wie overtuigt mij?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Wees welkom , en ach wat betreft dat overtuigen, open your mind. Dan vindt je vanzelf iets van je gading tussen al die electronische muziek.

:koffie:

welkom op dit schitterende forum!! :doei:

oja wij maken eigenlijk ook muziek met de hand hoor :P

:yamaha:

Hé hoi!

'k Ga je niet overtuigen... 'House is a feeling' ...daar moet je het maar mee doen ;)

-C-

Kijk weer typisch zo'n vrouwenvraag: overtuig mij eens van het nut .. blah blah... :D
Wat mij betreft sluit ik me aan bij On Acid en ga ik Citroens verkopen.

In andere threads lopen 2 stromingen elkaar af te maken op inhoud van een bepaalde electronische muziekstijl en prompt komt er een thread of electronische muziek ueberhaupt muziek is. Mag het woord Hoax eventueel vallen?
:duivels:

Origineel geplaatst door The Q
Kijk weer typisch zo'n vrouwenvraag: overtuig mij eens van het nut .. blah blah... :D
Wat mij betreft sluit ik me aan bij On Acid en ga ik Citroens verkopen.

In andere threads lopen 2 stromingen elkaar af te maken op inhoud van een bepaalde electronische muziekstijl en prompt komt er een thread of electronische muziek ueberhaupt muziek is. Mag het woord Hoax eventueel vallen?
:duivels:

:dubbel:

toch spreek je jezelf wel 'n beetje tegen, heer Q. Als dit nieuw lid op een (helaas) typisch mannenforum (niet dat ik dat vind, maar gezien de leden) een hoax zou zijn, zou het zeker GEEN vrouw zijn ! maar er wordt wel een "typische vrouwenvraag" gesteld........(iyo)

.....en dan nog iets: als iemand hier zich voor zou doen als vrouw, zou er als picje wel een typische "klassieke schoonheid" (m.a.w.: blond en cup D) verschijnen. niks ten nadele van het uiterlijk van mokkeltsie (je ziet er echt leuk en lekker stoer uit hoor moppie !!), maar een "klassieke schoonheid" zou ik het toch niet noemen.......

Origineel geplaatst door Sly Dog
Hey Marike, ben jij ut!

Kzie het nu pas. Je zou idd nog een keer langskomen om iets in te zingen voor onze Planet Unknown dingen.
Hoe ben je hier verzeild geraakt? Zeker via HJ-tje of nie?

oooh.... die marike marike! hellew!

Lees je: mokkeltsie in de titel, moet een deep Fries zijn dacht ik :).

Overtuigen?

Is er dan een verschil tussen muziek op basis van synthese en reguliere instrumenten? Drum en bass uit een drumdoos + synth is muzikaal gezien toch gelijk aan een bassist en drummer? Alleen de klank verschilt.

Ik vroeg me al een tijdje af of er nu echt alleen maar mannen op dit forum rondzwerven... Aan het enthousiasme te zien waarmee we ons op dit topic storten zal het wel zo zijn 8~

Enige wat ik nog toe te voegen heb aan electronisch/"met de hand": even afgezien van het feit dat electronische muziek ook voornamelijk met handen tot stand komt, maakt de computer/sequencer het mogelijk dat mensen die twee linkerhanden hebben, maar toch vol creativiteit/hersens/gevoelens zitten, dit kunnen omzetten in muziek. En dat is mooi, want stel nou dat je om wat voor reden dan ook er pas op je 30e achter komt dat je eigenlijk wel muziek zou willen maken, maar nooit piano hebt leren spelen... Je zou zelfs nog prachtige composities kunnen maken als je vreselijk Parkinson hebt, of maar één arm. Probeer dat maar 's met een gitaar.

Welkom trouwens mokkeltsie :doei:

Tja ik speel dus zelf ook flink gitaar(akoestisch en electrisch) maar daar blijft het voor mij toch niet bij.
Sinds een jaar ben ik ook verzeild geraakt in de electronische instrumenten. Het is een andere tak van sport maar het hoeft elkaar zeker niet te bijten.
Zoals al gezegd in deze thread er zijn genoeg voorbeelden van gitaarbands die flink gebruik maken van synths, drumcomputers etc. Laatst nog in Den Bosch een band(motion City Soundtrack) gezien. Ze speelde een soort punkrock maar wel met een synth(was dus een Realistic Concertmate MG-1). Vond ik ook echt een onderdeel van de sound van de band.

Je luistert al veel electronische muziek. Je maakt ook al muziek in allerlei vormen. Waarom dan niet electronisch? Opent een nieuwe wereld voor je. En als het niet bevalt dan ga je toch lekker door met wat je wel leuk vindt, heb je het in ieder geval geprobeerd.

Gitaren blijven cool!:halleluja (en synths ook!!!)

Tot zover,

Rock Hard & Prosper

Origineel geplaatst door Sly Dog
Hey Marike, ben jij ut!

Kzie het nu pas. Je zou idd nog een keer langskomen om iets in te zingen voor onze Planet Unknown dingen.
Hoe ben je hier verzeild geraakt? Zeker via HJ-tje of nie?

met zo'n avatar kom je er wel...;) ;) ;)

Laatst gewijzigd:
hallo M.,

Kan je wat laten horen van je composities?

Als ze goed zijn, maakt het mij niet uit of het met de hand is gemaakt of niet.

Take care

EF

w00t idd iets om bij wakker te worden (sponsored by 6 spoor)... welkom hier :) en nog leeftijdsgenoot ook :D mwa er zit hier al een vrouw hoor die beetje actief is dus je bent niet uniek ofzow;)

Re: jeuh!

Re: jeuh!

Origineel geplaatst door mokkeltsie
Thanx again guys...werd al bijna wanhopig dat ik alleen domme antwoorden zou gaan krijgen.
Ik maak dus muziek 'met de hand' en zeker! het kan heeeel kut gemaakt worden. hopen dat ik dat niet doe :) maar ik luister stiekem wel heel veel naar electronische muziek. Was gewoon erg benieuwd wat de gemiddelde meneer achter synth daar op zou zeggen als ik dit zou gaan plaatsen.
Maar zeker: muziek moet een gevoel mee brengen. en dat kan zeker weten met electronische muziek.

De kloof zie je wel wat verdwijnen trouwus....maar je hebt wel van die lui die gitaar spelen van 'alle spullen uit de computer zijn nep! kan ik ook wel!' noww..dacht het niet hooorrr...maar die horen alleen de sneue 'boom boom boom I want you in my room' shit...ik vroeger ook :D Maar nu luister ik vooral veel naar drum 'n bass...jeeeuuuhhh

En ik maak euhm...veel soorten muziek. Van jazz tot hardere rock zeg mar...en ik zou nog us mee gaan zingen met groepje jongens die vage electronische muziek maken...heee...ik noem geen namen....8o)

anyhow...hoi allemaal :) wilde jullie niet boos maken...echt niet :)

Ik ben idd vrouw :D jaaahh...

Welkom op de synth forum.

Naast Industrial hardcore/hardcore maar ik ook duistere en sfeer muziek.
Maar ik speel ook "met de hand" (niet teveel doordenken ;) ) Arcousties en electrische gitaar.

Greetings

geen antwoord meer van mokkeltsie.... :S

waar is ze nou?

*zeker koekjes halen*

Volgens mij wil je overtuigd worden dat gesequencte muziek ook goed kan zijn in plaats van dat het om electronica gaat.

Bootsie Collins freakend op de MiniMoog is namelijk meer 'wat jij eigenlijk goede muziek vindt' dan zo'n pianola die een of andere rol met een prehistorische voorganger van MIDI afspeelt.

Gesequencte muziek, om het zo maar uit te drukken, opent mogelijkheden die je vroeger simpelweg niet had. Een drummer met 4 armen en 3 benen, die met synthetische geluiden en geluidsmanipulaties van 'normale' of synthetische geluiden (denk aan al die rare retriggers en filters bij bvb Aphex Twin) die niet op natuurlijke wijze te maken zijn.

Verder kun je natuurlijk ook complete filmscores componeren door sequencen en electronische apparatuur, ga er eigenlijk maar van uit dat dit ook gebeurt, voordat de bladpartituur voor het strijkorkest wordt uitgeprint. Alleen herken je het dan niet als 'gesequencte' muziek, omdat de instrumenten normaal zijn, en er ook geen duidelijk hoorbare electronische manipulaties zijn.

Je kunt electronics ook met de hand bespelen inderdaad:

Zet eerst de computer uit en gebruik geen patterns.

Zet alle synths en effectenapparaten met veel knopjes (vrouwelijk versie voor knoppen) aan, zet de cd-recorder op record............als je dan iets moois kan opnemen dan heb je veel met je handen moeten doen!

Dus Friezin....., gewoon je mouwtjes opstropen en aan het werk! Heel nuttig.......

:D

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back