Nieuwe KRK V-serie

Als ik me hoofd bij de tweeters doe en er geen geluid uitkomt dan hoor ik deels ruis uit me speaker,ze staan in verbinding met me geluidskaart nu,is dit normaal? Of horen ze gewoon compleet stil te zijn,als ze aanstaan.

die instellingen zullen wel subtiele veranderingen met zich meebrengen die juist in specifieke situaties een doel hebben, maar over het algemeen niets aan de karakteristiek van de monitors veranderen.
als je overstapt van minder gedetailleerd naar gedetailleerd geluid, gaat er inderdaad een wereld voor je open, en dus heb je meer kanten om op te gaan.

vergelijk het met de stad waar je woont. als je nooit je huis uitkomt zie of hoor je nauwelijks iets, alleen geluid wat door muren en ramen binnenkomt, waag je de stap buiten je voordeur, dan gaat diezelfde wereld voor je open ;)

Origineel geplaatst door Roel
die instellingen zullen wel subtiele veranderingen met zich meebrengen die juist in specifieke situaties een doel hebben, maar over het algemeen niets aan de karakteristiek van de monitors veranderen.
als je overstapt van minder gedetailleerd naar gedetailleerd geluid, gaat er inderdaad een wereld voor je open, en dus heb je meer kanten om op te gaan.

vergelijk het met de stad waar je woont. als je nooit je huis uitkomt zie of hoor je nauwelijks iets, alleen geluid wat door muren en ramen binnenkomt, waag je de stap buiten je voordeur, dan gaat diezelfde wereld voor je open ;)

Ja juist. Weet je wat ik bel morgen Morel wel even op.

Origineel geplaatst door Iggy
Bij Morel ben je zowiezo aan het verkeerde adres joh! Luister vooral niet naar zijn adviezen maar uitsluitend met je eigen oren. Net als de meeste winkeliers wil hij jou gewoon verkopen wat hij kwijt moet. Maar daarnaast is Morel ook nog duur en onbetrouwbaar met afspraken. Als je dan toch bij Morel moet kopen, zorg dan dat je de set een paar dagen thuis mag hebben. Daar klinken ze toch weer heeel anders dan in die winkel. Een winkelierstruuk is bijvoorbeeld de speakers die ze kwijt moeten NET ietsje harder zetten dan de andere modellen (zonder dat jou mede te delen uiteraard), of de bas/treble iets op te draaien t.o.v. de andere modellen.

Funny, ik heb precies de omgekeerde ervaringen met Morel Muziek! Ik koop juist daar m'n spullen vanwege hun service en nette prijzen. Verder vind ik dat ze heel eerlijk zijn over producten en juist niet iets proberen te pushen. En als vaste klant krijg ik altijd spullen mee naar huis om uit te proberen, dus ik bepaal zelf wel wat ik uiteindelijk goed vind of niet.

@justin: ik zou inderdaad gewoon even Morel bellen. Ik weet zeker dat ze je zullen helpen.

Hey Justin, hoe is het afgelopen?? Heb je de speakers terug kunnen geven en ben je nu aan het shoppen voor nieuwe? Als dat zo is, luister eens naar de ADAM P11 A of Dynaudio speakers. Dat vind ik zelf in deze prijsklasse goede modellen, maar monitors uitkiezen blijft iets heel persoonlijks natuurlijk.

??? Als de bovenstaande mening juist is, heeft Morel muziek blijkbaar een "extreme make-over" ondergaan de laatste jaren. Ik kom daar al tijden niet meer, na enkele onverkwikkelijke ervaringen. Maar wellicht als je weinig verstand hebt van de apparatuur laat je je van alles wijs maken en de winkelier komt er nog mee weg ook (tevreden klant..). Ik hoop dat het waar is wat je zegt, dan heeft Justin zijn "miskoop" inmiddels zonder gezeur terug kunnen brengen.
Euh.. "Nette prijzen"?? Een uurtje prijzen vergelijken en je weet wel beter. Het geeft helemaal niet als een winkel wat duurder is als daar dan maar wel wat klasse tegenover staat qua service en advies. Nou ja, laat maar verder.

Origineel geplaatst door Iggy
Maar wellicht als je weinig verstand hebt van de apparatuur laat je je van alles wijs maken en de winkelier komt er nog mee weg ook (tevreden klant..).

Moet ik dit persoonlijk opvatten?

Hoe bedoel je "uurtje prijzen vergelijken", Morel Muziek heeft geen webstore. Als ik een prijs wil weten bel ik even en dan wordt gelijk of anders dezelfde dag hun beste prijs berekend. Ik heb nooit te klagen gehad over de prijs, ook niet als ik het met de duitse winkels vergelijk. Ben nu zo ongeveer vijf jaar vaste klant bij Morel en dat is niet voor niets. Ik koop juist bij hun vanwege hun service en know-how (het is een speciaalzaak in pro-audio en geen groothandel in muziekinstrumenten). Als het echt zo'n beroerde zaak zou zijn als jij voorspiegelt hoe zouden ze dan zo lang kunnen bestaan? Als je ziet wat voor studio's ze allemaal hebben ingericht, dat zal toch niet komen omdat ze zo'n slechte naam hebben?
Ik kan iedereen aanraden om z'n spullen bij 1 (goede) zaak te kopen. Het heeft veel voordelen om ergens vaste klant te zijn. Dat hoeft niet bij Morel te zijn, maar ik heb er in ieder geval erg goede ervaringen mee. Vraag me af hoe het komt dat je zo extreem negatief bent over Morel.

Morel slecht ? Wat een crap ! Ik heb daar echter wel eens nare klanten meegemaakt, die alles "beter weten". Terwijl ze ontiegelijke onzin uitkramen, waarschijnlijk alleen maar om interessanter over te komen. Net als die typische SAE drollen die "top-engineer" zijn op het moment dat ze hun examen gaan afleggen. Ik heb alleen maar goede ervaringen met Morel Muziek.

Ik kan echter geen oordeel geven over die KRK V-serie. Wat ik wel weet, is dat ze bij Morel echt niet moeilijk doen (vergeleken bij een hoop andere winkels zelfs enorm makkelijk zijn) als je uiteindelijk toch iets anders wilt hebben.

Ik heb ze deze week gebeld en vandaag werd ik weer gebeld door Morel. De jongen zei vandaag dat ze volgende week weer een nieuwe levering krijgen. Ik moest even langskomen met me V8jes en kon gewoon weer een nieuw setje meekrijgen. Ik ga er volgende week heen,ik hoop dat hij zich aan zijn woord houdt.

Als dat wel zo is,zul je mij daar wel vaker zien als ik dingen nodig heb.

Euh.. niet dat ik altijd zo negatief bezig wil zijn maarre.. een nieuw setje van dezelfde speakers zal toch waarschijnlijk net zo klinken als wat je nu hebt staan?? Of is er iets aan de hand waaruit je kan afleiden dat de speakers een defect hebben?

Origineel geplaatst door justin
Ik heb ze deze week gebeld en vandaag werd ik weer gebeld door Morel. De jongen zei vandaag dat ze volgende week weer een nieuwe levering krijgen. Ik moest even langskomen met me V8jes en kon gewoon weer een nieuw setje meekrijgen. Ik ga er volgende week heen,ik hoop dat hij zich aan zijn woord houdt.

Als dat wel zo is,zul je mij daar wel vaker zien als ik dingen nodig heb.

Gewoon opnieuw verschillende sets testen. Ze hebben daar trouwens een normale speakerschakelaar voor de passieve, en een normale audio schakelaar voor de actieve sets. Dus je hoeft echt niet bang te zijn dat ze verschillende eq's gebruiken voor verschillende afluistersets.

Back