FreeBee 303 softwarekloon

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Dit bewijst maar weer dat freaks beter dingen maken dan commerciele programmeurs. Laat rebirth dit maar namaken in een VSTi versie.

Sorry.... Ik ben tegen alle softsynths behalve deze omdat ie zo goed is... Dat ie geen vstiejvasjgjkh standalone gebabbel heeft, maakt mij niet minder vrolijk..

Verbaas me er eigenlijk over dat er niet allang VSTi's zijn van 303, 808, 909 enzo. Alleen van de SH-101 is er 1 voor zover ik weet.

Vergeet de Waldorf Attack niet.

Het is gek genoeg wel 1 van de redenen dat ik Buzz veel gebruik, er zitten 808 en 909 kits waarvan je de parameters enigszins kunt wijzigen a la ReBirth.

Origineel geplaatst door bikkel
Vergeet de Waldorf Attack niet.

Het is gek genoeg wel 1 van de redenen dat ik Buzz veel gebruik, er zitten 808 en 909 kits waarvan je de parameters enigszins kunt wijzigen a la ReBirth.

Niet echt een overtuigende 909 clone vind ik dat. Wel goed voor andere sounds overigens.

Na wat rommelen met de audiobuffer loopt de beat nu ook strak :)

Deze Emulatie klinkt inderdaad zeer overtuigend en wat betreft het geen MIDI of VST Integratie verhaal,wat maakt het uit de ECHTE TB-303 heeft dit toch ook niet.

:kroon: :biertje:

Last edited by a moderator:
Origineel geplaatst door Kevin
Deze Emulatie klinkt inderdaad zeer overtuigend en wat betreft het geen MIDI of VST Integratie verhaal,wat maakt het uit de ECHTE TB-303 heeft dit toch ook niet.

:kroon: :biertje:

Ik kan een TB-303 syncen aan een MIDI klok als ik dat wil, zodat ie mee speelt met de rest van mijn muziek. Meer hoeft ie ook niet te doen, behalve bliepen en kniepen.

Origineel geplaatst door bikkel

Ik kan een TB-303 syncen aan een MIDI klok als ik dat wil, zodat ie mee speelt met de rest van mijn muziek. Meer hoeft ie ook niet te doen, behalve bliepen en kniepen.

Als je er eentje hebt kun je dat doen ja 8)

Ben ik de enige bij wie de beats achter de 303 aanhuppelen, of hebben meerderen er last van?

Dan moet je even op stop drukken en dan weer aanzetten, dan loopt ie weer strak. Meestal hoef ik dat maar 1 keer te doen, als ik net begonnen ben, daarna heb ik er geen last meer van.

Trouwens, op zijn site bij News staat dat ie bijna een beta versie van de VSTi versie klaar heeft (01-08-03)...

http://user.it.uu.se/~mija7327/vintage.html#News

Je moet sowieso dat 2e progje gebruiken, model2, die unzip je in de originele directory. Vervolgens als je begint kraakt ie vrijwel altijd, dat komt omdat de maker de source is kwijtgeraakt en die bug er dus niet kan uithalen. Dit kun je oplossen door de buffersettings ff te verschuiven en op ok te klikken. Vaak is ok klikken al genoeg. De buffer settings vind je in het
"file"menu. Bij mij doet ie 't daarna weer uren...

from site
Requirements:_
-Windows 98, Windows 2000 or Windows XP
-DirectX 7.0 or later
-Pentium 133MHz or faster._

:(

Jajaja, ik weet het..

Verder wel leuk voor alle non- en semi- hardwaregebruikers.

ik ben dit proggie vroeger al eens tegengekomen. klonk wel maf.

ik ben eigenlijk van mening dat er meerdere standalone midi-ondersteunende softsynths zouden moeten zijn
waar je de hele zooi kunt renderen naar wav en dan met die loops gaan spelen...

en dan liefst nog dingetjes die quasi niets van processortijd gebruiken :P

anyway, but thats me

greetz

cloudy

Het zou wel mooi zijn als er echt eens een keer een goede VSTi MET stepsequencer komt, die gewoon in sync loopt met Cubase. Dat dat er nog steeds niet is, vind ik gewoon raar.

Er wordt zo verschrikkelijk veel gemaakt, maar dat dan weer niet. Zelfde geldt voor de 909 en 808.

Propellorheads zouden gewoon aparte vsti versies van de 990,808 en 303 moeten maken. Ik vind Rebirth namelijk goed(genoeg) klinken.

Origineel geplaatst door Niels
Het zou wel mooi zijn als er echt eens een keer een goede VSTi MET stepsequencer komt, die gewoon in sync loopt met Cubase. Dat dat er nog steeds niet is, vind ik gewoon raar.

Er wordt zo verschrikkelijk veel gemaakt, maar dat dan weer niet. Zelfde geldt voor de 909 en 808.

Propellorheads zouden gewoon aparte vsti versies van de 990,808 en 303 moeten maken. Ik vind Rebirth namelijk goed(genoeg) klinken.

hmm een stepseq voor elke vsti-host vind je hier:
http://www.d-dev.com/

runction v1.0
goed ding :)

alleen geen 303 synth ;(

Origineel geplaatst door virkaz
hmm een stepseq voor elke vsti-host vind je hier:
http://www.d-dev.com/

Sinds ik sinds kort SX draai, heb ik ook gewoon een stepsequencer. Die gebruik in nooit, maar dat is wat anders. maar die zit dus gewoon standaard in Cubase.

Maar zo'n stepsequencer is niet hetzelfde als de TB sequencer. Slides, accent is waar het om gaat. Rebirth doet dat naar mening redelijk goed, dus vandaar mijn eerdere post.

Back