Gabber en Agressie/Racisme ...waarom ?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Origineel geplaatst door C-Code
Jij leest volgens mij ook alleen maar wat je wil lezen, maar goed.......Ruffneck heeft geen RnB gemaakt ....maar DnB oftewel Drum & Bass....zie zijn site http://www.ruff-teck.nl maar eens.

Oeps... lettertje verkeerd. Nou sorry edelachtbare.

Maar goed, bedankt voor de info (vandaar dat ik de vraag ook stelde)... ga ik effe checken.

Origineel geplaatst door D-mike-E
Ah! Nu komt de aap uit de mouw. We halen alle kennis uit de oh zo betrouwbare media! Nou, dan kan ik nog een heel lang betoog houden over allerlei misvattingen op welk gebied dan ook.

Er zal heus wel iets van waarhied in het verhaal zitten, echter is dit dan zo opgeklopt dat het interessant wordt. Want de waarheid is natuurlijk nooit negatief genoeg. Een goed verlopen feest is niet interessant. Kale koppen worden standaard vergeleken met rechtse skinheads.

Hé Mike, worden er argumenten aangereikt haal je ze weer onderuit! In dat artikel van Kafka wordt juist steeds opnieuw gezegd dat er een paar nazigabbers zijn die het voor de rest verpesten, en dat hardcore an sich helemaal niks met racisme te maken heeft, dat organisatoren maatregelen nemen om het helemaal weg te houden van feesten en dat de overgrote meerderheid van gabbers helemaal niks met extreem rechtse pulp te maken wil hebben. Ben je het daarmee oneens dan?

(ik zou Kafka ook niet zo maar onderuitschoppen als deel uitmakende van 'de media' (Kafka is geen krant of zo, het is een anti-racisme-organisatie!) en op één hoop schuiven met zoiets als een artikel uit Revu ( :r ), maar dat terzijde)

En mijn bescheiden bijdrage over hoe moeilijk muziek is:
Er bestaat geen simpele muziek. Zodra het ontzettend gemakkelijk wordt om iets te maken, dan wordt dát het gemiddelde en moet je weer meer brengen om daar bovenuit te komen. Als het muzikale simpel en voor iedereen te doen is, dan komen er vanzelf meer eisen aan de technische kant, wil je boven het maaiveld uitsteken en succes hebben. Stel het is voor iedereen ontzettend simpel om een goede hardcorelead en -beat (gut, dat rijmt! :D ) te maken (wat je al zal tegenvallen), dan schieten gewoon de eisen omhoog. Dan eist een goede track voortaan ook een perfectie opbouw en productie van het nummer. En dan is het dus gewoon toch moeilijk. En zo gaat dat met alle muziekstromingen. Waar het ontzettend moeilijk is muzikaal iets te maken dat 'erbij' hoort, dan hoor je dat vaak af aan een veel mindere productie, keuze van de sounds of balans in de nummers (zie de symfonische rock, om mijn stokpaardje er even bij te halen 8) ).

En zo zijn we toch allemaal geluk en blijven we allemaal in onze waarde. :biertje:

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Cheimoon
Hé Mike, worden er argumenten aangereikt haal je ze weer onderuit! In dat artikel van Kafka wordt juist steeds opnieuw gezegd dat er een paar nazigabbers zijn die het voor de rest verpesten, en dat hardcore an sich helemaal niks met racisme te maken heeft, dat organisatoren maatregelen nemen om het helemaal weg te houden van feesten en dat de overgrote meerderheid van gabbers helemaal niks met extreem rechtse pulp te maken wil hebben. Ben je het daarmee oneens dan?

Als ze inderdaad geschreven hebben wat je zegt neem ik mijn woorden terug en betrap je mij op een vooroordeel. Maar dan nog blijf ik erbij dat politiek getinte organisaties moeten zich gewoon niet mengen in muziekstromen. Of ze nu links of rechts zijn maakt niets uit.

Muziek is om uit je dank te gaan, je te ontspannen of whatever. Niet iets om politiek draagvlak te creëeren. Ook niet door die linkse rakkers van Kafka.

Als ze inderdaad geschreven hebben wat je zegt neem ik mijn woorden terug en betrap je mij op een vooroordeel. Maar dan nog blijf ik erbij dat politiek getinte organisaties moeten zich gewoon niet mengen in muziekstromen. Of ze nu links of rechts zijn maakt niets uit.

Muziek is om uit je dank te gaan, je te ontspannen of whatever. Niet iets om politiek draagvlak te creëeren. Ook niet door die linkse rakkers van Kafka.

Ben je de geschiedenis opnieuw aan het schrijven ofzo ??
Muziek wordt al eeuwen gebruikt om politieke ideeën te uiten.
In de middeleeuwen werd muziek zelfs gebruikt om mensen opdrachten mede te delen van het staatshoofd e.d.
In de jaren 60 zijn trouwens ook de protest-zangers in opkomst gekomen, maar ik ga ervan uit dat jij ook van hen vindt dat ze zich nergens mee hadden moeten bemoeien....:Z

Muziek is (voor de meesten) een uiting van gevoelens en/of gedachten, en dit kunnen dus ook wel es politieke gedachten zijn.

(eigenlijk vind ik je kreet "linkse rakkers" ook wel een beetje eng......doet me denken aan de gemiddelde loze kreet op het qua kortzichtigheid onovertroffen fok-forum)

Kafka is er niet op uit draagvlak te creëren onder gabbers (misschien zou je het artikel toch even moeten lezen... ;) ). Kafka is er puur op gericht activiteiten van racisten in Nederland te signaleren, met politiek, draagvlak of zieltjes winnen hebben zij in principe niets te maken. Het is nu eenmaal een feit dat er bij de opkomst van de harcore in de jaren '90 van die &%#-skinheads waren die zich erbij aansloten. Totale nepgabbers en voor het grootste deel de oorzaak van de slechte naam, ook al waren ze nog zo'n kleine minderheid. Maar extreem rechtste partijen (zoals CP '86) dachten dat er hier een mooie visvijver voor nieuwe leden was en gingen zich er dus ook tegenaan bemoeien (wat de naam van hardcore wederom geen goed deed), zonder noemenswaardig succes trouwens. Nou ja, dat kun je dus allemaal lezen in dat artikel (ik ga het hier niet herhalen), maar waar het om gaat: dat is dus de reden dat Kafka hier een artikel over heeft. En zoals daarin te lezen valt: het valt allemaal enorm mee met de extreem rechtse elementen in de hardcore-scene.
(dt is trouwens niet alleen tot jou gericht, maar ook tot degenen die er zo van overtuigd zijn dat gabbers voor het meerendeel racisten zijn)

'Linkse rakkers' vind ik altijd mooi klinken trouwens, maar dat terzijde... :erm:

Origineel geplaatst door gemmetje
(eigenlijk vind ik je kreet "linkse rakkers" ook wel een beetje eng......doet me denken aan de gemiddelde loze kreet op het qua kortzichtigheid onovertroffen fok-forum)

"Eng" is ook wel wat overdreven. Het standaardjargon onder rechts-georienteerden is 'linkse rakkers', onder links-georienteerden 'rechtse bal' (en alle varianten). Zo gaat dat hè; lees de ingezonden brieven in de Metro of Spits maar eens. Niet echt genuanceerd, en daarom zou ik het niet graag gebruiken in een discussie met mensen van allerlei politieke voorkeuren, maar je moet er gewoon even doorheen prikken.

Groeten,
Cheimoon de Vredesduif
(ik word een beetje moe van mezelf nu... ;) )

Laatst gewijzigd:
[B(ik word een beetje moe van mezelf nu... ;) ) [/B]

Ik niet! Ik vind dat jij de meest volwassen en doordachte berichten in deze thread schrijft...

Arv

"Eng" is ook wel wat overdreven. Het standaardjargon onder rechts-georienteerden is 'linkse rakkers', onder links-georienteerden rechtse bal (en alle varianten).

De term "rechtse bal" is mij onbekend (evt varianten ook trouwens), maar als het hier standaardjargon betreft en dus niet alleen taalgebruik wat gebezigd wordt door enge semi-extremistische leeghoofdjes (zowel links als rechts),
trek ik mijn kwalificatie "beetje eng" meteen weer in.

Bijkomende tips om de concentratie foute gabbers te herkennen aan uiterlijke kenmerken, naast een kaal hoofd:

Kleding van het merk:

Patriot, Masterrace, Walhalla, Hate Core, Endzeit en CoNSDAPaple ( allemaal bestaande keldij merken in Duitsland en naburen)

Verder logos en versieringen, kettingen, ringen etc. met de volgende cijfercombinaties, die verwijzen naar de plaats in het alfabet:

88 ( HH= heil hitler)
18 = Adolf Hitler;
311 = 3x11 = Klu Klux Klan;
25 = Blut und Ehre;
28 = Blood and Honour;
192 = Adolf is Back

No joke

Take care

EF

Origineel geplaatst door EternalFall
Gelet op de kwaliteit van de huidige bagger, sorry gabber, moeten we ons niet te veel zorgen maken.

*zucht* Zit ik nou voor zo'n opmerking dat hele verhaal te houden? Zo wordt het er niet beter op natuurlijk... :erm:

Wel een interessant artikel trouwens... :eureka:

geachte EF,

mag ik je mijn enorme dank betuigen voor je nuttige, totaal NIET generaliserende bijdrage aan deze discussie ?

:halleluja

:z

eigenlijk vind ik je kreet "linkse rakkers" ook wel een beetje eng......doet me denken aan de gemiddelde loze kreet op het qua kortzichtigheid onovertroffen fok-forum

*zucht

Krijgen we dat weer. Als ik zeg Linkse Rakker dan zeg ik dat of jij dat nu eng vind of niet. Is een hele normale uitspraak, met een tikkeltje negatieve bijsmaak... maar niet teveel, precies zoals ik het bedoel. Linkse rakkers zijn namelijk net zo eng als hun rechtse variant, alleen lijken we daar hier in Nederland nog niet helemaal van overtuigd. Maar dat zal nog wel een keer komen. Rechts is wat bekender eng (40-45).

En voor wat betreft je preek m.b.t. Politiek en Muziek. Je draait het weer geweldig om! Ik doel op politieke getinte groeperingen die muziek en de scene er omheen misbruiken. Niet de zanger/rapper wiens (protest) teksten een politieke lading hebben.

(als je zo goed weet hoe het op Fok gaat, dan zul je wel een vaste bezoeker zijn... hoezo generaliseren?)

Origineel geplaatst door trash
Wat is er mis met links?

Met uiterst links net zoveel als met uiterst rechts.

En nu stop ik met dit politieke gezeik... we lullen in deze thread over hardcore en anders :doei:

Wat dacht je van de term ''Rechtse keffertjes'' of "Rechtse Flikkertjes"

88 ( HH= heil hitler)
18 = Adolf Hitler;
311 = 3x11 = Klu Klux Klan;
25 = Blut und Ehre;
28 = Blood and Honour;
192 = Adolf is Back

No joke

Dit heeft toch wel enigzins een kabbalistische ondertoon 8)

[BAls ik zeg Linkse Rakker dan zeg ik dat of jij dat nu eng vind of niet.

(als je zo goed weet hoe het op Fok gaat, dan zul je wel een vaste bezoeker zijn... hoezo generaliseren?) [/B]

Ik geloof ook niet dat ik gepost hebt dat jij dat van mij niet mag zeggen..........alleen maar dat ik het een beetje eng vind klinken. Als je verder gelezen had, had je ook al kunnen zien dat iemand erin geslaagd was mij dit terug te laten nemen, omdat diegene met argumenten kwam (ipv loze bla-bla)

En ja, zo eens in de 3-4 weken kijk ik eens op het fok-forum, omdat ik graag op de hoogte ben van de dingen die spelen in de wereld, zodat ik voldoende ondergrond heb om mijn eigen oordeel te kunnen vormen. (hint, hint)
Ik heb daar trouwens geen account. (waar ben ik mee bezig trouwens......loop me hier te verdedigen.......)

Wordt wakker mannetje, en je zult zien dat alles met elkaar samenhangt !
Net zo goed als muziek soms politiek gebruikt, gebeurd dat andersom ook. Niks vreemds hoor !

Ik geloof ook niet dat ik gepost hebt dat jij dat van mij niet mag zeggen..........alleen maar dat ik het een beetje eng vind klinken. Als je verder gelezen had, had je ook al kunnen zien dat iemand erin geslaagd was mij dit terug te laten nemen, omdat diegene met argumenten kwam (ipv loze bla-bla)

En ja, zo eens in de 3-4 weken kijk ik eens op het fok-forum, omdat ik graag op de hoogte ben van de dingen die spelen in de wereld, zodat ik voldoende ondergrond heb om mijn eigen oordeel te kunnen vormen. (hint, hint)
Ik heb daar trouwens geen account. (waar ben ik mee bezig trouwens......loop me hier te verdedigen.......)

Wordt wakker mannetje, en je zult zien dat alles met elkaar samenhangt !
Net zo goed als muziek soms politiek gebruikt, gebeurd dat andersom ook. Niks vreemds hoor !

Ik denk dat jij beter even kunt dimmen met je mannetje, ik begin een beetje heel erg genoeg van jouw minderwaardige geklets te krijgen!

En ook weer heel knap om weer één zin te citeren. Leuk he, internet?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back