Paar hardware klank vragen...

Dat is duidelijk :)

Nu jij er toch zoveel kijk op....gelijk nog een klankvraag. Hoe neem jij je stem op? Ik zag de lexicon mpx 550 staan, en die leek me wel een beetje allround. Mij is alleen niet bekend WAT je er precies mee kan doen. Stem lijkt me logisch, en ik zie dat er ook een compressor op zit dus dat is meegenomen (ok, wel afhankelijk van smaak ļ ), maar wast is bijvoorbeeld een mastering algoritme en wat houd het in dat je iets als twee losse mono effecten kan gebruiken (is dat handy?)

All over all¡K..is zo¡¦n effectenbak zoals deze, of bijvoorbeeld een goedkopere zoals de Behringer DSP 2024 een nice to have, of een must have voor je studio?

(PS: over die POD heb je me al overtuigt. Die word het, en ik denk dan die behringer mixer (over twee maanden als ik mijn belastinggeld heb) Nu nog wat dingetjes erbij om het een beetje compleet te maken ;)

oh ja....ik zat wel te denken om die V Amp Pro BASS naast die line 6 pod gitaar te kopen. Heeft dat zin, of kan ik net zo goed alleen die gitaarpod halen?

Origineel geplaatst door Chazz
oh ja....ik zat wel te denken om die V Amp Pro BASS naast die line 6 pod gitaar te kopen. Heeft dat zin, of kan ik net zo goed alleen die gitaarpod halen?

Als je flexibel met modeling aan de gang wilt, is dit idd een hele mooie oplossing.
Je kunt de line 6 dan mooi gebruiken voor de echt lekkere gitaarampjes, en de v-amp voor andere instrumenten.

Nog iets leuks aan beide bakjes: ze hebben gebalanceerde uitgangen, dus je loopt in podium-situaties niet meer te klooien met DI's.

Je stemopname-vraag kan ik minder goed beantwoorden, alleen al omdat ik niet echt hoge eisen stel aan
geluidskwaliteit van opnames.

Over die lexicon: het voordeel aan 2 mono-circuits is, dat je 2 aparte signalen tegelijk kunt processen.
Een mastering algoritme is een rekenreeks die ingeprogrammeerd zit in het bakje. Mastering wil eigenlijk niks meer zeggen als het signaal dusdanig bewerken dat het geschikt is om op cd te kwakken. Enkele dingen die tijdens mastering kunnen gebeuren zijn bv bepaalde frequenties versterken/verzwakken (eq) of volumenivo's gelijktrekken. Een mastering algoritme doet dit volgens vooraf ingeprogrammeerde rekenregels "automatisch".

Niet mijn ding trouwens, ik geef de voorkeur aan losse bakjes & bewerkingen, omdat je dan meer invloed hebt op het resultaat. Nadeel eraan is wel dat het ten koste gaat van je overall geluidskwaliteit (iedere bewerking voegt in principe gratis "ruis" toe).

ok, dus op zich (en even aan het budget denkende) geen slecht bakkie die lexicon?
Gebruik jij ook een aparte equalizer (die heb ik nog niet, die zijn niet duur zie ik, maar wederom....newbie in town. Ik weet wat ik mee kan doen, maar ik weet niet waarvoor ik het kan gebruiken in een home studio)

:okdan: thanx for all help!

Back