verder en is meer synth (veel meer parameters om in te stellen). Daarnaast heeft de MD een effectensectie, iets van een drumstation niet heeft (heeft alleen een distortion die in 15 stappen is in te stellen) en een fantastische sequencer die ook te gebruiken valt om externe midi-apparatuur aan te sturen.

tot zover:W

Origineel geplaatst door Havelock
machinedrum/drumstation (verschillen)

Als ik zo alles lees komt machinedrum wel als een van de beste uit de bus
en als
2de de Novation drumstation v2
Mijn vraag is:
wat zijn de grote verschillen zijn
want ik zoek namelijk nog een goede drum computer ?

...

ga nu alsjeblieft geen machinedrum en drumstation vergelijken... drumstation is een drum MODULE die in je rack gaat hangen tussen andere zooi, machinedrum is een tabletop drum SEQUENCER die het hart van je setup kan zijn. als je enkel een triggerbak wil, dan is de machinedrum weggegooid geld en moet je de drumstation halen. wil je een zeer uitgebreide drumSYNTH met sequencer waar je stil van wordt, dan moet je de machinedrum halen. dan wordt je gelukkig, neem het van me aan!

ik heb ook een drumstation gehad, vond m zeer weinig inspirerend

drm-1 rockt hard...ik stuur m aan met midi via cubase of programeer m via een sync lopende ry30...

patterns maken on the fly......instant bruutness

Airbase

Airbase

Luitjes,

Ik lees hier en daar dat de jomox niet realtime te editen is.

Jullie gaan me toch niet vertellen dat ik vanuit een sequencer niet de sounds uit dat bakkie via midi-cc kan tweaken?

avs

Re: Airbase

Re: Airbase

Origineel geplaatst door avs
Luitjes,

Ik lees hier en daar dat de jomox niet realtime te editen is.

Jullie gaan me toch niet vertellen dat ik vanuit een sequencer niet de sounds uit dat bakkie via midi-cc kan tweaken?

avs

Volgens mij moet je dat doen via sys sex maar het is wel mogelijk

Re: Re: Airbase

Re: Re: Airbase

Origineel geplaatst door Blinx
Volgens mij moet je dat doen via sys sex maar het is wel mogelijk

Wil dat zeggen dat je het nooit gebruikt?

Wat vind jij als owner van zo'n beestje van de kwaliteit en gebruikersvriendelijkheid?

Groet,
AVS

de kwaliteit van de edit potmeter is wat minder en het editten moet je ff doorkrijgen, maar voor de rest is het een superbak. Het enige wat ik echt mis aan deze bak zijn knoppen. Ik heb de parameters nog niet vanuit mijn sequencer aangestuurd ook nog niet echt nodig gehad.

Thnx, nu nog een op de kop tikken...:stupid

Heb ik eindelijk cash van onze grote vriende de belastingdienst gekregen...ken ik er geneen vinden binnen een redelijke straal vanaf mijn woonplaats...

:)

Back