mpc2000XL stand alone ja/nee ?

Origineel geplaatst door pt.
Heb net zoiets besteld van HAMA (www.hama.de) voor ongeveer 50 euro. Het is een IDE cardreader aan die compactflash etc leest. Ik weet niet of het werkt maar dat laat ik wel weten.
Patrick.

Zo das relax. Laat maar weten ja. Ik weet dat je de interne IDE aansluiting niet voor een harddisk kan gebruiken. Daarvoor moet je de interne SCSI aansluiting gebruiken. Als het goed werkt heb ik ook wel intresse. Het scheelt je toch een zipdrive om live mee te nemen. En dan hoef je ook niet bang te zijn dat je zip het bijvoorbeeld niet zou doen.

Ook wordt een MPC1000 dan helemaal niet meer zo interessant. Kijk als je een koffer hebt, neem je een MPC2000 ook zo makkelijk mee overal heen. Effecten komen bij mij uit externe effectapparaten. Editen van samples doe ik op pc.
En met zo'n cardreader erin en een kaartlezer op je pc is het uitwisselen echt een fluitje van een cent!.
Daarnaast is het rechtopstaande display van de 2000 echt ideaal. De hold op de noterepeat en het automatisch verdelen van samples over je toetsenbord. Allemaal dingen die de 1000 niet heeft. En in 32MB kan je zoveel kwijt.

Laatst gewijzigd:
[citaat]Maar er zit geen swing functie in de electribe [/citaat]

Zeker wel is er een swing functie op de er-1!

Ik ben momenteel ook een beetje mpc1000 en mpc2000xl aan t afwegen.
Mijn overwegingen:
voor 2000xl:
-velocity sensitive curves voor filter (en amp?)
-flashrom lijkt goedkoper te zijn geworden
-hogere sequence resolutie
-meer sequence geheugen
voor 1000:
-klein
-usb
-flash geheugen standaard
-fx standaard

Ik zag op 1 site staan:

Important: this adapter does NOT support hot-plugging of compact flash cards. Do not insert/remove a CF card with power applied as it may damage the CF card.

Das misschien wel handig om rekening mee te houden.

hama cardreader

hama cardreader

Nadat ik drie weken niets van mediamarkt had gehoord over m'n hama cardreader ben ik maar eens gaan informeren. Het ding zat niet in het standaard assortiment en het was ze allemaal te veel moeite. Da's de ellende met die dozenschuivers: service is ver te zoeken. Nu heb ik bij www.mach5products.com een cardreader besteld voor $ 33 plus verzendkosten. Volgend weekend weet ik of het werkt...

Patrick.

Origineel geplaatst door Kokos
De timestretch van de xl stelt eigenlijk niets voor. het kan alleen in % en niet in bpm's en is ook nog eens heel erg traag.
Een 1000 met een usbkabeltje aan je pc is in ieder geval sneller en handiger.
voicesamples rippen en meteen op je kaartje gooien via usb gaat wat sneller dan dat gedoe met zipdrives (scsi) en akaiformaten. (de 1000 leest gewoon pc formaat wav, de xl moet een apart geformateerde floppy of zip ofzo hebben)
Kokos

Je kan op de mpc2000xl opzeker in bpm's timestretchen, en de 2000xl leest gewoon zips en floppies die je voor je pc gebruikt en andersoml, dat wilde ik ff kwijt.

this sucks...

this sucks...

Nadat ik drie weken niets van mediamarkt had gehoord over m'n hama cardreader ben ik maar eens gaan informeren. Het ding zat niet in het standaard assortiment en het was ze allemaal te veel moeite. Da's de ellende met die dozenschuivers: service is ver te zoeken. Nu heb ik bij www.mach5products.com een cardreader besteld voor $ 33 plus verzendkosten. Volgend weekend weet ik of het werkt...

Patrick.

Chips! Het werkt niet... De IDE to CF interface wordt niet door de MPC2000XL herkent. Maar eens proberen in m'n A4000. Ik betwijfel dus ook of het Hama ding kan werken...

Heb net zoiets besteld van HAMA (www.hama.de) voor ongeveer 50 euro. Het is een IDE cardreader aan die compactflash etc leest. Ik weet niet of het werkt maar dat laat ik wel weten.

Patrick.

Afgelopen vrijdag hoorde ik van 'n verkoper bij Feedback dat Akai zelf 'n MPC gaat uitbrengen met ingebouwde CF reader ipv floppy. Dus waarschijnlijk KAN het wel...

Origineel geplaatst door lo-fi
Afgelopen vrijdag hoorde ik van 'n verkoper bij Feedback dat Akai zelf 'n MPC gaat uitbrengen met ingebouwde CF reader ipv floppy. Dus waarschijnlijk KAN het wel...

Is dit niet de mpc1000 dan? Of komt er een mpc2000xl met cf reader?

Patrick.

Is dit niet de mpc1000 dan? Of komt er een mpc2000xl met cf reader?

Patrick.

Antwoord B. Volgens de verkoper van Feedback tenminste.

Back