Gabber en Agressie/Racisme ...waarom ?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Rappers niet racistisch? Misschien niet allemaal zo erg als P.E. vroeguh. Die riepen bij wijze van spreken zelf op om alle blanken de zaal uit te meppen.

Als er één muziekstroming is waarbij aangezet wordt tot geweld (als je daar vatbaar voor bent dan) en rassenhaat dan is het wel rap. En dan bedoel ik niet die gladde boys op TMF.

Of wou je zeggen dat ICE-T met Body Count en Cop Killa een uitzondering was?

rassenhaat in rap raar heb dat nooit zo gezien...waarom liepen vroeger een hoop blanke kids en zelf rockers rond met PE shirtjes...PE had geen probleem met blanke mensen maar met de blanke Amerikaanse regering die zorgde voor slechte situaties in achterwijken, zorgde voor vele problemen...en vergeet niet dat chuck d proffesor griff PE heeft uitgezet na het maken van anti-semetische opmerkingen...pro black is niet altijd anti white al kan ik wel begrijpen dat dat voor sommige mensen zo lijkt....maar dr zijn helaas ook gevallen van racistische rap, en daar ben ik op tegen, maar dit lijkt me niet representatief voor een hele stroming toch?

copkilla was tegen extreem politiegeweld bedoelt....je kunt een hoop zeggen maar de politie trad die tijd gewoon heel excessief geweldadig op tegen bepaalde rassen in bepaalde buurten...

maar het ligt er natuurlijk zoals bij elke muzieksoort aan wie waarvoor vatbaar is...toch zijn de meeste jongens die naar hiphopluisteren de meest linkse mensen die ik ken, die absoluut geen problemen hebben met andere rassen.

Ik ben geen racist ofzo, maar hoe vaak hoor je wel niet in hiphop van white shit etc.
Als wij iets over hun zeggen zijn we meteen racist, terwijl de blanke man deze dagen nog meer word gediscrimineert, vooral in de hiphop van tegenwoordig.

Dan maakt dat niet zoveel uit want we kunnen daar wel tegen.

Kwam pas geleden een marrokaan tegen die me bijna dwong om joden te haten.

Het racisme waar de reclame spotjes etc.op doelen is een beetje achterhaald denk ik.

Het zijn niet echt de blanke die racisties zijn, je hebt er wel bij maar volgens mijn speelt het meer onder de
andere culturen vandaag de dag.

Maar ja, in ieders geval boeien!!!

Ik snap dat agressieve gedoe nooit helemaal; alleen maar negatieve energie waar niemand beter van wordt.:L

Ik denk niet dat het image wat bij bepaalde muziekstromingen hoort onschuldig is. Natuurlijk zijn er genoeg mensen in de hardcore en rapscene (en andere muziekstijlen zoals heavy metal) die puur van de muziek houden en verder niets. Maar er zijn ook genoeg artiesten die door middel van muziek hun boodschap willen verspreiden. En dat kan idd racisme zijn maar ook opstand tegen de wet, geweld, verkrachting, drugsgebruik, satanisme enz enz ( ik word bv erg moe van altijd maar weer die cocaïne reclame in hardstyle teksten).
Muziek is namenlijk een machtig middel om emotie's op te wekken. Muziek kan kalmerend werken maar ook opzwepen tot woede. En vooral als daar ook nog eens een boodschap bij zit, kan dit mensen in hun denken beïnvloeden (vooral jonge mensen zijn hier vatbaar voor).
Waarschijnlijk heeft iedereen wel eens gehoord van die jongelui die na het luisteren van muziek met satanische teksten (zoals Judas Priest) een bloedbad hebben aangericht. Dit zijn natuurlijk de extreme gevallen en niet iedereen is in die mate vatbaar, maar het illustreert wel dat zo'n ziekelijke teksten een schadelijke invloed hebben.
Het is gewoon een feit dat bepaalde muziekstromingen agressie opwekken. En dat is niet alleen de schuld van een paar individuen die dwarsliggen. ( ik vraag me ook af wat er mis is met het priveleven van Paul Elstak als hij geen zinnigere teksten kan verzinnen als: you're mother sucks cock in hell).

Origineel geplaatst door dj.wexx
agressie = rascisme?
Dat maak ik wel op uit je openingspost in ieder geval...

Nee er staat een / teken tussen.

Origineel geplaatst door dj.wexx
Maar als er ergens veel aandacht besteed wordt aan de strijd tegen rascisme dan is het wel in de hardcore-scene!
Het is ook niet iets wat bij hardcore of gabbers hoort, maar er zijn gewoon een aantal leeghoofden die het nodig vinden onderscheidt te maken tussen verschillende rassen die dan toevallig ook van hardcore muziek houden.

Dat is ook zeker zo, maar het valt me gewoon op dat aggressieve muziek wel dat soort types aantrekt.....als je het minder aggressief maakt hoef je ook niet zoveel moeite te doen om dat soort mensen buiten te houden.

Origineel geplaatst door dj.wexx En ik denk dat je Paul Elstak al helemaal niet op rascisme kan betrappen, bekijk 'm nog maar eens goed, zijn voorouders zijn ook niet opgegroeid tussen de molens en de koeien hoor! :D[/B]

Had ik het over Paul Elstak zelf dan ???........NEE ....ik had het over de leeghoofden die opmerkingen als "laten we een paar negers gaan mollen" in zijn gastenboek zetten........dit soort dingen hoor je meteen er uit te verwijderen in plaats van zo'n gastenboek te laten verworden tot een broeinest voor rottigheid.

Origineel geplaatst door dj.wexx De commercial van Masters of Hardcore is overigens makkelijk te verklaren, het feest heeft als ondertitel Hardcore Vendetta en heeft als concept de strijd tussen de verschillende mafia-families die we kennen uit The Godfather enz.Bij dit feest is het zo gedaan dat een aantal dj's hun familie vertegenwoordigen (Rotterdam, MoH, Italië, Amerika enz.) door hun eigen stijl muziek te draaien.
De site, de flyer en de commercial stralen dus ook een beetje die sfeer uit.[/B]

Dat weet de gemiddelde kijker die dit op tv ziet schijnbaar niet en die krijgen daar hele andere beelden bij.

Origineel geplaatst door dj.wexx Volgens mij zijn de replies tot nu toe in deze topic alleen maar gebasseerd op vooroordelen die mensen ook 8 jaar geleden al hadden. [/B]

Ik heb gabber in de begintijd wel grappig gevonden, maar toen het steeds meer gecombineerd werd met samples uit treurige horrorfilms vond ik het steeds triester en slapper worden. Hetzelfde bij de drum & bass scene waar dit ook een tijd geprobeerd is, maar gelukkig is dat geen trademark geworden en zijn die producties juist steeds meer verdwenen.

Origineel geplaatst door MIDIoot
( ik vraag me ook af wat er mis is met het priveleven van Paul Elstak als hij geen zinnigere teksten kan verzinnen als: you're mother sucks cock in hell). [/B]

haha:) hij verzint die tekst niet zelf.

Die sample is afkomstig van The Exorsist (een horrorfilm).

Ja die heb ik ook al honderd keer gesampled...

Wel een lache film trouwens.

Origineel geplaatst door bikkel
Gabber is toch dood?

Hmm helaas niet blijkbaar ...

Ik zie het alweer op TMF :duivels: , ik dacht dat het 10 jaar na dato toch wel gedaan was...:gaap:

van mij hoeft t ook niet meer zo, dat doodskoppengebeuren enzo

leuk voor rebelse pubers, maar verder niet

die samples hoeven van mij ook niet zo, aan de andere kant werkt t wel makkelijker als je een sample van een schreeuwende "FUCK YOOOOOOU" hebt ipv een zoet hippiestemmetje dat "let's hug a tree" zegt alvorens de plaat los te laten gaan

en tsja, de essentie van gabber...

"'t is een gevoel...dat kun je niet uitleggen"

;)

@Roel en sam

omdat the white men in rap vaak als synoniem word gezien als de rijke republikein....de man met de touwtjes in handen...misschien scheelt het dat als ieamnd het woord bitch rapt het ook over een vent kan zijn en een faggot lang neit altijd een homo is...

en vergeet niet dat in amerika pas midner dan 150 jaar geleden de slavernij is afgeschaft en sinds de jaren 60 zijn de zwarte mensen pas gelijk in alle staten voor de wet...in de praktijk blijkt dit vaak niet te zijn...dus dat zijn allemaal factoren die je mee meot rekenen vind ik

en wat die marrokaan met joden te maken heeft en muziek mis ik eventjes....

Origineel geplaatst door MIDIoot

Waarschijnlijk heeft iedereen wel eens gehoord van die jongelui die na het luisteren van muziek met satanische teksten (zoals Judas Priest) een bloedbad hebben aangericht. Dit zijn natuurlijk de extreme gevallen en niet iedereen is in die mate vatbaar, maar het illustreert wel dat zo'n ziekelijke teksten een schadelijke invloed hebben.

Gelul. Op de eerste plaats heeft Judas Priest nog nooit Satanische teksten geschreven. De teksten van Judas Priest zaten toch voornamelijk in de "Nu gaan we hard rocken". "Nu gaan we nog harder rocken" en "Steek je vuist in de lucht, en dan gaan we helemaal keihard rocken" richting. Ook veel suggestieve teksten over homo-sex, want Judas Priest zanger Rob Halford is een enorme nicht.

Daarbij is de muziek die genoemd wordt in een geval als Columbine van artiesten als Marilyn Manson en Rammstein. Sorry hoor, maar daar zit zoveel theater bij, dat ik dat niet serieus neem. Zo ken ik heel wat liefhebbers van extreme Black Metal, en dat zijn altijd hele schattige gasten. Terwijl de gemiddelde Black Metal band ZEER extreme teksten heeft, en er ook heel wat echt foute bands (de zogenaamde NSBM, en NS staat niet voor Nederlandse Spoorwegen) in dat genre zitten. Mijn indruk is juist dat je van achtelijke zeikmuziek als R&B en trance agressief wordt. Als ik alleen al kijk naar de knokpartijen bij commerciele discotheken, of bij die entartete "urban" feesten, dan heb ik al ernstig mijn twijfels. Top 40 muziek en "urban" lokt juist agressie uit.

Met gabberts heb ik ook nooit zoveel problemen. Ik vind het meestal wel toffe gasten. Sommigen komen ook wel eens op industrial feesten, en dan staan ze gewoon lekker tussen de goths en rivetheads mee te stuiteren.

Origineel geplaatst door Christov
ja sommige doen het als je er een jas overheen doet dan staat er dus NSDA en dat lijkt op de partij van hitler nsdap

Bijzonder.

tjonge jonge,wat een vooroordelen weer allemaal...

als je problemen hebt met hardcore,luister dan lekker naar andere muziek....
ik ga hier op het forum toch ook niet andermans muziek de grond in boren ?...

ja,veel hardcore bevat agressieve teksten en samples....net als hardrock en hardcore-rap.....het heet niet voor niks HARDcore.....

ik loop al zo'n 12 jaar ( vanaf het begin dus ) mee in de hardcore,slechts heeeel sporadisch heb ik last van agressiviteit of andere excessen gehad.....vaak blijkt dat als men z'n agressie in de muziek kwijt kan,men geen behoefte heeft om dit in het normale leven te doen....

ik zou zeggen ; ga eens naar een goed feest,luister naar hardcore op maximaal volume ( daar is het voor gemaakt )...en oordeel dan nog eens...

op televisie en in computerspellen wordt ook veel agressie getoond.....ga dat anders lekker afkraken...

Zoek voor de grap even op Lonsdale op Internet.
Bekende kwoot in dit kader: "Laat Ons NederlanderS De Allochtonen Langzaam Elimineren."
Tja... :erm:
Dat dit image zo is ontstaan, daar kan Lonsdale trouwens weinig aan doen. Iemand bedenkt dat, en vervolgens zit je als fabrikant met de gebakken peren. Zo zie ik dat tegenwoordig het merk 'Pitbull Holland' het helemaal schijnt te zijn in dezelfde sector.

Ik kom toch regelmatig van die 'hardcore' Yahoo Groups dingen tegen met van die jongens (& meiden) die hun haat/liefde-verhouding met de allochtone medemens niet bepaald onder stoelen of banken schuiven.
Kijk maar eens op GeenStijl. Daar komt dit regelmatig voorbij.

Ik kan me voorstellen dat je als maker van bepaalde muziek ook je publiek niet zelf kan uitzoeken.
Aan de andere kant valt er ook niet te ontkennen dat in bijv. hardcore de vertegenwoordiging van een bepaalde foute overtuiging behoorlijk boven het gemiddelde ligt.

De vraag is dus in zulke gevallen: moet je als producer van die muziek in zulke gevallen zelf niet een soort verantwoordelijkheid tonen?

Persoonlijk vind ik: je hoeft niet zozeer 'politiek correct' zijn, maar je hoeft toch geen olie op 't vuur te gooien...
Maar ja, het zal wel verantwoord zijn uit komkommersjeel overwegingen.
Maar zou zo'n jongen als Paul Elstak soms ook niet schrikken van het effect van 'zijn' muziek op 'zijn' publiek?

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Hanz
Ik kom toch regelmatig van die 'hardcore' Yahoo Groups dingen tegen met van die jongens (& meiden) die hun haat/liefde-verhouding met de allochtone medemens niet bepaald onder stoelen of banken schuiven.
Kijk maar eens op GeenStijl. Daar komt dit regelmatig voorbij.

[/B]

Apart dat je naar geenstijl.nl wijst, want dat is naar mijn weten toch een site voor vermaak. Ja, dan zit ik ook niet te wachten op een normaal geklede gast en een mooi vrouwtje die naar hardcore feesten blijken te gaan, dan zijn een stel apen in nazi outfit veel grappiger...Maar reprensatief is het niet..

Ach, GeenStijl is inderdaad vermaak. (Niet altijd mijn vermaak, maar goed...)
En natuurlijk geeft dat een ietwat 'scheef' beeld van de waarheid, daar heb je gelijk in.

Wat ik me eigenlijk altijd afvraag, als ik dat soort figuren met een reflexmatig gestrekte arm zie:
Weten ze wel wat 'echte' neonazi's van ze vinden? (voor zover ik kan beoordelen, is dat niet echt positief...)
En realiseren ze zich eigenlijk wel wat Adolf H. met dit soort liefhebbers van 'entartete Musik' had gedaan?

Origineel geplaatst door Hanz
Ach, GeenStijl is inderdaad vermaak. (Niet altijd mijn vermaak, maar goed...)
En natuurlijk geeft dat een ietwat 'scheef' beeld van de waarheid, daar heb je gelijk in.

Wat ik me eigenlijk altijd afvraag, als ik dat soort figuren met een reflexmatig gestrekte arm zie:
Weten ze wel wat 'echte' neonazi's van ze vinden? (voor zover ik kan beoordelen, is dat niet echt positief...)
En realiseren ze zich eigenlijk wel wat Adolf H. met dit soort liefhebbers van 'entartete Musik' had gedaan?
nee natuurlijk niet, die gasten zijn zo dom als het achterend van een varken

gewoon kansloze randgroepjongeren, als ze op een hardcorefeest geen donkere mensen zien om te treiteren dan gaan ze wel een meisje bedreigen omdat de manier waarop ze danst hun niet bevalt (laatst met een vriendin van me gebeurd)

echt te trieste figuren

de echte gabber wordt alleen van dat soort mensen agressief :duivels:

Nu ga ik me toch ook ff mengen in deze alweer onzinnige discussie.
Your mother sucks cocks in hell is een track van mij en paul elstak, dat we deze plaat hebben gemaakt is omdat het label offensive heet daarbij hoort schelden e.d. net zoals in echte hardcore rap.
Het is een image waar Paul aan werkt om voorgoed van dat zeikerige happy hardcore imago af te zijn.
Mensen die paul goed kennen weten dat hij een grote voorliefde voor keiharde andere muziekstijlen heeft.
Daarom houdt hij ook van hardcore. Hardcore zoekt grenzen op net zoals destijds hardrock en punk zijn ontstaan.
Hardcore kan je niet maken zonder heftige teksten, maar alleen iemand die echt hardcore begrijpt zal dit beamen.

Kledingmerken zoals Lonsdale zijn niet racistisch, alleen zeer domme mensen gebruiken het als een middel om hun domme ideologieen ten toon te spreiden. Deze discussie is al eerder gevoerd maar gebruik de zoekmachine maar om het topic te vinden.

Ook wil ik me ook nog ff richten op mensen die de hardcore domme muziek vinden, ik zou zeggen probeer het maar eens om een goede track te maken en uit te brengen daarna lullen we wel verder.
Ietsje meer openminded zijn mag wel eens vind ik.
Gabbers zelf zijn vaak zeer openminded mensen die zelfs wel eens op een club of trancefeestje komen en ook niet vies zijn van een stevig portie rock.

Het wordt tijd om weer eens een andere stijl af te gaan zitten zeiken! :gaap:

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back