Nieuwe KRK V-serie

Het is helemaal niet mijn doel om een gevecht aan te gaan met de gevestigde orde . krk genelec westlake mackie etc maken zelf geen luidsprekers ze kopen het gewoon in .. elke luidspreker unit heeft zn eige techn. meetwaarden en daar kun je heel simpel de juiste volume etc mee berekenen . Dus grote ontwikkelings kosten zijn bull . de grote kosten worden gemaakt door een zware top : marketing menegers : distributie : reclame etc .. en natuurlijk fabrieks kosten personeel 129 lease wagens etcetc . en dat moet allemaal betaald worden door pietje en kareltje

ik koop nu een spijkerbroek die ik pas en die lekker zit .. das was toen ik 16 was wel anders met de levi,s 501

Origineel geplaatst door mischa
Het is helemaal niet mijn doel om een gevecht aan te gaan met de gevestigde orde . krk genelec westlake mackie etc maken zelf geen luidsprekers ze kopen het gewoon in .. elke luidspreker unit heeft zn eige techn. meetwaarden en daar kun je heel simpel de juiste volume etc mee berekenen . Dus grote ontwikkelings kosten zijn bull . de grote kosten worden gemaakt door een zware top : marketing menegers : distributie : reclame etc .. en natuurlijk fabrieks kosten personeel 129 lease wagens etcetc . en dat moet allemaal betaald worden door pietje en kareltje

ik koop nu een spijkerbroek die ik pas en die lekker zit .. das was toen ik 16 was wel anders met de levi,s 501

Mooi gezegd! mischa! Maar om weer [ontopic] te komen vindt ik persoonlijk PCM monitors in combinatie met een dikke Bryston eindtrap toch wel het bruutste klinken! Misschien kan eigenaar Craz een kleine uitleg geven?!;)
Ik heb nu Dynaudio's Bm6a! Klinken in mijn oren behoorlijk compleet! Maar heb nu 2 keer Pcm met Bryston gehoord en aan de tand gevoeld?! En dat ruleerd toch echt wel hoor! ;)

Origineel geplaatst door mischa

Jij loopt natuurlijk nog wat gekromder omdat je daar in Loppersum een kleine miljoen jaar achterloopt, maar op mijn strakke billen zit bij voorkeur een 501, dat zit eht lekekrst. Maar goed, niet iedereen heeft zo'n goddelijk lichaam als ik :D

Anyways, ik kan bevestigen dat errols Brystons en Westlakes gewoon goed klinken. Vanmiddag nog even geprobeerd :okdan:

active is ten alle tijden een veeeeel betere keuze dan passive met externe amp.

de reden is dat de het gefilterd word voor de amps en de amp heeft dan dus geen last van alle rare spanningen en trug koppelingen die een passive filter heeft .

standaard is een active filter voor een amp al 48 db / octave . das bijna niet mogelijk met passive elementen . .en als je het doet krijg je een veel hogere weerstand en veel meer kleuring

dus ik durf te wedden dat een pcm nog beter klingt met een active module :)

pcm klingt over het algemeen veel dikker in het laag en komt ook een stuk lager .. dit komt door het gebruiken van een lange resonatie poort transmision line .. dit is een heel goed systeem om op korte luisterafstanden diepe bassen te krijgen . de lange poort is ongeveer 1/4 e van de lengte van de resonantie freqentie van de bass unit ( das vel van de )

het nadeel is dat het traag is erg traag zelfs .. het is zo dat een lange poort speaker heel veel tijd nodig heeft om weer tot rust te komen .. dit kun je heel goed zien in de watterfall diagrammen .

dat neemt niet weg dat het een heerlijk setje speakers kan zijn om mee te werken

Origineel geplaatst door Errol
Ja en nee.

Ik heb een paar weken geleden die v6 een weekje op proef in de studio gehad.
Tja, het zijn niet de beste monitors die ik ooit heb gehoord maar wel geven ze me een goede referentie hoe het in de huiskamer klinkt.
De gemiddelde huiskamer hifisetup bestaat vaak uit gebooste monitors.

Als hoofdmonitor zou ik ze ook niet willen gebruiken want als het om detail gaat ken ik wel betere monitors.

ik denk toch dat ik ze in de studio in de toekomst erbij ga zetten.

Ik zou ze maar kopen, dan kan je eindelijk eens een keer die tr..... van me mixen 8)

Origineel geplaatst door boestaman
Ik zou ze maar kopen, dan kan je eindelijk eens een keer die tr..... van me mixen 8)

uuuhhh.... mag ik dan alvast een voorschot op de rekening:D

Origineel geplaatst door Errol
uuuhhh.... mag ik dan alvast een voorschot op de rekening:D

Voorschot:confused: Het is goede reclame als je mij in je studio hebt :dubbel:

ik ben zelf in het bezit geweest van genelec 1030a, maar was er niet heel erg tevreden over. Ik vond het persoonlijk een groot nadeel dat het midhoog veel te veel geboost werd. Nu ben ik nog even in het bezit van een set KRK V88 en ben daar echt heel erg tevreden over. Het is dat ze vrij groot zijn en te veel power hebben voor bij mij in de studio anders had ik ze zeker gehouden.

wat is het verschil als een v88 op 90 db zit te draaien of een genelec 1030 ?

kijk naar de gemiddelde master rooms in studioos dit zijn geen grote kamers meestal een 15 a 20 m2 en daar gebruiken ze gewoon 1036 en zelfs nog groter .

er is geen formule die je kunt toepassen .

10 m2 studio maximaal een nearfield met 17 cm woover ?

90 db is 90 db

dat bedoel ik ook niet te zeggen, beiden waren te veel vermogen voor mij. alleen ik vind persoonlijk hetgeen wat ik afgemixt heb op de v88's uiteindelijk beter overkomen op hifi apparatuur dan de voormalige 1030a die ik had. Dit is natuurlijk louter persoonlijk, dat besef ik ook wel :)

De V6 van KRK staan nu al een paar jaar in de studio en ik kan niets anders
dan dit zijn echt top monitors , heb ook ,Yamaha ,event, westlake , PCM etc gehad,
deze monitors zijn niet slecht maar wat me opviel als ik bijvoorbeeld naar een
geluidsnabewerking ging dat de hoog en laag niet helemaal meer zo was
zoals in mijn studio.
Bij Krk moet je echt werken voor je geluid maar het resultaat is er ook na,
overal waar ik kom klinkt het geluid bijna net zo als in mijn studio en dat
is wel zo handig.
Er moet wel een heel goede vervanger komen om nog mijn krk monitors de studio
uit te krijgen, in deze prijsklasse staan de KRK V6 eenzaam aan de top..

:halleluja :halleluja :halleluja :halleluja :halleluja :halleluja

Re: Nieuwe KRK V-serie

Origineel geplaatst door justin
Krk komt dus nu met de nieuwe V4,6,8,88 serie 2. De V4,6,8 worden niet meer gemaakt dus de prijs zal daardoor wel weer flink zakken. En ik was nog van plan om een setje v series te halen...ik weet trouwens niet wanneer ze hier uberhaupt te koop zijn. Maar neem aan dat het concept verbetert is tot de normale V serie.

Bel anders even Morel muziek die verkoopt KRK...

http://www.morelmuziek.nl/

Ik sluit mij aan bij de mensen die KRK's k*t vinden klinken.
(en nee 6, ik weet niet hoe een k*t klinkt, wil het niet weten ook ;) )

Trouwens dat gezicht van die gast van Dynaudio had ik wel eens willen zien bij die test.

Geen beter vermaak dan leedvermaak.

Origineel geplaatst door fuse
Ik sluit mij aan bij de mensen die KRK's k*t vinden klinken.
(en nee 6, ik weet niet hoe een k*t klinkt, wil het niet weten ook ;) )

Trouwens dat gezicht van die gast van Dynaudio had ik wel eens willen zien bij die test.

Geen beter vermaak dan leedvermaak.

Het zijn meestal de mensen zelf die monitors K*T laten klinken :D

Ja, helemaal als ik jouw mp3tjes afspeel ja. :duivels:

ik sluit me wel aan bij digimod.

Dat is wat mij ook opviel met die krk's v6.
Het zijn geen top speakers maar ze geven wel een goed beeld hoe het in de huiskamer en elders zou kunnen klinken.

De westlakes bij ons in de studio zijn meer voor als het gaat om een heel extreem duidelijk beeld te krijgen van panning en diepte.
De tannoy's ardent 15inch gebruik ik weer om het laag goed te kunnen beoordelen.
Vooral het gedeelte waar het laag overgaat in sub.

De ns10's zijn deels voor het middengebied om te checken of niet alles wordt dichtgesmeerd en deels voor het laag om te kijken of het overeind blijft staan op bijv. computer speakertjes.
En uiteraard houd ik van witte conussen 8)

Kheb nog nooit een mp3tje van digimod gehoord.

KR K(ut)

KR K(ut)

Origineel geplaatst door Digimod
Het zijn meestal de mensen zelf die monitors K*T laten klinken :D

Zelfkennis is het begin van alle wijsheid. :)

Ik ben het weer eens met Fuse. Sorry, maar die KRK's trekken op geen fluit op zijn schoon vlaams gezegd. Ik heb ze zelf uitgebreid getest naast hetgeen ik al had staan en ik heb met mijn eigen oren kunnen horen hoe afschuwelijk die dingen klinken. Mensen die dat niet horen kunnen beter koekjes gaan bakken.
Dit is mijn persoonlijke top 3 ( en zelf in gebruik, ook omwille van de professionele erkenning die ze wereldwijd genieten)

- Genelec ( geen commentaar aub - de referentie )
- Quested ( als bijkomende referentie )
- Dynaudio ( erg juiste weergave i/h laag )

Al de rest, buiten een paar exquise merken zoals Westlake (wie zei daar dat die k*t klinken ??? - u weet echt niet wat u zegt) Focal, SA,Master Blaster, is te mijden als de pest en wordt voorgesteld als goed maar is gewoon troep. Jaja, ook de Tannoy's, Event's, Spirit's, en andere te verwaarlozen dozen die de naam monitor absoluut NIET verdienen. De Mackie's vormen hierop een uitzondering. Ze zijn dik ok, maar niet mijn persoonlijke keuze omdat ze net iets te duur zijn voor de klank die ze reproduceren.
Ik heb het hier ook al weer 10-tallen keren gezegd : al die "2de" rangs dozen zijn gemaakt voor mensen die geloven dat ze een "monitor" kunnen kopen voor minder dan 750 euro per stuk. Al dat spul is gemaakt om een marktsegment op te vullen en velen trappen in die val. Je kan dit éénvoudig checken door op zoek te gaan naar 2de hands materiaal.
Tannoys, Events, Spirit's die kom je met de kilo 2de hands tegen. Genelec, Dynaudio, Quested, ea zijn eerder uitzonderlijk. Zegt genoeg niet ?

Diegene die geen budget hebben voor Genelec's met 10 of 12" drivers raad ik aan om Dynaudio of Quested te kopen. Het valt me trouwens ook op hoe weinig dit laatste merk wordt vernoemd net terwijl dit echt mee in de top draait. (mag ook wel als je 2000 euro neertelt voor een paar kleine doosjes )
Net omdat monitors van zulk een cruciaal belang zijn in een setup is het raadzaam daar budgetair geen toegevingen te doen.
NS 10 is iets uit de jaren 80 en totaal voorbij. Ten andere, deze Yamaha's zijn oorspronkelijk gemaakt als hifi-speaker.
Omdat ze zo abnormaal slecht klinken ging/gaat men er van uit dat alles wat je hierop 'goed' ( nou ja) kon laten klinken vanzelfsprekend goed zou klinken op elk ander systeem.
Nee echt, als je kwaliteit wil hoeft er niet teveel gelult te worden over al die merken. Ik blijf erbij : mensen met flappen aan hun hoofd hoeven niet te lang te zoeken naar een stel nearfield monitors onder voorwaarde dat de prijs niets uitmaakt.

Laatst gewijzigd:
Re: KR K(ut)

Re: KR K(ut)

Origineel geplaatst door sKeLeTvM
Zelfkennis is het begin van alle wijsheid. :)

Ik ben het weer eens met Fuse. Sorry, maar die KRK's trekken op geen fluit op zijn schoon vlaams gezegd. Ik heb ze zelf uitgebreid getest naast hetgeen ik al had staan en ik heb met mijn eigen oren kunnen horen hoe afschuwelijk die dingen klinken. Mensen die dat niet horen kunnen beter koekjes gaan bakken.
Dit is mijn persoonlijke top 3 ( en zelf in gebruik, ook omwille van de professionele erkenning die ze wereldwijd genieten)

- Genelec ( geen commentaar aub - de referentie )
- Quested ( als bijkomende referentie )
- Dynaudio ( erg juiste weergave i/h laag )

Al de rest, buiten een paar exquise merken zoals Westlake (wie zei daar dat die k*t klinken ??? - u weet echt niet wat u zegt) Focal, SA,Master Blaster, is te mijden als de pest en wordt voorgesteld als goed maar is gewoon troep. Jaja, ook de Tannoy's, Event's, Spirit's, en andere te verwaarlozen dozen die de naam monitor absoluut NIET verdienen. De Mackie's vormen hierop een uitzondering. Ze zijn dik ok, maar niet mijn persoonlijke keuze omdat ze net iets te duur zijn voor de klank die ze reproduceren.
Ik heb het hier ook al weer 10-tallen keren gezegd : al die "2de" rangs dozen zijn gemaakt voor mensen die geloven dat ze een "monitor" kunnen kopen voor minder dan 750 euro per stuk. Al dat spul is gemaakt om een marktsegment op te vullen en velen trappen in die val. Je kan dit éénvoudig checken door op zoek te gaan naar 2de hands materiaal.
Tannoys, Events, Spirit's die kom je met de kilo 2de hands tegen. Genelec, Dynaudio, Quested, ea zijn eerder uitzonderlijk. Zegt genoeg niet ?

Diegene die geen budget hebben voor Genelec's met 10 of 12" drivers raad ik aan om Dynaudio of Quested te kopen. Het valt me trouwens ook op hoe weinig dit laatste merk wordt vernoemd net terwijl dit echt mee in de top draait. (mag ook wel als je 2000 euro neertelt voor een paar kleine doosjes )
Net omdat monitors van zulk een cruciaal belang zijn in een setup is het raadzaam daar budgetair geen toegevingen te doen.
NS 10 is iets uit de jaren 80 en totaal voorbij. Ten andere, deze Yamaha's zijn oorspronkelijk gemaakt als hifi-speaker.
Omdat ze zo abnormaal slecht klinken ging/gaat men er van uit dat alles wat je hierop 'goed' ( nou ja) kon laten klinken vanzelfsprekend goed zou klinken op elk ander systeem.
Nee echt, als je kwaliteit wil hoeft er niet teveel gelult te worden over al die merken. Ik blijf erbij : mensen met flappen aan hun hoofd hoeven niet te lang te zoeken naar een stel nearfield monitors onder voorwaarde dat de prijs niets uitmaakt.

Het zijn meestal de mensen zelf die monitors K*T laten klinken :biertje:

Re: Re: KR K(ut)

Re: Re: KR K(ut)

Origineel geplaatst door Digimod
Het zijn meestal de mensen zelf die monitors K*T laten klinken :biertje:

T'is wat ik zeg : kunnen mixen is fantastisch.
En verder hoef je je niet te schamen voor het bezit van setje KRK. Iedereen begaat wel eens een blunder :)

Back