Dj-70

gijs

.
Ga binnenkort een sampler aanschaffen en nu heb ik in een zaak een nieuwe DJ-70 MKII gezien voor 600€. Wat vinden jullie: is dit nog de moeite waard, of koop ik dan een té achterhaald model. Let wel ook even op de prijs, die valt natuurlijk mee....

Mijn DJ-70 MKII 2 jaar geleden voor €350 verkocht inclusief SCSI-ZIP, dus die prijs is niet zo top als je zou denken. Bedenk ook dat een DJ-70 MKII al redelijk oud is, heet die verkopende zaak toevallig Huigens? :D

De sampler is best leuk maar ik vond 'm absoluut niet gebruiksvriendelijk, ook het feit dat je al je gegevens opnieuw moet laden als ie uit is geweest vond ik bloediritant. De SP-808 is in vergelijk een veel beter produkt van Roland geweest op sample gebied en die kost ook geen drol meer.

Mijn persoonlijke mening: ik vind 'm het geld niet (meer) waard.

die prijs mogen ze wel in 2-en of in 3-en hakken....die is namelijk compleet niet realistisch.
Voor de helft van het geld heb je een veel modernere sampler.

Dan heb je wel het keyboard wat Mike Patton gebruikt bij Tomahawk en Fantomas.

De prijs voor de DJ-70 is veel te hoog, hiervoor kan je tweedehands een stuk betere sampler kopen en nog geld
over houden ook.

Het ligt er maar net aan wat je wilt gaan doen, het is nml wel een leuk speleding :D

Origineel geplaatst door Cornerman
Het ligt er maar net aan wat je wilt gaan doen, het is nml wel een leuk speleding :D
speleding incl. JD-800 engine idd... (excl. de interne fx dan maar dat heeft ook nix met de synthese te maken nutuulk)

@Zhanox:
ik heb zelf ooit eens een complete drumkit na-gesyntheseerd (totaal 32 kb's gebruikt)
r-ohz.gif
Save Target As
voor additionele info, zie deze thread...

voor de snelle verwende high tech jochies onder ons (die niet 1,2,3 een geluid kunnen fabrieken) is de DJ-70 niet wat idd...

Laatst gewijzigd:
Nieuwe DJ-70 ?
Die worden al lang niet meer gemaakt.
Voor 600 euro heb je een betere sampler dan een DJ70
Idd is de prijs ook veel te hoog.

de eerste release van de DJ-70 was ergens in 1992 ofzo volgens mij... meer dan 10 jaar alweer... jeuz...
fl 1320,- is ook veulste duur... als het nou 600 gulden was... (voor een splitternieuw uitziende MK-II) a la...!

neeee heeeee siiiiiixxxxxx... we... hebben....nu....de....euuuu...roooow....

hij is echt nieuw, bij staffhorst in utreg voor 600 eurootjes. denk dat ik voor heel wat minder een keurige 2ehands sampler zal kopen...

dat weet ik wel zeker.
600 is echt te veel, ook al is hij in nieuwstaat, hij is toch 10 jaar oud.

400 eypo is een mooie prijs, kijk wel ff of er geheugen in zit. Die bankjes die daar in horen koop je niet meer op elke straathoek.

Neem ook de tijd om de handleiding door te nemen.

@ 6trak, die menustruktuur kan je gewoon niet leuk vinden, als ik het vergelijk met de S3200 van Akai (wel een high end apparaat) dan is de opzet van Roland echt bagger. Dat heeft IMO meer te maken met gebruiksvriendelijkheid dan er geen geluid uit kunnen toveren.

De filters van Roland zijn verreweg beter dan die van Akai, maar da's dan ook alles. Maar ik zou gewoon ergens (op het forum) een S3000xl o.i.d. oppikken voor 400 euro (vaak incl. zip-drive). Ben je klaar!

Over de menu structuur: die van Roland is ook overzichtelijker vind ik, maar het is maar wat je gewend bent. Gewoon zeer verschillend.

Voor de snelle beslisser.

AKAI CD3000xl(interne cd-rom ingebouwd)

opties.

- EB16FX.
- Flashroms.
- 32MB Full.
- 10 outs.
- digi in/out.

Noem maar op + compleet!

Voor 525euro mag je hem van me overnemen zhanox heb je direct een complete en mooie sampler
;)

Origineel geplaatst door The Q
@ 6trak, die menustruktuur kan je gewoon niet leuk vinden
vind het geen probleem... kwestie van ff doorhebben en precies weten waar je naartoe wilt en wat het dan doet met je geluid... en dat gaat mij prima af... dus
verder is het ook zeer handig dat het een keyboard sampler combi is... dus gewoon knoeien met het beestje en de rest van je gear lekker uit laten staan... de DJ-70 word door velen wel wat zwaar onderschat mag ik toch wel stellen...

Back