KR K(ut)
KR K(ut)
Origineel geplaatst door Digimod
Het zijn meestal de mensen zelf die monitors K*T laten klinken
Zelfkennis is het begin van alle wijsheid.
Ik ben het weer eens met Fuse. Sorry, maar die KRK's trekken op geen fluit op zijn schoon vlaams gezegd. Ik heb ze zelf uitgebreid getest naast hetgeen ik al had staan en ik heb met mijn eigen oren kunnen horen hoe afschuwelijk die dingen klinken. Mensen die dat niet horen kunnen beter koekjes gaan bakken.
Dit is mijn persoonlijke top 3 ( en zelf in gebruik, ook omwille van de professionele erkenning die ze wereldwijd genieten)
- Genelec ( geen commentaar aub - de referentie )
- Quested ( als bijkomende referentie )
- Dynaudio ( erg juiste weergave i/h laag )
Al de rest, buiten een paar exquise merken zoals Westlake (wie zei daar dat die k*t klinken ??? - u weet echt niet wat u zegt) Focal, SA,Master Blaster, is te mijden als de pest en wordt voorgesteld als goed maar is gewoon troep. Jaja, ook de Tannoy's, Event's, Spirit's, en andere te verwaarlozen dozen die de naam monitor absoluut NIET verdienen. De Mackie's vormen hierop een uitzondering. Ze zijn dik ok, maar niet mijn persoonlijke keuze omdat ze net iets te duur zijn voor de klank die ze reproduceren.
Ik heb het hier ook al weer 10-tallen keren gezegd : al die "2de" rangs dozen zijn gemaakt voor mensen die geloven dat ze een "monitor" kunnen kopen voor minder dan 750 euro per stuk. Al dat spul is gemaakt om een marktsegment op te vullen en velen trappen in die val. Je kan dit éénvoudig checken door op zoek te gaan naar 2de hands materiaal.
Tannoys, Events, Spirit's die kom je met de kilo 2de hands tegen. Genelec, Dynaudio, Quested, ea zijn eerder uitzonderlijk. Zegt genoeg niet ?
Diegene die geen budget hebben voor Genelec's met 10 of 12" drivers raad ik aan om Dynaudio of Quested te kopen. Het valt me trouwens ook op hoe weinig dit laatste merk wordt vernoemd net terwijl dit echt mee in de top draait. (mag ook wel als je 2000 euro neertelt voor een paar kleine doosjes )
Net omdat monitors van zulk een cruciaal belang zijn in een setup is het raadzaam daar budgetair geen toegevingen te doen.
NS 10 is iets uit de jaren 80 en totaal voorbij. Ten andere, deze Yamaha's zijn oorspronkelijk gemaakt als hifi-speaker.
Omdat ze zo abnormaal slecht klinken ging/gaat men er van uit dat alles wat je hierop 'goed' ( nou ja) kon laten klinken vanzelfsprekend goed zou klinken op elk ander systeem.
Nee echt, als je kwaliteit wil hoeft er niet teveel gelult te worden over al die merken. Ik blijf erbij : mensen met flappen aan hun hoofd hoeven niet te lang te zoeken naar een stel nearfield monitors onder voorwaarde dat de prijs niets uitmaakt.